VAZ 2101 - 1981
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Dnes mi konečně dorazila poslední chybějící část, a to kliková hřídel. K mému překvapení nejsou vrtány kanály pro mazání šikmo, ale kolmo, stejně jako u 01.
Pustil jsem se tedy do výpočtu kompresního poměru, pokud je něco špatně, opraví mě někdo?
objem válce 465,3ml
objem hlavy 32,7ml
objem píst 14ml
objem nedoběhu(0,5mm) 1,1ml
objem těsnění(1,5mm) 5,3ml
518,4:53,1=9,76:1
Pustil jsem se tedy do výpočtu kompresního poměru, pokud je něco špatně, opraví mě někdo?
objem válce 465,3ml
objem hlavy 32,7ml
objem píst 14ml
objem nedoběhu(0,5mm) 1,1ml
objem těsnění(1,5mm) 5,3ml
518,4:53,1=9,76:1
Re: VAZ 2101 - 1981
Hmmm...to vyzera na nejaku prerabku z 80kovej klukovky pre 1,7
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Po vánočním odpočinku jsem se pustil do skládání.
Klikovou hřídel jsem ještě před Vánoci nechal dynamicky vyvážit včetně řemenice a setrvačníku. Vyvážil jsem také ojnice(spodní/horní oko) a písty. Výsledná váha - ojnice 614g, písty 373g. Ojnice mají dovrtané mazací díry pod píst - byl to docela oříšek, protože mazací díry jsou navrtané v úhlu ve dvou osách. Úpravy se dotkly i olejové vany - snížení vnitřního plechu a vytvoření záclonky proti odlévání oleje od čerpadla. Olejové čerpadlo jsem doladil, a to zakolíkováním obou částí k sobě a podlepením epoxidem.
Veškeré těsnící prvky používám Victor Reinz - léty vyzkoušeno na spoustě motorů a jsou nejlepší.
Klikovou hřídel jsem ještě před Vánoci nechal dynamicky vyvážit včetně řemenice a setrvačníku. Vyvážil jsem také ojnice(spodní/horní oko) a písty. Výsledná váha - ojnice 614g, písty 373g. Ojnice mají dovrtané mazací díry pod píst - byl to docela oříšek, protože mazací díry jsou navrtané v úhlu ve dvou osách. Úpravy se dotkly i olejové vany - snížení vnitřního plechu a vytvoření záclonky proti odlévání oleje od čerpadla. Olejové čerpadlo jsem doladil, a to zakolíkováním obou částí k sobě a podlepením epoxidem.
Veškeré těsnící prvky používám Victor Reinz - léty vyzkoušeno na spoustě motorů a jsou nejlepší.
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: VAZ 2101 - 1981
Krása!! Jsem zvědav, jak bude chodit. Já se musím spokojit jen se standardní 1,6. Už se těším na montáž do auta, i to bude pokrok. Honza
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Konečně se mi podařilo sehnat moderní autorádio včetně čtečky USB,apod., které vejde do původního výřezu v palubce. Oproti původního rádiu funguje perfektně a místo ve středovém panelu zaberou budíky(teplota olej/tlak/dobíjení).
Na motoru se momentálně čeká na zavaření sacího potrubí. Dokonce jsem musel nechat předělat dvě prostřední trubky na svodech Stinger, protože jinak by sání sedělo přímo na svodu .
Na motoru se momentálně čeká na zavaření sacího potrubí. Dokonce jsem musel nechat předělat dvě prostřední trubky na svodech Stinger, protože jinak by sání sedělo přímo na svodu .
Re: VAZ 2101 - 1981
To rádiíčko je supr - vůbec tam neruší a vypadá i staře
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAZ 2101 - 1981
Jj - to rádyjo vypadá pěkně ... a co je to tam místo popelníku? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Místo popelníku jsou 3 vypínače . Jeden na manuální zapnutí sahary, druhý přepíná mezi ekonomickým a sportovním módem(mění se mapa přestihu v ŘJ, deaktivuje se ekonomizér a odpojí se podtlak u rozdělovače). A poslední je drobnost, kterou určitě zveřejním až se mi ji podaří řádně vychytat k plné funkčnosti .
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Dovolím si přidat pár fotografií z práce na hlavě/sání. Sání se podařilo poměrně úspěšně zavařit - tj.přivařit vymezovací díl a dopasovat sání ke svodům. Vše teď sedí perfektně. Přidal jsem také kolíky do kanálu vody pro vystředění. Obě dosedací plochy sání se po zavaření přefrézovaly do roviny. Následovalo zvětšení kanálů v sacím potrubí a spasování s hlavou. Den práce, ale je to hotové..a už chci mít od broušení na nějakou dobu zase klid . Kanály v sání jsou zvětšeny na 33mm. Po vzoru originálního sání jsem vytvořil i trubičku na odkap benzínu.
Nyní zbývá jen vyrobit mezikus mezi sání a karburátor, aby se dostal karburátor do té správné polohy.
Pro zasmání ještě stavitelné rozvodové kolo výroba Rusko . Raději jsem nechal vyrobit nové našemu soustružníkovi...
A pro dobrou jiskru..NGK . Svíčky ale budou léty osvědčené Brisky...
Nyní zbývá jen vyrobit mezikus mezi sání a karburátor, aby se dostal karburátor do té správné polohy.
Pro zasmání ještě stavitelné rozvodové kolo výroba Rusko . Raději jsem nechal vyrobit nové našemu soustružníkovi...
A pro dobrou jiskru..NGK . Svíčky ale budou léty osvědčené Brisky...
Re: VAZ 2101 - 1981
Pekne pokracujes
Tie rozvodove kola su klasika, tiez som si radsej vyrabal na 16V. Dokonca sa roznymi cachrami podarilo zachranit este aj tie tuzingove U "mojich" bola najvacsim problemom vola medzi jednotlivymi komponentami a teda problem s hadzavostou.
Tie rozvodove kola su klasika, tiez som si radsej vyrabal na 16V. Dokonca sa roznymi cachrami podarilo zachranit este aj tie tuzingove U "mojich" bola najvacsim problemom vola medzi jednotlivymi komponentami a teda problem s hadzavostou.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Fuu..takze ziadne frezovanie sediel asi nebolo..alebo krivy ventil?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Ventily jsou v pořádku, ty jsem leštit na soustruhu a nehází...Prostě ,,jen,, není zafrézované sedlo .
Re: VAZ 2101 - 1981
No je to smutne, ked si clovek kupi hlavu za tolke prachy. A dost sa divim, ze k tomu neboli ventily. Podla mna spasovanie ventilov na sedla je alfa-omega celej podstaty veci.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Hlavu jsem koupil včetně ventilů! Byla prostě nachystaná jen hodit na motor. Ale protože jsem ještě leštil ventily, spasovával sání, apod. tak jsem si říkal, že pro jistotu ještě zapastuju ventily..no a jak to dopadlo.