Rekuperace energie
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekuperace energie
Já končim, byl jsem drsně vyhlášen
Ale stejně, já panu Volejníkovi věřim Mam z toho pár poznámek, i ňákej ten propočet ceny nam dělal a vychází to na 2 Kč/km i při započítání cca 200 000 za baterii a 2000 nabíjecích cyklů.
Ale stejně, já panu Volejníkovi věřim Mam z toho pár poznámek, i ňákej ten propočet ceny nam dělal a vychází to na 2 Kč/km i při započítání cca 200 000 za baterii a 2000 nabíjecích cyklů.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Rekuperace energie
Vývoj nové generace akumulátorů se zrychluje (Race to develop next-generation staorage betteries heating up), s. 7
Toyota Motor, Mazda Motor a společnost NE spolupracují na vývoji technologií, které výrazně zvýší kumulační schopnost akumulátorů používaných v automobilech i domácnostech. Toyota, Tokyo Institute of technology a High Energy Accelerator Research Organization vyvinuly prototyp nové generace akumulátorů, jejichž základem je nová sloučenina. U akumulátoru bylo tekuté, snadno hořlavé jádro nahrazeno jádrem pevným, takže použité materiály nemusí být ohnivzdorné; to umožnilo použít jednodušší strukturu a následně i snížit výrobní náklady akumulátoru. Výroba akumulátorů ve tvaru tabulí umožní "skladování" několikanásobně vyššího množství elektrické energie v porovnání s bateriemi současných elektromobilů a takto získaná kapacita výrazně prodlouží dojezdovou vzdálenost kompaktních elektromobilů na jednu náplň na cca 1000 km (u existujících elektromobilů je to cca 200 km). Mazda a Hiroshima University vyvinuly nový elektrodový materiál zvyšující kapacitu baterie o cca 80 %. Materiál, jehož základem jsou kulové molekuly uhlíku o průměru několik stovek nanometrů, umožní snížit hmotnost baterie na polovinu při zachování stejné kapacity, což umožní zdvojnásobit dojezdovou vzdálenost vozidel s elektrickým pohonem v porovnání se současným stavem. Nový elektrodový materiál má být komercializován do pěti let.
Toyota Motor, Mazda Motor a společnost NE spolupracují na vývoji technologií, které výrazně zvýší kumulační schopnost akumulátorů používaných v automobilech i domácnostech. Toyota, Tokyo Institute of technology a High Energy Accelerator Research Organization vyvinuly prototyp nové generace akumulátorů, jejichž základem je nová sloučenina. U akumulátoru bylo tekuté, snadno hořlavé jádro nahrazeno jádrem pevným, takže použité materiály nemusí být ohnivzdorné; to umožnilo použít jednodušší strukturu a následně i snížit výrobní náklady akumulátoru. Výroba akumulátorů ve tvaru tabulí umožní "skladování" několikanásobně vyššího množství elektrické energie v porovnání s bateriemi současných elektromobilů a takto získaná kapacita výrazně prodlouží dojezdovou vzdálenost kompaktních elektromobilů na jednu náplň na cca 1000 km (u existujících elektromobilů je to cca 200 km). Mazda a Hiroshima University vyvinuly nový elektrodový materiál zvyšující kapacitu baterie o cca 80 %. Materiál, jehož základem jsou kulové molekuly uhlíku o průměru několik stovek nanometrů, umožní snížit hmotnost baterie na polovinu při zachování stejné kapacity, což umožní zdvojnásobit dojezdovou vzdálenost vozidel s elektrickým pohonem v porovnání se současným stavem. Nový elektrodový materiál má být komercializován do pěti let.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekuperace energie
Notyvole
Štěpáne, rozuměl jsem asi tak polovině textu ... ale i to mě těší . Obzvláště mi dělaly problém cizí slova.
Ale potěšující je, že vývoj jde (mnohokrát rychleji než) mílovými kroky kupředu. L.
Štěpáne, rozuměl jsem asi tak polovině textu ... ale i to mě těší . Obzvláště mi dělaly problém cizí slova.
Ale potěšující je, že vývoj jde (mnohokrát rychleji než) mílovými kroky kupředu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rekuperace energie
Někteří tomu stále nevěří, že to s těma baterkama můžeme dotáhnout někam dál. Největší vývoj ohledně elektromobilu je v Japonsku. Europa celkém zaostáva.
Další článek:
Nissan: malý, finančně nenáročný palivový článek (Nissan introduces small, low-cost fuel cell), s. 24
Nissan představil na výstavě "Advanced Technology Presentation Meeting & Test-drive Event" modul automobilového palivového článku, který vznikl sdružením jednotlivých palivových článků. Nový modulový článek je výrazně menší a tenčí, takže jej lze umístit pod podlahou vozidla. Výkon, hmotnost a objem nového modulu je 85 kW, 43 kg a 34 l; článek použitý v roce 2005 u modelu X-Trail FCV měl parametry: výkon - 90 kW, hmotnost - 120 kg a objem - 90 l. Nový modulový článek vznikl umístěním cca 400 článků vedle sebe, což snižuje jeho velikost i výrobní náklady (u modulu z roku 2005 bylo použito 150 článků umístěných ve třech řadách). Výstupní měrná hmotnost nového modulového článku je 2,5x vyšší než u článku použitého v roce 2005, jeho výrobní náklady jsou v porovnání s výše zmíněným článkem šestinové v důsledku snížení množství platiny o 75 % a 75procentní redukci počtu použitých komponentů.
Myslíš, jako kolik spotřebujeme elektřiny?
Další článek:
Nissan: malý, finančně nenáročný palivový článek (Nissan introduces small, low-cost fuel cell), s. 24
Nissan představil na výstavě "Advanced Technology Presentation Meeting & Test-drive Event" modul automobilového palivového článku, který vznikl sdružením jednotlivých palivových článků. Nový modulový článek je výrazně menší a tenčí, takže jej lze umístit pod podlahou vozidla. Výkon, hmotnost a objem nového modulu je 85 kW, 43 kg a 34 l; článek použitý v roce 2005 u modelu X-Trail FCV měl parametry: výkon - 90 kW, hmotnost - 120 kg a objem - 90 l. Nový modulový článek vznikl umístěním cca 400 článků vedle sebe, což snižuje jeho velikost i výrobní náklady (u modulu z roku 2005 bylo použito 150 článků umístěných ve třech řadách). Výstupní měrná hmotnost nového modulového článku je 2,5x vyšší než u článku použitého v roce 2005, jeho výrobní náklady jsou v porovnání s výše zmíněným článkem šestinové v důsledku snížení množství platiny o 75 % a 75procentní redukci počtu použitých komponentů.
Nějak nerozumím otázce.MartasBrno píše:
Štěpáne, máte nějaké hodnoty spotřeby energie na ten evropský jízdní cyklus, nebo čím že to auto honíte?
Myslíš, jako kolik spotřebujeme elektřiny?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Rekuperace energie
No pochopil jsem, že to auto honíte na válcích a něco na tom měříte. Zajímá mne, s jakou spotřebou by ta vaše oktávka reálně jezdila, aby to šlo porovnat s náklady na provoz normálního auta.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekuperace energie
Už to vidím eležiži nebo eLada 2104
elektro vozítka budoucnost jistě mají, ale dle mého jen do měst.
elektro vozítka budoucnost jistě mají, ale dle mého jen do měst.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Rekuperace energie
Na druhou stranu - dát do kufru 200kg baterií - ideální na zimu !
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Rekuperace energie
MartasBrno píše:No pochopil jsem, že to auto honíte na válcích a něco na tom měříte. Zajímá mne, s jakou spotřebou by ta vaše oktávka reálně jezdila, aby to šlo porovnat s náklady na provoz normálního auta.
Spotřeba by se dala srovnat s dojezdem stejným, jako ma dobře seřízená 2105 na 1,2x rezervu v nádrži. Víc ti říct nemůžu.
Re: Rekuperace energie
stále som si myslel, že budúcnosť je jedine v autách na vodík... avšak tie batérie dávajú úplne iný pohľad na elektromobily... hmm..