Někteří tomu stále nevěří, že to s těma baterkama můžeme dotáhnout někam dál. Největší vývoj ohledně elektromobilu je v Japonsku. Europa celkém zaostáva.
Další článek:
Nissan: malý, finančně nenáročný palivový článek (Nissan introduces small, low-cost fuel cell), s. 24
Nissan představil na výstavě "Advanced Technology Presentation Meeting & Test-drive Event" modul automobilového palivového článku, který vznikl sdružením jednotlivých palivových článků. Nový modulový článek je výrazně menší a tenčí, takže jej lze umístit pod podlahou vozidla. Výkon, hmotnost a objem nového modulu je 85 kW, 43 kg a 34 l; článek použitý v roce 2005 u modelu X-Trail FCV měl parametry: výkon - 90 kW, hmotnost - 120 kg a objem - 90 l. Nový modulový článek vznikl umístěním cca 400 článků vedle sebe, což snižuje jeho velikost i výrobní náklady (u modulu z roku 2005 bylo použito 150 článků umístěných ve třech řadách). Výstupní měrná hmotnost nového modulového článku je 2,5x vyšší než u článku použitého v roce 2005, jeho výrobní náklady jsou v porovnání s výše zmíněným článkem šestinové v důsledku snížení množství platiny o 75 % a 75procentní redukci počtu použitých komponentů.
MartasBrno píše:
Štěpáne, máte nějaké hodnoty spotřeby energie na ten evropský jízdní cyklus, nebo čím že to auto honíte?
Nějak nerozumím otázce.
Myslíš, jako kolik spotřebujeme elektřiny?