Doplnění relátka kontrolky dobíjení u 2105

Moderátor: Moderátoři

wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Než jsi mi napsal odpověď, byl jsem nedočkavý a šel jsem se do toho vrtat dál.
A je tu jakýsi další zádrhel kterému nerozumím. Od kontrolky vede hnědobílý kabel do žluté patice a ta vstupuju nad poličkou zevnitř do pojistkové skřínky. Z pojistkové skřínky v motoru zase vystupuje žlutá patice a jako jediná z 6 patic má na sobě hnědobílý kabel, který vede na alternátor. Ale Kdy jsem odpojil konce tohoto kabelu od altíku a od kontrolky a proměřil ho multimetrem, nebyl průchozí. V pojistkové skřínce se to asi nějak mění nebo co.
V té části co je vevnitř v autě není po odpojení od kontrolky nic.
V té části kabelu která je v motorovém prostoru je po jeho odpojení z altíku kostra ( jako kdyby byl v pojistkové skřínce připojený na kostru ).

Takže už tomu vůbec ale vůbec nerozumím :-D
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

A když vyndám pojistku 9 o které kreslí tvá kniha, z hnědobílého kabelu vedoucího do altíku zmizí kostra.
Po odpojení tohoto kabelu, nebo i vyndání pojistky, auto nedobíjí.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

wiku píše:V té části co je vevnitř v autě není po odpojení od kontrolky nic.
A ani být nemůže. Tento vodič slouží pro přivedení plusu ke kontrolce dobíjení prostřednictvím rozpínacího relé kontrolky dobíjení PC 702.
wiku píše:Ale Kdy jsem odpojil konce tohoto kabelu od altíku a od kontrolky a proměřil ho multimetrem, nebyl průchozí. V pojistkové skřínce se to asi nějak mění nebo co.
Správně. V pojistkovce se to zákeřně mění. :D Bílohnědý vodič v motorovém prostoru slouží pro buzení altíku. V základním stavu není z pojistkovky totiž vyveden vodič pro relé kontrolky a od relé ke kontrolce. Tyto vodiče musíš dodat a zapojit na patřičné piny pojistkovky.

Popis:
- U mikrospínače volnoběhu si zjisti, na kterém drátu máš trvalý + (při zapnutém zapalování). Napoj k němu další drát a ten připoj na relé PC 702 na vývody č. 86 (cívka relé) a 87 (pevný kontakt spínače).
- Vývod č. 85 (druhý konec cívky) připoj na vývod středu vinutí na alternátoru
- Od vývodu č. 30/51 (pohyblivý kontakt spínače) natáhni vodič a připoj ho fastonem do tuším že černé (nebo červené :scratch: ) patice zespodu pojistkové skříňky.

Bohužel Ti neřeknu z hlavy, která pozice v přesně které patici to je. To už si budeš muset proměřit. V jedné z těchto patic je několik volných pozic, takže si ohmmetrem (nebo žárovkovou zkoušečkou) proměř, která pozice odpovídá vodiči od kontrolky dobíjení vevniř auta. Dá se to taky zjistit tak, že po připojení plusu se rozsvítí kontrolka na palubce.


Doufám, že jsi můj elaborát pochopil. :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

jo chápu, zítra provedu.

Jen mě opravdu zmátlo to že se barva kabelu tak nesmyslně mění.
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Díky moc za trpělivost a za vaše rady. Už to funguje.

Kdyby to tu někdo jiný chtěl použít jako zdroj informací při zapojování své kontrolky tak doplním..

-kabel s přívodem plusu od spinače volnoběhu napojit na oranžový drát ( je tam oranžový a černý )
-pokud od kontrolky vede kabel pod palubkou a následně do patic do pojistkové skřínky, ale z ní už v motorovém prostoru nevylézá. Pak se musí připojit konektor do zadního levého rohu na černé patici.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Není zač. ;) Hlavně, že Ti to už funguje. :)

Jo a díky za doplnění, který pin na které patici je zapojen na kontrolku. Dalším lidem to ušetří práci. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Dam sem moj excelovsky elaborat, ktory som si vypracoval pri prerabani postkovej skrine na nozove poistky. Na prvy pohlad je to dost nezrozumitelne, ale ja som to pochopil zhruba po roku odkedy som to kreslil. Na lavej strane su konektory a ich piny a v riadkoch su cisla konektorov a pinov na ktore su poprepajane. Vpravo hore su nakreslene konektory a ocislovanie pinov v nich. Podla toho ta kontrolka ide na pin 7, cierneho konektora cislo 10 v motorovom priestore a je prepojena so zltym konektorom cislo 5 vo vnutornom priestore, pin 3 hnedobiely drat.
Pridam aj prekresleny obrazok vnutorneho prepojenia poistkovej skrinky. Nie su tam oznacene vsetky piny na konektoroch, ale je vidiet prepojenie a ktore konektory su na ktorej strane.
Přílohy
poistkova.jpg
poistkova_krabica.xls
(35 KiB) Staženo 197 x
Naposledy upravil(a) Roman dne stř srp 05, 2009 20:12, celkem upraveno 1 x.
Roman
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To by si zasložilo umístění v "Technice" nebo v jejím nástupci.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“