Dnes mi konečně dorazila poslední chybějící část, a to kliková hřídel. K mému překvapení nejsou vrtány kanály pro mazání šikmo, ale kolmo, stejně jako u 01.
Pustil jsem se tedy do výpočtu kompresního poměru, pokud je něco špatně, opraví mě někdo?
objem válce 465,3ml
objem hlavy 32,7ml
objem píst 14ml
objem nedoběhu(0,5mm) 1,1ml
objem těsnění(1,5mm) 5,3ml
518,4:53,1=9,76:1
Po vánočním odpočinku jsem se pustil do skládání.
Klikovou hřídel jsem ještě před Vánoci nechal dynamicky vyvážit včetně řemenice a setrvačníku. Vyvážil jsem také ojnice(spodní/horní oko) a písty. Výsledná váha - ojnice 614g, písty 373g. Ojnice mají dovrtané mazací díry pod píst - byl to docela oříšek, protože mazací díry jsou navrtané v úhlu ve dvou osách. Úpravy se dotkly i olejové vany - snížení vnitřního plechu a vytvoření záclonky proti odlévání oleje od čerpadla. Olejové čerpadlo jsem doladil, a to zakolíkováním obou částí k sobě a podlepením epoxidem.
Veškeré těsnící prvky používám Victor Reinz - léty vyzkoušeno na spoustě motorů a jsou nejlepší.
Konečně se mi podařilo sehnat moderní autorádio včetně čtečky USB,apod., které vejde do původního výřezu v palubce. Oproti původního rádiu funguje perfektně a místo ve středovém panelu zaberou budíky(teplota olej/tlak/dobíjení).
Na motoru se momentálně čeká na zavaření sacího potrubí. Dokonce jsem musel nechat předělat dvě prostřední trubky na svodech Stinger, protože jinak by sání sedělo přímo na svodu .
Místo popelníku jsou 3 vypínače . Jeden na manuální zapnutí sahary, druhý přepíná mezi ekonomickým a sportovním módem(mění se mapa přestihu v ŘJ, deaktivuje se ekonomizér a odpojí se podtlak u rozdělovače). A poslední je drobnost, kterou určitě zveřejním až se mi ji podaří řádně vychytat k plné funkčnosti .
Dovolím si přidat pár fotografií z práce na hlavě/sání. Sání se podařilo poměrně úspěšně zavařit - tj.přivařit vymezovací díl a dopasovat sání ke svodům. Vše teď sedí perfektně. Přidal jsem také kolíky do kanálu vody pro vystředění. Obě dosedací plochy sání se po zavaření přefrézovaly do roviny. Následovalo zvětšení kanálů v sacím potrubí a spasování s hlavou. Den práce, ale je to hotové..a už chci mít od broušení na nějakou dobu zase klid . Kanály v sání jsou zvětšeny na 33mm. Po vzoru originálního sání jsem vytvořil i trubičku na odkap benzínu.
Nyní zbývá jen vyrobit mezikus mezi sání a karburátor, aby se dostal karburátor do té správné polohy.
Pro zasmání ještě stavitelné rozvodové kolo výroba Rusko . Raději jsem nechal vyrobit nové našemu soustružníkovi...
A pro dobrou jiskru..NGK . Svíčky ale budou léty osvědčené Brisky...
Pekne pokracujes
Tie rozvodove kola su klasika, tiez som si radsej vyrabal na 16V. Dokonca sa roznymi cachrami podarilo zachranit este aj tie tuzingove U "mojich" bola najvacsim problemom vola medzi jednotlivymi komponentami a teda problem s hadzavostou.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Nejen tuningové rozvodové kola, ale co teprve taková hlava . Dneska jsem chtěl zapastovat ventily, koukám na to...a ruskému mužíkovi to trošku ujelo..a to je to nová hlava určená k namontování .
No je to smutne, ked si clovek kupi hlavu za tolke prachy. A dost sa divim, ze k tomu neboli ventily. Podla mna spasovanie ventilov na sedla je alfa-omega celej podstaty veci.
Hlavu jsem koupil včetně ventilů! Byla prostě nachystaná jen hodit na motor. Ale protože jsem ještě leštil ventily, spasovával sání, apod. tak jsem si říkal, že pro jistotu ještě zapastuju ventily..no a jak to dopadlo.