Rekuperace energie

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Laďuša »

Já končim, byl jsem drsně vyhlášen :D

Ale stejně, já panu Volejníkovi věřim :P Mam z toho pár poznámek, i ňákej ten propočet ceny nam dělal a vychází to na 2 Kč/km i při započítání cca 200 000 za baterii a 2000 nabíjecích cyklů.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Štěpán

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Štěpán »

Vývoj nové generace akumulátorů se zrychluje (Race to develop next-generation staorage betteries heating up), s. 7
Toyota Motor, Mazda Motor a společnost NE spolupracují na vývoji technologií, které výrazně zvýší kumulační schopnost akumulátorů používaných v automobilech i domácnostech. Toyota, Tokyo Institute of technology a High Energy Accelerator Research Organization vyvinuly prototyp nové generace akumulátorů, jejichž základem je nová sloučenina. U akumulátoru bylo tekuté, snadno hořlavé jádro nahrazeno jádrem pevným, takže použité materiály nemusí být ohnivzdorné; to umožnilo použít jednodušší strukturu a následně i snížit výrobní náklady akumulátoru. Výroba akumulátorů ve tvaru tabulí umožní "skladování" několikanásobně vyššího množství elektrické energie v porovnání s bateriemi současných elektromobilů a takto získaná kapacita výrazně prodlouží dojezdovou vzdálenost kompaktních elektromobilů na jednu náplň na cca 1000 km (u existujících elektromobilů je to cca 200 km). Mazda a Hiroshima University vyvinuly nový elektrodový materiál zvyšující kapacitu baterie o cca 80 %. Materiál, jehož základem jsou kulové molekuly uhlíku o průměru několik stovek nanometrů, umožní snížit hmotnost baterie na polovinu při zachování stejné kapacity, což umožní zdvojnásobit dojezdovou vzdálenost vozidel s elektrickým pohonem v porovnání se současným stavem. Nový elektrodový materiál má být komercializován do pěti let.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Luděk Musil »

Notyvole :shock:
Štěpáne, rozuměl jsem asi tak polovině textu ... ale i to mě těší :lol: . Obzvláště mi dělaly problém cizí slova.
Ale potěšující je, že vývoj jde (mnohokrát rychleji než) mílovými kroky kupředu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Štěpán

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Štěpán »

Někteří tomu stále nevěří, že to s těma baterkama můžeme dotáhnout někam dál. Největší vývoj ohledně elektromobilu je v Japonsku. Europa celkém zaostáva.

Další článek:

Nissan: malý, finančně nenáročný palivový článek (Nissan introduces small, low-cost fuel cell), s. 24

Nissan představil na výstavě "Advanced Technology Presentation Meeting & Test-drive Event" modul automobilového palivového článku, který vznikl sdružením jednotlivých palivových článků. Nový modulový článek je výrazně menší a tenčí, takže jej lze umístit pod podlahou vozidla. Výkon, hmotnost a objem nového modulu je 85 kW, 43 kg a 34 l; článek použitý v roce 2005 u modelu X-Trail FCV měl parametry: výkon - 90 kW, hmotnost - 120 kg a objem - 90 l. Nový modulový článek vznikl umístěním cca 400 článků vedle sebe, což snižuje jeho velikost i výrobní náklady (u modulu z roku 2005 bylo použito 150 článků umístěných ve třech řadách). Výstupní měrná hmotnost nového modulového článku je 2,5x vyšší než u článku použitého v roce 2005, jeho výrobní náklady jsou v porovnání s výše zmíněným článkem šestinové v důsledku snížení množství platiny o 75 % a 75procentní redukci počtu použitých komponentů.
MartasBrno píše:
Štěpáne, máte nějaké hodnoty spotřeby energie na ten evropský jízdní cyklus, nebo čím že to auto honíte?
Nějak nerozumím otázce.

Myslíš, jako kolik spotřebujeme elektřiny?
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od MartasBrno »

No pochopil jsem, že to auto honíte na válcích a něco na tom měříte. Zajímá mne, s jakou spotřebou by ta vaše oktávka reálně jezdila, aby to šlo porovnat s náklady na provoz normálního auta.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Už to vidím eležiži nebo eLada 2104 :D

elektro vozítka budoucnost jistě mají, ale dle mého jen do měst.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od dvk »

Na druhou stranu - dát do kufru 200kg baterií - ideální na zimu !
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Štěpán

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Štěpán »

MartasBrno píše:No pochopil jsem, že to auto honíte na válcích a něco na tom měříte. Zajímá mne, s jakou spotřebou by ta vaše oktávka reálně jezdila, aby to šlo porovnat s náklady na provoz normálního auta.

Spotřeba by se dala srovnat s dojezdem stejným, jako ma dobře seřízená 2105 na 1,2x rezervu v nádrži. Víc ti říct nemůžu. :wink:
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: Rekuperace energie

Příspěvek od Puhi »

stále som si myslel, že budúcnosť je jedine v autách na vodík... avšak tie batérie dávajú úplne iný pohľad na elektromobily... hmm..
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“