Alternátor - nefunguje

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Marek89 píše:kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?
Zjistíž to jedině měřením (ampérmetrem) jinak se to dá jen stěží odhadnout . A to že ti jde proudu z baterie a né do ní je scela normální a je to vždy pří snížení otáček a zapnutých nějakých spotřebičích .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Čiže pokiaľ voltmeter nespadne do bieleho poľa, tak to je ok ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9395
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Je potřeba vzít normální Voltmetr a měřit přímo na baterce. Měření se provádí při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách. Napětí by mělo mít hodnotu cca 14,2-14,5V, rozhodně ne víc jak 14,8V - to už je moc.
Palubní voltmetr je pouze orientační, navíc v síti vznikají občas i celkem solidní úbitky - proto měřit na autobaterii!
Naposledy upravil(a) Vašátor dne sob led 26, 2008 15:44, celkem upraveno 1 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ja to zmeriam, ináč ak napätie pri vypnutom motore bude cca 11,9V a po naštartovaní na voľnobehu bude cca 12,... tak viem, že to dobíja altík. Proste ak je napätie stále vyššie ako základne napätie batérie, tak viem, že to ide altík a nie batéria.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Neuteklo ti někam 10 voltů? :lol:
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9395
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Luděk Ondrůch píše:
Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Neuteklo ti někam 10 voltů? :lol:
Jsem to psal ve spěchu :D

Pokud naměříš na baterce 12,x V (při nastartovaném motoru samozřejmě), tak je se nedá říct, že by alternátor dobíjel. Toto je velice málo, defakto by se dalo říct, že alternátor nedobíjí :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Sice dobijí, ale tak málo, že se spotřeba proudu rozdělí mezi alternátor a baterii a to spíše větším dílem právě na ni, podle toho, kolik je zrovna zapnutých spotřebičů, takže stejně se z baterie vysává více energie, než se do ní dodá. Třeba u sebe při volnoběhu a vypnutých spotřebičích naměřím 14,1 V, při zapnutých světlech už je pokles na cca 12,7 V nebo tak nějak.
Zvýšením volnoběhu na 900/min, což není na škodu ani samotnému motoru a mazání (+ emisím), jsem v podstatě úplně vyloučil snížení intenzity světel a otáček ventilátoru, což se tu také někde řešilo.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9395
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Honzo, Tvůj pokles napětí při zapnutí světel na 12,7V byl zajisté způsoben tím, že při zapnutí světel je z alternátoru odebírán větší proud, alternátor je více zatížen a tím sníží lehce otáčky motoru. Navíc při otáčkách volnoběhu alternátor není schopen naplno dobíjet. Proto se dobíjení měří při zvýšených otáčkách :). Ale to zajisté víš ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

No právě, mně šlo jen o to, popsat chování ve volnoběhu. Pokud lehce zvýším otáčky, naskočí to zase na těch 14,1 V a stabilně se to drží.
Otáčky po vypnutí světel vzrostou cca o 100- 150...
Honza
Osa Praha - Brno
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

cestou z invexu mi prestalo ist dobijanie a od bratislavy som siel na parkovackach alebo uplne bez svetiel :D pritom altik nieco daval ale bolo to velmi slabe. Po rozobrati sa ukazalo ze niekto predomnou asi zle zatiahol skrtuku co spaja stator s diodami a sa to poriadne vypieklo tak ze ze sa cin ktorym bolo priletovane ocko o tie droty roztavil. Altik daval nieco okolo 12V viac ani ked co.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

TAke neries altiky Favorit - felicia bezny jav povolene skrutky 3 kusy na mostiku a uz to nedobija :) Dotiahnut a zakapnut farbou.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Dusan píše:a zakapnut farbou.
A to prosím hustou acetonkou, syntetická neudělá tu správnou strukturu a hlavně místo aplikace odmastit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ako spoznám či mám menšiu remenicu na alternátore a či je nutné niečo prerábať ak chcem dať menšiu remenicu na alternátor.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Origo remenica je vyisok z plechu priemer je 7cm asi :) A inu tam nedas len vyrobit na sustruhu a ventilator zo skodovky. Pripadne kupit remenicu z faforita 6cm caa a urobid do nej nove vnutro aby si to napasoval na lada altik :)
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Meral som napatia:

Svetla
voľnobeh = 12,2V
1500 ot./min. = 13,4V

Baterka (dobíjanie)
voľnobeh = 13,2V
1500 ot./min. = 13,4V

Hmlovky + Svetla
voľnobeh = 11,5 - 11,8V
1500 ot./min. = 13,3V

Diaľkové + Svetla
voľnobeh = 11,7V
1500 ot./min. = 13,3V

Baterka = 11,9V
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“