Tak, tak, je to velice důmyslný mechanismus.JmJ píše:Ja myslim, ze on smer neotaci, to by dlouho nevydrzel, on se toci furt jednim smerem, jen ty paky zajisti zmenu smeru, nebo se pletu?
Dmatejova Laďka - krize
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Dmatejova Laďka - krize
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Dmatejova Laďka - krize
Přesně tak. Ale proti zapojení IPSALO, je to primitivní hračka z Merkuru.
Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.
A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč.
Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.
A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Já to nastavoval tak, že jsem mechanizmus odpojil od motorku, přepínačem pod volantem jsem ho protočil a pak nasadil tu pásovinu na tisícihran. Jak jsem psal výše, tak by se to mělo dát tak, aby pásovina směřovala asi na 4-5 hodin.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Na stojicim vozidle ano. Na jedoucim si s tim vzduch hraje v tech rozmezich, co jsem psal.Hurikán píše:Přesně tak. Ale proti zapojení IPSALO, je to primitivní hračka z Merkuru.
Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.
A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč.
VAZ 2104 1.3 1989
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Jmj, tak to Tě uklidním, mě to dělá stejně za jízdy jako v klidu
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Dmatejova Laďka - krize
A máš tam originální stěrač nebo něco delšího?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Mám tam už ten novej stěrač, ale s origo délkou - jinak starej stěrač to dělal taky.
A pořád nedaj pokoj a hledaj problém tam, kde není
Já myslím, že Yellow má pravdu, když tak nad tím přemýšlím ...
A pořád nedaj pokoj a hledaj problém tam, kde není
Já myslím, že Yellow má pravdu, když tak nad tím přemýšlím ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Dmatejova Laďka - krize
Problém je vždycky v rukách, technika je neomylná
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Dmatejova Laďka - krize
Jestli jsou kravské vůle v pákovém mechanizmu, nezbyde než to vyměnit. Na velikost výseče, kterou stěrače urazí má vliv poloměr čepu na té "pásovině" co jde z motorku. Ale čekám, že ta délka je pevná a nejde měnit. Jinak prevence proti vychození mecahnizmu je jeho rozebrání a namazání - včas.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Marťas, čti ...!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Tak, problémy se zapalováním nejspíš už pominuly (2 vadné staré svíčky po sobě), zbývá jeden - přelámaly se mi dráty od centrálu u řidiče. Povyměňoval jsem je, dal do spešl bužírky, teď to chodí líp než kdy dřív. Ale občas začne houkat alarm.
Přiznávám, že jsem to ošulil a dráty na sebe navazoval. Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru? Je možné, že by v tom hrál roli jen odpor těch navazovaných drátků? Nebo mám hledat někde něco přerušeného? Nebo přikostření?
Alarm nespustí hned, ale třeba po půl hodině stání.
Přiznávám, že jsem to ošulil a dráty na sebe navazoval. Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru? Je možné, že by v tom hrál roli jen odpor těch navazovaných drátků? Nebo mám hledat někde něco přerušeného? Nebo přikostření?
Alarm nespustí hned, ale třeba po půl hodině stání.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Dmatejova Laďka - krize
Měl by fungovat tak, že je připojený na větev osvětlení. Když se otevřou dveře a "dokončí" se obvod, tak se spustí. Může se ti to kostřit jinde, než ve spínačích. Toť má úvaha.dmatej píše:Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru?
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
No, jenže alarm začíná houkat když ten drát rozpojim, když je aktivovanej. Asi to půjdu zkusit, jestli už z toho všeho neblbnu - přestávám věřit tomu, co říkám
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Už nevím, co jsem psal a jsem líný to číst.
1) ad alarm - všiml jsem si, že zlobí kontakt LZ dveří. Občas světéko svítí, občas ne. PZ dveře pro změnu někdy nedotahují zámek (centrál). Čas promazat.
2) Zůstal jsem minulý týden stát na D5. Ozvala se rána, tak už jsem si myslel, že mi zase proběhl píst blokem, naprosto zoufalý pocit, protože tentokrát jsem nebyl varován žádným zvukem ani úbytkem kapalin, nic. Nakonec to nic nebylo - uklepal se mi NOVÝ (no dobře, syslát) kondík na rozdělovači. Prostě držáček praskl a upadl. Neměl jsem s sebou výjimečně (HA, důkaz!) nářadí, vysvobodil mě kamarád/kolega z práce, dojeli jsme pro nářadí a já pro jistotu vzal i palec.
Vyměnil jsem kablík mezi cívkou a rozdělovačem, kondík přikurtoval k držáčku sponou na hadice, vyměnl palec rozdělovače, neb ve starém jsem rozmačkal odpor šroubovákem, a jelikož baterka byla vybitá (vzalo jí to s sebou, zřejmě nějakou chvíli moc nedobíjela), natočili jsme přes kabely - na brnk.
Dosud jsem to neopravil, ale je to na seznamu úkonů zítra. Napřed ale Beruška
1) ad alarm - všiml jsem si, že zlobí kontakt LZ dveří. Občas světéko svítí, občas ne. PZ dveře pro změnu někdy nedotahují zámek (centrál). Čas promazat.
2) Zůstal jsem minulý týden stát na D5. Ozvala se rána, tak už jsem si myslel, že mi zase proběhl píst blokem, naprosto zoufalý pocit, protože tentokrát jsem nebyl varován žádným zvukem ani úbytkem kapalin, nic. Nakonec to nic nebylo - uklepal se mi NOVÝ (no dobře, syslát) kondík na rozdělovači. Prostě držáček praskl a upadl. Neměl jsem s sebou výjimečně (HA, důkaz!) nářadí, vysvobodil mě kamarád/kolega z práce, dojeli jsme pro nářadí a já pro jistotu vzal i palec.
Vyměnil jsem kablík mezi cívkou a rozdělovačem, kondík přikurtoval k držáčku sponou na hadice, vyměnl palec rozdělovače, neb ve starém jsem rozmačkal odpor šroubovákem, a jelikož baterka byla vybitá (vzalo jí to s sebou, zřejmě nějakou chvíli moc nedobíjela), natočili jsme přes kabely - na brnk.
Dosud jsem to neopravil, ale je to na seznamu úkonů zítra. Napřed ale Beruška
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Na vrakovišti jsi byl?
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras