![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
SAMARA vs. FAVORIT
Moderátor: Moderátoři
Vsimli ste si, ako sa samaracky a favoritacky motor na seba podobaju?Myslim zvnutra:
vrtanie x zdvih
samara: 76 x 71
favorit: 75,5 x 72
vrtanie x zdvih
samara: 76 x 71
favorit: 75,5 x 72
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Já ne a přiznal sem se k tomu v prvnim příspěvku, vycházel se spíš z porovnání 2111 x Favorit a z toho, že 2111 je taková zvětšená modernější kulatá SamaraŠtěpán Getsko píše:Kolik lidí tady vyzkoušelo sedět aspoň pár set km v SAMAŘE za volantem?
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hele ale v Tavrii snad není stejnej motor 1,1 jako Samaře.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Ok a pokud by se to stihlo do neděle, tak rovnou můžem udělat srovnávací test Favorit vs. Samarautia píše:Ale to prece neni vubec zadny problem!zelvotron píše:A mimochodem, klidně bych si tu Samaru rád vyzkoušel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tavrie a Samara 1,1 mají jinej motor:
Tavrie:
1091 cm³, vrtání 72 mm, zdvih 67 mm, komprese 9,5, výkon 38 kW (51 k) při 5200 ot/min, točivý moment 78 Nm při 3000 ot/min.
Samara 21081:
1099 cm³, vrtání 76 mm a zdvih 60,6 mm, komprese 9,9, výkon 41 kW (56 koní) při 5600 ot/min, točivý moment 77,5 Nm při 3400 ot/min.
Ty motory jsou rozeznatelný na první pohled, když už podle ničeho jinýho, tak podle toho, že Tavrie má rozdělovač kolmo na motor, kdežto Samara vpravo poháněnej přímo od vačkový hřídele.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Proc ne staci se domluvit... Nejlip nekde na Cernaku, da se hned vyjet kousek za Prahu a zablbnout sizelvotron píše:utia napsal:
zelvotron napsal:
A mimochodem, klidně bych si tu Samaru rád vyzkoušel
Ale to prece neni vubec zadny problem!
Ok a pokud by se to stihlo do neděle, tak rovnou můžem udělat srovnávací test Favorit vs. Samara![]()
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Srovnávací test
Takže sme s Utiou (Utiem ?
) nelenili a udělali srovnávací test (jestli se tomu tak dá řikat
) Samary 2109 a Favorita 136L.
A co sme tedy vyzkoumali![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Motor:
Víceméně stejný vlastnosti, nedá se říct, že by jedno vyloženě líp jelo, Favorit je hlučnější, což vytváří dojem větší akcelrace než ve skutečnosti![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Favorit má výrazně prázdnější motorovej prostor, takže při opravách asi bude lepší přístup.
Pohodlí:
Samara je o dost pohodlnější, Favorit je oproti ní takovej vytřásací a uskákanej
. Typicky na rozbitý cestě může Samara jet rychlejc, aniž by to vevnitř bylo nějak znát, ve Favoritu to mlátí, skřípe palubka atd...
Samara je znatelně líp odhlučněná.
Jízdní vlastnosti:
Žádný extrémní situace sme samozřejmě nezkoušeli, na běžný ježdění stačí oboje. Po polní cestě se jelo se Samarou pěkně, Favorit by to asi projel taky, ale musel by jet pomalejc, v případě, že by chtěl stačit Samaře bylo by to za cenu značnýho diskomfortu posádky a pocitu, že vám za chvíli něco upadne. Zkrátka Samara je teréňák, Favorit jenom takový městský esúvéčko
co se týče terénních vlastností ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ovládání:
Samara má o dost větší ovládající sílu na brzdu, ale brzdy maj plynulej náběh, Favorit má zezačátku měkčí krok pedálu, po prošlápnutí týhle dráhy začne brzdit víc.
Co mě překvapilo, Samara má daleko menší ovládající sílu na volantu oproti 2111 (asi to bude užšíma gumama a tim že je lehčí) a je prakticky srovnatelná s Favoritem, Favorit má trošku lepší volant o menším průměru.
Řazení Samary vyžaduje trošku zvyk, zpátečka vedle jedničky bez pojistky mě trochu děsila
.
Spojka, plyn, u obou příjemný ovládání co se citlivosti a síly týká.
Favorit podle mě nevyžaduje tolik zvyku, člověk se s ním rychlejc "sžije", ale to se nedá objektivně posoudit.
Favorit má o 100% víc kontrolek na blikry, takže hned člověk ví kam bliká![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Prostor:
Samara je uvnitř širší a asi i jinak krapet prostornější. Kufr má větší a má rozumnej obdélníkovej půdorys, Favorit má do kufru lepší přístup: nižší hrana a dekl na šňůrkách se zvedá s víkem.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A co sme tedy vyzkoumali
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Motor:
Víceméně stejný vlastnosti, nedá se říct, že by jedno vyloženě líp jelo, Favorit je hlučnější, což vytváří dojem větší akcelrace než ve skutečnosti
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Favorit má výrazně prázdnější motorovej prostor, takže při opravách asi bude lepší přístup.
Pohodlí:
Samara je o dost pohodlnější, Favorit je oproti ní takovej vytřásací a uskákanej
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samara je znatelně líp odhlučněná.
Jízdní vlastnosti:
Žádný extrémní situace sme samozřejmě nezkoušeli, na běžný ježdění stačí oboje. Po polní cestě se jelo se Samarou pěkně, Favorit by to asi projel taky, ale musel by jet pomalejc, v případě, že by chtěl stačit Samaře bylo by to za cenu značnýho diskomfortu posádky a pocitu, že vám za chvíli něco upadne. Zkrátka Samara je teréňák, Favorit jenom takový městský esúvéčko
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ovládání:
Samara má o dost větší ovládající sílu na brzdu, ale brzdy maj plynulej náběh, Favorit má zezačátku měkčí krok pedálu, po prošlápnutí týhle dráhy začne brzdit víc.
Co mě překvapilo, Samara má daleko menší ovládající sílu na volantu oproti 2111 (asi to bude užšíma gumama a tim že je lehčí) a je prakticky srovnatelná s Favoritem, Favorit má trošku lepší volant o menším průměru.
Řazení Samary vyžaduje trošku zvyk, zpátečka vedle jedničky bez pojistky mě trochu děsila
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Spojka, plyn, u obou příjemný ovládání co se citlivosti a síly týká.
Favorit podle mě nevyžaduje tolik zvyku, člověk se s ním rychlejc "sžije", ale to se nedá objektivně posoudit.
Favorit má o 100% víc kontrolek na blikry, takže hned člověk ví kam bliká
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Prostor:
Samara je uvnitř širší a asi i jinak krapet prostornější. Kufr má větší a má rozumnej obdélníkovej půdorys, Favorit má do kufru lepší přístup: nižší hrana a dekl na šňůrkách se zvedá s víkem.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
K "testu":
Kolega vse podstatne o cem jsme spolu mluvili uz napsal... Napada me jen selest od prevodovky Samary ale 2111 to pry dela taky tak jsem se uklidnil, nejspis to budou nejake vule od vyroby.
Samara ma vyssi podvozek a lepsi perovani.
Razeni favorita bylo trosku jine, obcas jsem nevedel jestli mam zarazenou jednicku...
Auta mi prisly obe zhruba stejne vykonnove co se tyce rozsahu otacek (u favorita podle ucha, nebyl tam otackomer), cca 2-3,8t ot byly optimalni - zivy rezim, u nizsich auta akcelerovala pomaleji. Obe mely zhruba stejny vykon i vahu takze myslim ze na test to byla odpovidajici auta.
Favorit ma lepsi nektere drobnosti, uzavirani nadrze, vsechno tam jde tak jakoby lehceji u samarky se musi na vic veci pouzit sila, ale zase je to drzak. Proste kazde ma svoje. Ale - Samara je LADA![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
PS ted me napadlo, Samara - absence zadnich operek hlavy... co jsem slysel tak se to nezlepsilo ani u Kaliny![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kolega vse podstatne o cem jsme spolu mluvili uz napsal... Napada me jen selest od prevodovky Samary ale 2111 to pry dela taky tak jsem se uklidnil, nejspis to budou nejake vule od vyroby.
Samara ma vyssi podvozek a lepsi perovani.
Razeni favorita bylo trosku jine, obcas jsem nevedel jestli mam zarazenou jednicku...
Auta mi prisly obe zhruba stejne vykonnove co se tyce rozsahu otacek (u favorita podle ucha, nebyl tam otackomer), cca 2-3,8t ot byly optimalni - zivy rezim, u nizsich auta akcelerovala pomaleji. Obe mely zhruba stejny vykon i vahu takze myslim ze na test to byla odpovidajici auta.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Favorit ma lepsi nektere drobnosti, uzavirani nadrze, vsechno tam jde tak jakoby lehceji u samarky se musi na vic veci pouzit sila, ale zase je to drzak. Proste kazde ma svoje. Ale - Samara je LADA
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
PS ted me napadlo, Samara - absence zadnich operek hlavy... co jsem slysel tak se to nezlepsilo ani u Kaliny
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Naposledy upravil(a) utia dne ned led 13, 2008 15:17, celkem upraveno 2 x.
No děkuju za chválu, to jsem ani nečekal ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Snažil sem se uvést jen to hlavní, jak teď koukám, tak sem se ve svým předchozím příspěvku věnoval hlavně Samaře, docela mě překvapila, jak je pohodlná, oproti Favoritu je to skok, kdežto 2111 je pohodlnější než Samara už jen o kousek.
Co mě ještě napadlo a týká se to těch líp vyřešenejch detailů na Favoritu, tak je to jen jeden klíček od všeho (dveře, zapalování, nádrž) namísto ladováckýho svazku![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Snažil sem se uvést jen to hlavní, jak teď koukám, tak sem se ve svým předchozím příspěvku věnoval hlavně Samaře, docela mě překvapila, jak je pohodlná, oproti Favoritu je to skok, kdežto 2111 je pohodlnější než Samara už jen o kousek.
Co mě ještě napadlo a týká se to těch líp vyřešenejch detailů na Favoritu, tak je to jen jeden klíček od všeho (dveře, zapalování, nádrž) namísto ladováckýho svazku
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.