Blikání kontrolky dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

sašo svorky jsou v pohodě, i když jsem v jednu chvíli měl podezření na kostru, ale svorky jsou ok, uvidím až přijedu domu a dam tam tu nabitou baterku, změřím ji před nastartovaním a po a při zvyšených otáčkach při zaplejch světlech,jsem zvědav na hodnoty, pak to sem napíši...wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Když už to chytne a startér točil normálně tak nic zajímavého nenaměříš jen můžeš skontrolovat dobíjení .
Skus startovat s rozsvícenými světly a dle pohasnutí usoudit stav baterie . Nebo V-metr se záznamem nim/max hodnot .
Koukni hlavně na kostru motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Tak jsem nabitou baterii jsem nechal 1hodinu odstát, změřil napětí - 13.34V , Pak jsem ji vložil do vozu a připojil- 13.3V , po nastartování na volnoběch 800ot/min měla 14.8V , Na volnoběch a zaplé tlumené světla 13.1V , Při 2000ot./min a zaplé tlumené světla 15.08V, při 2000ot/min bez zatěže ( vše vyple) 15.35V... Měřeno digitálním voltmetrem .. Tak comyslíš Sašo?? Bych řek že je to v pořádku....wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Akym multimetrom si to meral? Max. napatie ma byt 14.1V. Ak tam mas 15V, tak je to prebijanie.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Stál asi 900Kč, Je to typ MY-64 , umí to měřit , napětí ,proud, odpor, teplotu, kapacitu, zkouška tranzistorů, kmitočet a ještě to má náky jiný funkce, neni to prostě ten obyč multík za kilo( ten malinkej)..


Ještě mě napadlo to změřit třeba po 10min jízdy nebo tak nak, třeba to napětí se stabilizuje trochu níž..

Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Wenca084 píše:Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca

Jestli to není chyba měřáku tak to je PRŮSER s dobíjením. Přes těch 15V to nechce "pustit" baterie do které teče obrovský proud a altík to již nestíhá . Při tom napětí zachvilku vyvaří baterie . Nehledě že odchází žárovky (H) ale zas to pěkně svítí (chvilku) .
Dle všeho to je dobíjení páč kontrolní měření baterie po dobití je OK .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

No jo ale co stím kurna!! Jaktože to tak davá?? S právně má být kolik maximum?? 14V?? Nejhorší je že ta baterka nejde dolejt, protože nemá zátky,a jestli je vyvařená tak už stím nic neudělám... :(
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2183
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

dobíjení

Příspěvek od FOMA »

Takže pokud ti to přebíjí ,tak jsou to zpravidla dvě možnosti:
-vadný regulátor-vyměnit!
-špatná kostra (motor+kastle+baterie)-očistit,dotáhnot
správná hodnota dobíjení 13.7-14.2V (u nových aut šli již až na 14.5v),ale 14.5V považuj jako maximum-víc ani desetinu!
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Taky si hlavne davejte pozor na levne meraky.Jednou jsem u kamarada resil prebijeni.Porad to melo neco kolem 17V a tak jsem vymenil regulator a porad,tak jsem vymenil celej altik a po nekolika hodinach jsem zjisil,ze to bylo vadnym merakem.Nejakej levnej smejd,co mel kamarad.Bylo to na R19,1,8 16V,takze pokud nekdo zna,tak vi ten super pristup. :roll: Takze nezanedbejte ani tyto veci.
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Měřák ukazuje na 100% dobře, tím jsem si jist, a stál okolo 9stovek v profi prodejně s el. nařadím, ještě to zkusím změřit po projetí jestli se to nezlebší, třeba se to pokouší po tom nastartování dostat do ty baterie co nejvíc a po ujetí nekolika km s to na pětí zmenší, no uvidím, třeba je to blbost, ale každopádně to ještě přeměřím než začnu něco kuchat a měnit...wenca



Tak , po ujetí zhruba asi 2km a a popojíždění před barákem jsem se dal znovu do měření.Počáteční napětí baterie před nastartováním bylo 12.69V ( 24 hod po nabití) ,Po té krátké projížce bylo napětí při 2000ot.min a se světly 14,1 , bez světel 14,5 až 15V..... Když zapnu další spotřebič např. dálkové, tak napětí klesne jen o par desetin (20 -30 mV) , prostě ten alternátor to stačí dohnat...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

ja by som vymenil regler, zrejme bude chyba v nom a až tak veľa nestoji... Asi pred 2 týždnami som to robil na zastupcovej žige :mrgreen: Vyrazilo mu obidve žiarovky na stretavačkach naraz a dobijalo mu to tiež tych 15V... vymenil sa regler, nove žiarovky a nema problem :lol:
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

to staci ked mas len chybne to relatko
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Už jsem sehnal to relé, tak ho du dnes vyměnit, Jo a včera večer se mi zase okolo 4tis/ot zase rozblikala kontrolka dobíjení, možná tam bude ještě jinej průser, ale uvidím a vyměním to relé.. :scratch:
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 330
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Kurva už mě to ale nas...o !!!! Dal jsem tam fungl nové relé a kontrolka stále bliká a ještě to tet dává při zvýšených otáčkách bez zátěže skoro 17V, všechny kontakty jsem prolezl, jak je možné že to tak přebíjí?? ,, mám snad vyměnit altik ????...Už mě z toho leze hlava kolem ....Sašo řekni neco , nebo vemu sekeru a ten altik rosekám!! :axe:
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Skus tohle . Tím ověříš funkci regulátoru . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=60 Je to tak v půli .
Vše ostatní je "okolo" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“