Doplnění relátka kontrolky dobíjení u 2105

Moderátor: Moderátoři

wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Doplnění relátka kontrolky dobíjení u 2105

Příspěvek od wiku »

Nefunguje mi kontrolka dobíjení. Po otočení klíčku se nerozsvítí. Žárovička v kontrolce je ale v pořádku. V chytré knize jsem se dočetl že tahle kontrolka je připojena na nějaké relátko. Dokonce tam bylo i schema. Nikde jsem se ale nedočetl kde to relátko najdu.
Nebo je nějaký jiný důvod proč by neměla svítit?

[ Komentář přidal: Hurikán: st srpen 05, 2009 16:28 ]
Rozřešení a popis instalace relátka je na straně 3.
Naposledy upravil(a) wiku dne stř srp 05, 2009 15:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12131
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Relátko se nachází na pravým podběhu nahoře v motorovým prostoru, minimálně v kulatých krabicích. Ale snad dokonce existuje i verze bez relátka, ňáká sofistikovanější, která si vystačí jenom ňák s altíkem či co..
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Může to způsobovat relátko kontrolky, nebo rovnou alternátor. Mě nesvítila kontrolka dobijení už při zapnutí klíčku (a zároveň to nedobijelo) a po výměně alternátoru bylo vše v pořádku. Na nic jinýho jsem nesahal.
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Zapoměl jsem dodat že je to 21053 . 05ky už měly altík dohromady s regulátorem. Není to právě ta verze o které píšeš?
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

wiku, zřejmě to bude verze alternátoru s relátkem, nicméně kontrolka dobijení by měla být i pro tyto vozy na pravém podběhu. Zkus vyměnit altík, pokud máš náhradní.
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Na pravém podběhu jsem našel jen jedno relátko. Nevím přesně k čemu je. Ale pán od kterého jsem auto koupil říkal že nedávno odešlo a projevilo se to tak že starter jen cvaknul, ale netočil se. Dal mi k tomu ještě jedno náhradní, kdyby náhodou. To je to relátko o kterém je řeč nebo někde je ještě jedno?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Prozraď nám rok výroby, u mnoha VAZů, zejména hranatých se totiž výrobce kontrolkou již neobtěžoval ... postačil voltmetr, příkladem je má sedma a čtverka.

Jinak jsou tu již témata s touto problematikou, třeba tyto, ale je jich víc, hledej http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=0

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8012&start=0
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

je to rok 1989. Vyhledávání jsem samozřejmě před založením dotazu zkusil, ale nenašlo mi to nic. Jako kdyby vyhledávání nefungovalo.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Pokud tam máš voltmetr, tak je více, než pravděpodobné, že kontrolka není vůbec zapojena. (Dráty k ní být můžou) Místo kontrolky je tam onen Voltmetr.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Toto není pravidlem, voltmetr je v pětkách v základní výbavě a třeba v mé bývalé pětce kontrolka funkční byla. Spíše bych to odvodil od použitého alternátoru neb bulharské vývod středu vinutí mají, zatímco sovětské nikoliv, mluvím o alternátorech G222 s integrovaným stabilizátorem (kostkou).
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

z altíku vede 6 drátů. Dva k akumulátoru. Jeden růžový k relátku ( to která mám vyměnit když nebude startér točit ) . A tři ( růžový, hnědý, a světle oranžový ) do pojistkové skřínky.
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

ten vývod středu bude Faston konektror na altíku na který bude připojen kabel?
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

přečetl jsem si to staré téma. Pokud jsem to dobře pochopil a dobře jsem se koukal na altík tak mám ten bez vývodu pro kontrolku. Čili mám smůlu.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vydrž, když se k tomu večer dostanu, tak ti to nafotím, ať víš přesně, mmj. má teorie o tom, že sovětské jsou bezkontrolkové byla zbourána, altíkem z Rozmara. Vyklubal se z něho G222 osazený jen jedničkovými uhlíky, má vývod na kontrolku a je sovětský.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st červenec 29, 2009 09:15 ]
K...a to jsou hlášky :D :!: To by se okamžitě mělo tesat :!:
:D :D :D semšelskoropodstůl :D :D :D L.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Každopádně těch tvých 6 drátů mi moc nesedí, tři jdou pod šroubek, jeden na kontrolku a jeden na G68 (buzení), víc jich na běžných strojích nebývá. Možná by stálo za to, aby jsi blíže upřesnil co máš vůbec za altík. Na fotce je G222, místo hliníkové kostky regulátoru s integrovanými uhlíky má jen jedničkové uhlíky, kostka by jinak zabírala cca. o dvě třetiny větší plochu směrem dolů. Zakroužkovaný faston je pro kontrolku, faston na uhlících (kostce) je pro buzení a na šroubek se připojují silové vodiče.
Přílohy
DSCN5836.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“