Peetův bělij car a karkulka

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od peet2101 »

Měl bych takove dvě kontrolní otázky.

Chci přesunout baterku do kufru, z ní tahnout silnej kabel dopředu přimo na starter a u starteru k němu napojit kabel k alternatoru. Bude to normálně
fungovat nebo je to blbost??

1,2 má trošku jiný víko ventilů než 1,7. Vleze se pod kapotu 2101 motor 1,7 s víkem z 1,2 ??
Pokud ne znamená to přebastlit držák přepákování plynu nebo použít plynové lanko.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Luděk Musil »

peet2101 píše:1,2 má trošku jiný víko ventilů než 1,7. Vleze se pod kapotu 2101 motor 1,7 s víkem z 1,2 ??
Pokud ne znamená to přebastlit držák přepákování plynu nebo použít plynové lanko.
Mám za to, že ventilové víko 2101 x 21073 se liší pouze v detailech. Ten hlavní detail je držák na přepákování akcelerátoru. A druhý detail je ve výšce nalévacího hrdla oleje. Jinak jsou identické.
A pod kapotu se musí vydat i s originálním víkem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od peet2101 »

No právě v tom hrdle vidím problém, takže se pod kapotu nevleze a musím použít víko 073 a přidělat na něj ten držák, nebo lanko.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Tommel »

Co to čtu za blbosti ? Pod kapotu se to tedy vleze, neni jedinej problem
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Marťas »

To nalejvací hrdlo je podstatně níž, než filtrbox.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od peet2101 »

Nevím proč, ale furt sem měl nějaký tušení že to tam musí jít s tím nižším víkem (073).

Dám na vás a nechám tam zatím víko z 01 když říkáte že tam vleze. Pokud ne tak na víko z 073 navařím ten držáček a bude.


Ještě potřebuju nějak dořešit tu eletriku. Mužu teda vest kabel od baterky ke starteru a odtud ho napojit na altík??
Jaký je zhruba proud protíkající kabelem k baterce (při startování)?? A jakému to odpovídá průřezu vodiče??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od FOMA »

Ano, kabel tak vést můžeš.
Baterka- startér kabel o průřezu no asi 10mm(ale může být i o něco míń 7mm), při startu tama teče +-něco okolo 300A(zjednodušeně zkratový proud co máš uvedený na baterce což je asi 400A).Záleží však na odporu motoru(dle použití oleje,teplo- zima apd).
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Hurikán »

FOMA píše:Baterka- startér kabel o průřezu no asi 10mm(ale může být i o něco míń 7mm),
:!: POZOR :!: NEPLÉST PRŮŘEZ s PRŮMĚREM :!:

Průřez 10mm2 je absolutně nedostatečný! Zvlášť při uvažované délce téměř 4m. Pro tento účel bych volil průřez alespoň 200mm2, čemuž zhruba odpovídá průměr vodiče (bez izolace) 16mm. :idea:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od peet2101 »

Tet sem byl v garáži a mmj. sem přeměřil pruměr. Na origo kabelu k baterce i na kabelu co tam předchozí majtel nabastlil (když jezdil s baterkou z nakladaku) sem naměřil cca 7mm což odpovídá zhruba 40mm2.

16mm......hmmmm..... to bude kabel na svařečku, dokonce ma na konci i kleště misto svorky na baterku :-D
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Hurikán »

Jenomže on je dost velký rozdíl v délce. Pro dosažení stejného úbytku napětí, při protékajícím startovacím proudu v hodnotě cca 90-300A, musí mít 4m kabel podstatně větší průřez, než 0,5m dlouhý stávající tenčí kabel. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od FOMA »

Ano,omluvuju se - průměr a průřez neplést :) No každopádně vést tak dlouhý kabely přes celý auto a zároveň je mít pod proudem..hmm no já nevím osobně bych do toho nešel.
Nicméně bych podotkl, že by se mělo brát v potaz, že kabely budou takovým proudem, zatěžovány jen krátkodobě.(tedy teoreticky že :lol: ) Já na tuhle akci považuji průměr 16mm za opravdu zbytečný a jen s těží si to dokážu představit, tedy dokážu, ale jak to bude vypadat 8)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Laďuša »

Bude to vypadat dobře, protože pořádnej kabel musí bejt tlustej ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Jan Vaníček »

Ze zkušenosti podotknu, že i na Fiatu 600, kde je baterka vpředu a motor vzadu je origo drát bez izolace ca 10mm.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Není problém to natáhnout třeba zvonkáčem, ale pak se jeden nesmí divit když to bude dělat všechno jiné než startovat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Re: Peetův bělij car a karkulka

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

K té baterce v kufru..

Já mám myslím drát o průřezu 35mm2, koupit se dá ve větším kabelcentru, je to snad skoro nejmenší průřez co tam měli, ale borec mi tvrdil, že pro 300A to stačí bohatě, funguje to... Ono stejně narvat drát o větším průřezu do svorky (i do "tuningové") či do distribučního bloku je docela náročné, i tak jsem díry pro zastrčení kabelu vyvrtával-zvětšoval.. Konce kabelu je vhodné pocínovat, nebo na to cvaknout koncovku, aby to dobře drželo ve svorkách.. Jinak dopředu (namísto baterky) si kup ten distribuční blok, do kterého zapojíš všechny dráty co byli původně na baterce a nemáš co pokazit (dají se do něj mimo toho zapojit i jiné spotřebiče, či měřit na něm napětí).. Jinak ještě když se v tom budeš už tak vrtat, doporučuji do obvodu zapojit odpojovač baterie-užitečná věcička...
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“