Karbec do 03

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Jimmi »

Vašátor píše: ...jakmile plynový pedál sešlápnete více, klesne podtlak v sání, podtlaková regulace "nefunguje"...
Tady bych si dovolil poznámku. Je opravdu třeba rozlišovat stacionární stav a změnu stavu. Tedy držím-li pedál sešlápnutý, je to zhruba tak, jak popisuješ. Sešlápnu-li ho, tak se naopak "dějí věci". Regulace zabere a předstih se rychle změní. Pak se zase ustálí.
Také nesouhlasím s tezí, že jsou to jen emise a projeví se to při jízdě s málo sešlápnutým plynem. Takhle jednoduché to není. Spíš se regulace srovnává podle zatížení motoru; je to blíže optimu, než když se reguluje jen podle otáček.

Jinak pokud by ten karburátor byl opravdu zkroucený (a přiznám se, že o tom jsem nikdy neslyšel - opravdu je to zinkal?), tak by kontrola měla být také vcelku jednoduchá. Myslím.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Vašátor »

Je vidět, že jsi v ruce ještě moc karburátorů neměl :D . Protože krom zkroucených přírub si lze u karburátorů s vývodem na podtlak rozdělovače povšimnout i "ventilu" ovládajícího přívod podtlaku rozdělovače podle polohy škrtící klapky. Zda-li je to přesně ZinkAl se hádat nebudu, nicméně je to nějaká takováto slitina.

A ano, sešlápnu-li pedál, dějí se věci. Máš pravdu, že se předstih změní - sníží se na standartní neregulovaný podtlakem.

P.S. Schválně se podívej na svůj karburátor, na tělo klapek a tělo karbu. Pokud je karburátor na voze delší dobu, bude v tomto místě kolem těsnění mezi klapkami a tělem černě poteklý od benzínu a oleje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Hurikán »

JJ, příruby karburátorů se velmi rády prohýbají. Zcela rovné příruby na karburátoru, co už má něco najeto prakticky neexistují. Takové mám pouze na Jahodě. U všech ostatních co jsem měl v ruce jsou, resp. byly více či méně prohnuté. Při revizi karbu je nutné plochy vždy srovnat zabroušením. :wink:

Další věcí je, že rozdíl v rozdělovačích s/bez podtlaku není jen v přítomnosti ovládací membrány a tím rozšíření funkce o další doplňkovou regulaci. Hlavním rozdílem je zcela jiná charakteristika odstředivé (tedy té hlavní provozní) regulace :!: :idea: Jelikož je u Ozonu druhá komora ovládaná podtlakem a ne ručně (nožně), je k tomu uzpůsobena i křivka regulace.

Auto pojede s jakoukoliv kombinací karbu a rozdělovače, ale pokud nebudou tyto komponenty "spárovány", tak motor nikdy nebude mít ani plný výkon ani dobrou spotřebu.

Toto jsou zcela základní věci. Je zbytečné to tady pořád dokola rozepisovat a opakovat. Všechny rozdíly jsou podrobně popsány v každé literatuře i s přehlednými grafy.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Jimmi »

Vašátore, já jsem svůj karburátor nedávno doskládal. A nějakých průhybů jsem si nevšiml. Samozřejmě se nechci hádat, neprochází mi rukama běžně. Ale nikdy jsem nic podobného ani nezaslechl.
Můj karburátor mi přijde jako nějaká běžná slitina hliníku.

Hurikáne, tady se jedná z Tvé strany o naprosté nepochopení, mohu-li to tak říci. Otvírání druhé klapky podtlakem je zcela jiný jev, než regulace předstihu podtlakem. Teoreticky bys mohl mít karburátor s druhou klapkou podtlakovou a normálním rozdělovačem, nebo naopak s mechanickou klapkou a s vývodem podtlaku do rozdělovače. Optimální by to asi nebylo, ale nemělo by se to nijak prát.

Jinak já mám karburátor i rozdělovač "old school", tedy bez podtlaku. Kompletně podtlakový jsem měl u Polského Fiata, který to kupodivu používal asi od začátku výroby, ač se jednalo o konstrukčně starší motor.
Při sešlápnutí plynu se určitě neměnil předstih na standardní neregulovaný. Pochybuji, že by to měl žigulík významně jinak.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Hurikán »

Jimmi píše:Hurikáne, tady se jedná z Tvé strany o naprosté nepochopení, mohu-li to tak říci. Otvírání druhé klapky podtlakem je zcela jiný jev, než regulace předstihu podtlakem.
Vážně? No ne?! A já si doteď myslel, že je to to samé. To jsou mi ale novinky. :rabbit:
Jimmi píše:Teoreticky bys mohl mít karburátor s druhou klapkou podtlakovou a normálním rozdělovačem, nebo naopak s mechanickou klapkou a s vývodem podtlaku do rozdělovače. Optimální by to asi nebylo, ale nemělo by se to nijak prát.
To, cos napsal, je úplně to samé, co jsem psal já:
Hurikán píše:Auto pojede s jakoukoliv kombinací karbu a rozdělovače, ale pokud nebudou tyto komponenty "spárovány", tak motor nikdy nebude mít ani plný výkon ani dobrou spotřebu.
Takže nevím nevím, kdo z nás dvou něco nepochopil. :P
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Luděk Musil »

Hoši - přestaňte se chytat za slovíčka a trochu se povzneste.
Chvílemi mi to připomíná jednu větu z knihy Slovácko sa súdí: hlava tvrdá jak dub, ale dutá jak klarinet.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Hurikán »

Ano ano, povznést se.

Slovy klasika: Kdyby hloupost nadnášela, tak ... 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Luděk Musil »

Alberte - na to vznášení se nestačí jezdit rychle, jak máš ve zvyku :idea: :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Vašátor »

Hurikán píše: Hlavním rozdílem je zcela jiná charakteristika odstředivé (tedy té hlavní provozní) regulace
Vašátor píše:..... je ovšem velmi dobré nastavit křivku odstředivé regulace rozdělovače.
Ano, měl jsem to napsat více srozumitelně ... :mrgreen:

P.S. Při rovnání více zdeformovaných přírub nedoporučuji příruby pouze zabrušovat, ale prvně zpátky srovnat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Jimmi »

Hurikáne, zamotáváš to čím dál tím víc. Opravdu nevím, co jsi chtěl doopravdy napsat a jak jsi to myslel.
Proto přehledně:
Mohu použít karburátor s podtlakovým otvíráním druhé klapky a přitom původní rozdělovač bez podtlakové regulace. A nebudou s tím problémy.
Tohle je můj názor a teď do mě a vysvětluj :-)

Ty zprohýbané příruby... to se asi týká těch nových výrobků, z konce sedmdesátých a výše, ne.....? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Vašátor »

Jimmi píše: Ty zprohýbané příruby... to se asi týká těch nových výrobků, z konce sedmdesátých a výše, ne.....? :wink:
Já už opravdu nevím co k tomu říct. Jednou pro vždy ... týká se to všech karburátorů u Lady, všechny jsou ze stejného materiálu, u všech příruby pracují...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Hurikán »

Jimmi, nemáš náhodou lehký problém s chápáním psaného textu?

Já jsem Ti jasně napsal:
Hurikán píše:Auto pojede s jakoukoliv kombinací karbu a rozdělovače, ale pokud nebudou tyto komponenty "spárovány", tak motor nikdy nebude mít ani plný výkon ani dobrou spotřebu.
což je to samé, co jsi napsal sám:
Jimmi píše:Teoreticky bys mohl mít karburátor s druhou klapkou podtlakovou a normálním rozdělovačem, nebo naopak s mechanickou klapkou a s vývodem podtlaku do rozdělovače. Optimální by to asi nebylo, ale nemělo by se to nijak prát.
A teď znovu píšeš:
Jimmi píše:Mohu použít karburátor s podtlakovým otvíráním druhé klapky a přitom původní rozdělovač bez podtlakové regulace. A nebudou s tím problémy.
Takže to zkusím ještě jednou:

Správné kombinace jsou pouze tyto dvě:
1. mechanický karburátor (Weber) + rozdělovač bez podtlaku
2. podtlakový karburátor (Ozon) + rozdělovač s podtlakem

Karburátor Ozon v kombinaci s rozdělovačem bez podtlaku použít můžeš. Nikde jsem nepsal, že to nejde. Ale auto rozhodně nepojede tak, jak má, resp. jak by jet mohlo. Navíc bude mít vyšší spotřebu, než s původním mechanickým Weberem. V nejlepším případě spotřeba zůstane stejná, ale s horší dynamikou. Ostatně správně seřízená soustava č. 1 nemá o moc vyšší spotřebu, než soustava č. 2. Mnohdy jsou spotřeby obou variant prakticky shodné.

Víc už opravdu nevím, co bych k tomu dodal. Dej si do auta co chceš a zkombinuj, jak je libo, když z toho budeš mít radost. Pak si ale nestěžuj, že to není ono.

A jak píše Vašátor - všechny karburátory jsou z materiálového hlediska a s náchylností na kroucení přírub stejné. Ať jde o karb z roku 1971, nebo 1986.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Jimmi »

Hurikán píše: ...že rozdíl v rozdělovačích s/bez podtlaku není jen v přítomnosti ovládací membrány a tím rozšíření funkce o další doplňkovou regulaci. Hlavním rozdílem je zcela jiná charakteristika odstředivé (tedy té hlavní provozní) regulace :!: :idea: Jelikož je u Ozonu druhá komora ovládaná podtlakem a ne ručně (nožně), je k tomu uzpůsobena i křivka regulace...
Napsal jsi toto. A to může být vcelku zavádějící.
Podle toho to totiž vypadá, jako kdyby křivka regulace byla uzpůsobena z důvodu jiného ovládání druhé komory. Tedy jako kdyby ta část regulační křivky rozdělovače, kde přebírá část regulace podtlak, tady byla hlavně kvůlivá té druhé komoře. A takhle to není. Jedná se jen o regulaci s dalším parametrem, přesnější, jemnější.

Kolega výše řešil problém, jestli musí s novějším karburátorem vyměnit i rozdělovač. Proto tvrdím, že nikoli. A změna nebude skoro žádná, jenom se bude druhá klapka otevírat trochu jindy a něco málo to asi uspoří. Toť vše.
Tento svůj názor jsem tady už jednou prezentoval a dostal jsem od Marka takový sprdunk, že jsem na to radši ani nereagoval. Proto jsem chtěl natvrdo vědět, jaký je názor ostatních.

To kroucení přírub mě fakt překvapuje. Nějaké ty zinkalové slitiny apod. jsou docela porézní a principielně se na karburátory z tohoto důvodu nehodí. Celkově když je něco z hliníku a má to těsnit, musí to být buď tlakově odlité, nebo kované. Dnes již technologie mírně pokročily, ale tenkrát to tak bylo. A já nemám srovnání, čili musím dát na názor Tvůj a Vašátorův. S tím, že můj karbec se zatím naštěstí nekroutí. Takže děkuji za informaci, budu si na to dávat pozor.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Hurikán »

Jimmi píše:
Hurikán píše: ...že rozdíl v rozdělovačích s/bez podtlaku není jen v přítomnosti ovládací membrány a tím rozšíření funkce o další doplňkovou regulaci. Hlavním rozdílem je zcela jiná charakteristika odstředivé (tedy té hlavní provozní) regulace :!: :idea: Jelikož je u Ozonu druhá komora ovládaná podtlakem a ne ručně (nožně), je k tomu uzpůsobena i křivka regulace...
Napsal jsi toto. A to může být vcelku zavádějící.

Podle toho to totiž vypadá, jako kdyby křivka regulace byla uzpůsobena z důvodu jiného ovládání druhé komory.
A TEČKA. To tak nevypadá. TO TAK TOTIŽ JE :!: A o tom se zde všichni již dobrou půlhodinu bavíme, Mlho.

Už se konečně podívej na grafy regulace obou rozdělovačů :!: :!: :!: Je to z nich naprosto jasné!
Jimmi píše:Tento svůj názor jsem tady už jednou prezentoval a dostal jsem od Marka takový sprdunk, že jsem na to radši ani nereagoval. Proto jsem chtěl natvrdo vědět, jaký je názor ostatních.
Hmmm, zajímavé. Zeptáš se, protože nevíš. Kdybys věděl, tak by ses totiž neptal. Jeden z největších místních odborníků přes motory Ti dá jasnou odpověď, ale Tobě se nelíbí, tak si jedeš dál svou a po čase se zeptáš znovu a jinde. A když dostaneš od Vaška a mě principielně stejnou odpověď, zase se Ti to nelíbí. :?

Co vlastně chceš slyšet???
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbec do 03

Příspěvek od Vašátor »

Jednou pro vždy .... nehoří! :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“