Jimmi, nemáš náhodou lehký problém s chápáním psaného textu?
Já jsem Ti jasně napsal:
Hurikán píše:Auto pojede s jakoukoliv kombinací karbu a rozdělovače, ale pokud nebudou tyto komponenty "spárovány", tak motor nikdy nebude mít ani plný výkon ani dobrou spotřebu.
což je to samé, co jsi napsal sám:
Jimmi píše:Teoreticky bys mohl mít karburátor s druhou klapkou podtlakovou a normálním rozdělovačem, nebo naopak s mechanickou klapkou a s vývodem podtlaku do rozdělovače. Optimální by to asi nebylo, ale nemělo by se to nijak prát.
A teď znovu píšeš:
Jimmi píše:Mohu použít karburátor s podtlakovým otvíráním druhé klapky a přitom původní rozdělovač bez podtlakové regulace. A nebudou s tím problémy.
Takže to zkusím ještě jednou:
Správné kombinace jsou pouze tyto dvě:
1. mechanický karburátor (Weber) + rozdělovač bez podtlaku
2. podtlakový karburátor (Ozon) + rozdělovač s podtlakem
Karburátor Ozon v kombinaci s rozdělovačem bez podtlaku použít můžeš. Nikde jsem nepsal, že to nejde. Ale auto rozhodně nepojede tak, jak má, resp. jak by jet mohlo. Navíc bude mít vyšší spotřebu, než s původním mechanickým Weberem. V nejlepším případě spotřeba zůstane stejná, ale s horší dynamikou. Ostatně správně seřízená soustava č. 1 nemá o moc vyšší spotřebu, než soustava č. 2. Mnohdy jsou spotřeby obou variant prakticky shodné.
Víc už opravdu nevím, co bych k tomu dodal. Dej si do auta co chceš a zkombinuj, jak je libo, když z toho budeš mít radost. Pak si ale nestěžuj, že to není ono.
A jak píše Vašátor - všechny karburátory jsou z materiálového hlediska a s náchylností na kroucení přírub stejné. Ať jde o karb z roku 1971, nebo 1986.