Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Křečík Barbuška »

JmJ píše:Ja myslim, ze on smer neotaci, to by dlouho nevydrzel, on se toci furt jednim smerem, jen ty paky zajisti zmenu smeru, nebo se pletu?
Tak, tak, je to velice důmyslný mechanismus.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Hurikán »

Přesně tak. Ale proti zapojení IPSALO, je to primitivní hračka z Merkuru. :lol:

Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.

A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Yellow01 »

Já to nastavoval tak, že jsem mechanizmus odpojil od motorku, přepínačem pod volantem jsem ho protočil a pak nasadil tu pásovinu na tisícihran. Jak jsem psal výše, tak by se to mělo dát tak, aby pásovina směřovala asi na 4-5 hodin.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od JmJ »

Hurikán píše:Přesně tak. Ale proti zapojení IPSALO, je to primitivní hračka z Merkuru. :lol:

Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.

A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč. ;)
Na stojicim vozidle ano. Na jedoucim si s tim vzduch hraje v tech rozmezich, co jsem psal.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Jmj, tak to Tě uklidním, mě to dělá stejně za jízdy jako v klidu :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

A máš tam originální stěrač nebo něco delšího?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Mám tam už ten novej stěrač, ale s origo délkou - jinak starej stěrač to dělal taky. ;)
A pořád nedaj pokoj a hledaj problém tam, kde není ;)
Já myslím, že Yellow má pravdu, když tak nad tím přemýšlím ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Problém je vždycky v rukách, technika je neomylná :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od MartasBrno »

Jestli jsou kravské vůle v pákovém mechanizmu, nezbyde než to vyměnit. Na velikost výseče, kterou stěrače urazí má vliv poloměr čepu na té "pásovině" co jde z motorku. Ale čekám, že ta délka je pevná a nejde měnit. Jinak prevence proti vychození mecahnizmu je jeho rozebrání a namazání - včas.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Marťas, čti ...!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak, problémy se zapalováním nejspíš už pominuly (2 vadné staré svíčky po sobě), zbývá jeden - přelámaly se mi dráty od centrálu u řidiče. Povyměňoval jsem je, dal do spešl bužírky, teď to chodí líp než kdy dřív. Ale občas začne houkat alarm.

Přiznávám, že jsem to ošulil a dráty na sebe navazoval. Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru? Je možné, že by v tom hrál roli jen odpor těch navazovaných drátků? Nebo mám hledat někde něco přerušeného? Nebo přikostření?

Alarm nespustí hned, ale třeba po půl hodině stání.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Marťas »

dmatej píše:Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru?
Měl by fungovat tak, že je připojený na větev osvětlení. Když se otevřou dveře a "dokončí" se obvod, tak se spustí. Může se ti to kostřit jinde, než ve spínačích. Toť má úvaha.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

No, jenže alarm začíná houkat když ten drát rozpojim, když je aktivovanej. Asi to půjdu zkusit, jestli už z toho všeho neblbnu - přestávám věřit tomu, co říkám :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Už nevím, co jsem psal a jsem líný to číst.

1) ad alarm - všiml jsem si, že zlobí kontakt LZ dveří. Občas světéko svítí, občas ne. PZ dveře pro změnu někdy nedotahují zámek (centrál). Čas promazat.
2) Zůstal jsem minulý týden stát na D5. Ozvala se rána, tak už jsem si myslel, že mi zase proběhl píst blokem, naprosto zoufalý pocit, protože tentokrát jsem nebyl varován žádným zvukem ani úbytkem kapalin, nic. Nakonec to nic nebylo - uklepal se mi NOVÝ (no dobře, syslát) kondík na rozdělovači. Prostě držáček praskl a upadl. Neměl jsem s sebou výjimečně (HA, důkaz!) nářadí, vysvobodil mě kamarád/kolega z práce, dojeli jsme pro nářadí a já pro jistotu vzal i palec.
Vyměnil jsem kablík mezi cívkou a rozdělovačem, kondík přikurtoval k držáčku sponou na hadice, vyměnl palec rozdělovače, neb ve starém jsem rozmačkal odpor šroubovákem, a jelikož baterka byla vybitá (vzalo jí to s sebou, zřejmě nějakou chvíli moc nedobíjela), natočili jsme přes kabely - na brnk.

Dosud jsem to neopravil, ale je to na seznamu úkonů zítra. Napřed ale Beruška ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od MacGyver »

Na vrakovišti jsi byl? :D
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“