Zjistíž to jedině měřením (ampérmetrem) jinak se to dá jen stěží odhadnout . A to že ti jde proudu z baterie a né do ní je scela normální a je to vždy pří snížení otáček a zapnutých nějakých spotřebičích .Marek89 píše:kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?
Alternátor - nefunguje
Moderátor: Moderátoři
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Čiže pokiaľ voltmeter nespadne do bieleho poľa, tak to je ok ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Je potřeba vzít normální Voltmetr a měřit přímo na baterce. Měření se provádí při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách. Napětí by mělo mít hodnotu cca 14,2-14,5V, rozhodně ne víc jak 14,8V - to už je moc.
Palubní voltmetr je pouze orientační, navíc v síti vznikají občas i celkem solidní úbitky - proto měřit na autobaterii!
Palubní voltmetr je pouze orientační, navíc v síti vznikají občas i celkem solidní úbitky - proto měřit na autobaterii!
Naposledy upravil(a) Vašátor dne sob led 26, 2008 15:44, celkem upraveno 1 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Ja to zmeriam, ináč ak napätie pri vypnutom motore bude cca 11,9V a po naštartovaní na voľnobehu bude cca 12,... tak viem, že to dobíja altík. Proste ak je napätie stále vyššie ako základne napätie batérie, tak viem, že to ide altík a nie batéria.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jsem to psal ve spěchuLuděk Ondrůch píše:Neuteklo ti někam 10 voltů?Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Pokud naměříš na baterce 12,x V (při nastartovaném motoru samozřejmě), tak je se nedá říct, že by alternátor dobíjel. Toto je velice málo, defakto by se dalo říct, že alternátor nedobíjí
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sice dobijí, ale tak málo, že se spotřeba proudu rozdělí mezi alternátor a baterii a to spíše větším dílem právě na ni, podle toho, kolik je zrovna zapnutých spotřebičů, takže stejně se z baterie vysává více energie, než se do ní dodá. Třeba u sebe při volnoběhu a vypnutých spotřebičích naměřím 14,1 V, při zapnutých světlech už je pokles na cca 12,7 V nebo tak nějak.
Zvýšením volnoběhu na 900/min, což není na škodu ani samotnému motoru a mazání (+ emisím), jsem v podstatě úplně vyloučil snížení intenzity světel a otáček ventilátoru, což se tu také někde řešilo.
Zvýšením volnoběhu na 900/min, což není na škodu ani samotnému motoru a mazání (+ emisím), jsem v podstatě úplně vyloučil snížení intenzity světel a otáček ventilátoru, což se tu také někde řešilo.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Honzo, Tvůj pokles napětí při zapnutí světel na 12,7V byl zajisté způsoben tím, že při zapnutí světel je z alternátoru odebírán větší proud, alternátor je více zatížen a tím sníží lehce otáčky motoru. Navíc při otáčkách volnoběhu alternátor není schopen naplno dobíjet. Proto se dobíjení měří při zvýšených otáčkách . Ale to zajisté víš
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
cestou z invexu mi prestalo ist dobijanie a od bratislavy som siel na parkovackach alebo uplne bez svetiel pritom altik nieco daval ale bolo to velmi slabe. Po rozobrati sa ukazalo ze niekto predomnou asi zle zatiahol skrtuku co spaja stator s diodami a sa to poriadne vypieklo tak ze ze sa cin ktorym bolo priletovane ocko o tie droty roztavil. Altik daval nieco okolo 12V viac ani ked co.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Ako spoznám či mám menšiu remenicu na alternátore a či je nutné niečo prerábať ak chcem dať menšiu remenicu na alternátor.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Meral som napatia:
Svetla
voľnobeh = 12,2V
1500 ot./min. = 13,4V
Baterka (dobíjanie)
voľnobeh = 13,2V
1500 ot./min. = 13,4V
Hmlovky + Svetla
voľnobeh = 11,5 - 11,8V
1500 ot./min. = 13,3V
Diaľkové + Svetla
voľnobeh = 11,7V
1500 ot./min. = 13,3V
Baterka = 11,9V
Svetla
voľnobeh = 12,2V
1500 ot./min. = 13,4V
Baterka (dobíjanie)
voľnobeh = 13,2V
1500 ot./min. = 13,4V
Hmlovky + Svetla
voľnobeh = 11,5 - 11,8V
1500 ot./min. = 13,3V
Diaľkové + Svetla
voľnobeh = 11,7V
1500 ot./min. = 13,3V
Baterka = 11,9V
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!