Blikání kontrolky dobíjení
Moderátor: Moderátoři
sašo svorky jsou v pohodě, i když jsem v jednu chvíli měl podezření na kostru, ale svorky jsou ok, uvidím až přijedu domu a dam tam tu nabitou baterku, změřím ji před nastartovaním a po a při zvyšených otáčkach při zaplejch světlech,jsem zvědav na hodnoty, pak to sem napíši...wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Když už to chytne a startér točil normálně tak nic zajímavého nenaměříš jen můžeš skontrolovat dobíjení .
Skus startovat s rozsvícenými světly a dle pohasnutí usoudit stav baterie . Nebo V-metr se záznamem nim/max hodnot .
Koukni hlavně na kostru motoru .
Skus startovat s rozsvícenými světly a dle pohasnutí usoudit stav baterie . Nebo V-metr se záznamem nim/max hodnot .
Koukni hlavně na kostru motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tak jsem nabitou baterii jsem nechal 1hodinu odstát, změřil napětí - 13.34V , Pak jsem ji vložil do vozu a připojil- 13.3V , po nastartování na volnoběch 800ot/min měla 14.8V , Na volnoběch a zaplé tlumené světla 13.1V , Při 2000ot./min a zaplé tlumené světla 15.08V, při 2000ot/min bez zatěže ( vše vyple) 15.35V... Měřeno digitálním voltmetrem .. Tak comyslíš Sašo?? Bych řek že je to v pořádku....wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Akym multimetrom si to meral? Max. napatie ma byt 14.1V. Ak tam mas 15V, tak je to prebijanie.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Stál asi 900Kč, Je to typ MY-64 , umí to měřit , napětí ,proud, odpor, teplotu, kapacitu, zkouška tranzistorů, kmitočet a ještě to má náky jiný funkce, neni to prostě ten obyč multík za kilo( ten malinkej)..
Ještě mě napadlo to změřit třeba po 10min jízdy nebo tak nak, třeba to napětí se stabilizuje trochu níž..
Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca
Ještě mě napadlo to změřit třeba po 10min jízdy nebo tak nak, třeba to napětí se stabilizuje trochu níž..
Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Wenca084 píše:Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca
Jestli to není chyba měřáku tak to je PRŮSER s dobíjením. Přes těch 15V to nechce "pustit" baterie do které teče obrovský proud a altík to již nestíhá . Při tom napětí zachvilku vyvaří baterie . Nehledě že odchází žárovky (H) ale zas to pěkně svítí (chvilku) .
Dle všeho to je dobíjení páč kontrolní měření baterie po dobití je OK .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
dobíjení
Takže pokud ti to přebíjí ,tak jsou to zpravidla dvě možnosti:
-vadný regulátor-vyměnit!
-špatná kostra (motor+kastle+baterie)-očistit,dotáhnot
správná hodnota dobíjení 13.7-14.2V (u nových aut šli již až na 14.5v),ale 14.5V považuj jako maximum-víc ani desetinu!
-vadný regulátor-vyměnit!
-špatná kostra (motor+kastle+baterie)-očistit,dotáhnot
správná hodnota dobíjení 13.7-14.2V (u nových aut šli již až na 14.5v),ale 14.5V považuj jako maximum-víc ani desetinu!
Taky si hlavne davejte pozor na levne meraky.Jednou jsem u kamarada resil prebijeni.Porad to melo neco kolem 17V a tak jsem vymenil regulator a porad,tak jsem vymenil celej altik a po nekolika hodinach jsem zjisil,ze to bylo vadnym merakem.Nejakej levnej smejd,co mel kamarad.Bylo to na R19,1,8 16V,takze pokud nekdo zna,tak vi ten super pristup.
Takze nezanedbejte ani tyto veci.

Měřák ukazuje na 100% dobře, tím jsem si jist, a stál okolo 9stovek v profi prodejně s el. nařadím, ještě to zkusím změřit po projetí jestli se to nezlebší, třeba se to pokouší po tom nastartování dostat do ty baterie co nejvíc a po ujetí nekolika km s to na pětí zmenší, no uvidím, třeba je to blbost, ale každopádně to ještě přeměřím než začnu něco kuchat a měnit...wenca
Tak , po ujetí zhruba asi 2km a a popojíždění před barákem jsem se dal znovu do měření.Počáteční napětí baterie před nastartováním bylo 12.69V ( 24 hod po nabití) ,Po té krátké projížce bylo napětí při 2000ot.min a se světly 14,1 , bez světel 14,5 až 15V..... Když zapnu další spotřebič např. dálkové, tak napětí klesne jen o par desetin (20 -30 mV) , prostě ten alternátor to stačí dohnat...
Tak , po ujetí zhruba asi 2km a a popojíždění před barákem jsem se dal znovu do měření.Počáteční napětí baterie před nastartováním bylo 12.69V ( 24 hod po nabití) ,Po té krátké projížce bylo napětí při 2000ot.min a se světly 14,1 , bez světel 14,5 až 15V..... Když zapnu další spotřebič např. dálkové, tak napětí klesne jen o par desetin (20 -30 mV) , prostě ten alternátor to stačí dohnat...
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Kurva už mě to ale nas...o !!!! Dal jsem tam fungl nové relé a kontrolka stále bliká a ještě to tet dává při zvýšených otáčkách bez zátěže skoro 17V, všechny kontakty jsem prolezl, jak je možné že to tak přebíjí?? ,, mám snad vyměnit altik ????...Už mě z toho leze hlava kolem ....Sašo řekni neco , nebo vemu sekeru a ten altik rosekám!! 

Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Skus tohle . Tím ověříš funkci regulátoru . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=60 Je to tak v půli .
Vše ostatní je "okolo" .
Vše ostatní je "okolo" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!