Elektrika u íčka
Moderátor: Moderátoři
Tak tak . Naštěstí mám ještě vše z í-ška jednou a nedávno jsem našel komplet zapalovací modul i s cívkami . Je toho ale škoda . Aspoň zjistím co je uvnitř . ŘJ pro plyn snad pude opravit a jen doufám že to neodnesla i ŘJ motoru .
Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .
Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša, zákon schválnosti, ja čo som skôr ne technické veci a do elektriky sa veľmi nerozumiem tak na aute(pokiaľ jazdilo) som vkuse riešil technické veci, vibrácie a tak a do elektriky mi siahať vôbec netrebalo. Zato kamoš čo je elektikar (si sa s ním bavil cez skype) vždy na fiate rieši elektrické závady a závady technické ho obchádzajú Je to divné, ale tak to je, tak ak si to v pohode opravíš, ešte je to dobre No až na stratu toho modulu
mno. uz jsem jednou nahodil icko bez dvou pripojenych kablu, viseli, nebo spis lezeli, volne. po naskoceni motoru se mi zdalo divny ze to ma divnej chod a kdyz jsem kouk pod kapotu bylo jasno. v tu chvili me nenapadlo nic lepsiho nez kabely chytit. pekna slupka. bolelo ale modul fakci dodnes i se vsim okolo
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
JmJ, já si tu destrukci naprosto laicky vysvětluji tím, že "nezatížený" vn výstup zapalovacího systému se "přetíží" enormním vzrůstem napětí a spínací prvek se tak proflákne, energie se nemá kam uvolnit. Kdesi jsem o tomto četl, že na to trpí hodně novořaďáci. Pokud to chceš mít podáno s precizní vědeckou přednáškou musíš vyčkat na Petra HC nebo Sašu. Jestli je tímto ohrožen i náš bezkontaktní zapalovací systém je otázkou, ale myslím, že ano, neb v jedné VAZopříručce jsem o tom četl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Už se tu podobný problém řešil v souvislosti s mezielektrodovou vzdáleností na svíčkách .
Elektrodová vzdálenost na svíčkách je přímo úměrná velikosti prvé napěťové špičky při přeskoku jiskry . Proto namahání spínacích tranzistorů(ST) a potažmo sekundáru zapalovací cívky(ZC) je tím větší ,čím je větší mezera na svíčkách (resp .součet obou mezer na současně pálících svíčkách u MPI ).Chybí-li svíčka je pomyslná mezera obrovská. Spínací tranzistor lze vyměnit – tady by asi byla „parketa“pro Sašu (myslím si ,že z u nás běžně dostupných by zde vyhověl darlington BU 931) ,ale proražené vinutí nespraví nikdo a výměna modulu znamená značnou investici.
Na přiloženém obr.1b vzroste několikanásobně délka úseku A –B ( tím i napětí na ZC a dojde v lepším případě k proražení ST , v horším k proražení vinutí ). Paradoxně zkrat kabelu na kostru nevadí .
Elektrodová vzdálenost na svíčkách je přímo úměrná velikosti prvé napěťové špičky při přeskoku jiskry . Proto namahání spínacích tranzistorů(ST) a potažmo sekundáru zapalovací cívky(ZC) je tím větší ,čím je větší mezera na svíčkách (resp .součet obou mezer na současně pálících svíčkách u MPI ).Chybí-li svíčka je pomyslná mezera obrovská. Spínací tranzistor lze vyměnit – tady by asi byla „parketa“pro Sašu (myslím si ,že z u nás běžně dostupných by zde vyhověl darlington BU 931) ,ale proražené vinutí nespraví nikdo a výměna modulu znamená značnou investici.
Na přiloženém obr.1b vzroste několikanásobně délka úseku A –B ( tím i napětí na ZC a dojde v lepším případě k proražení ST , v horším k proražení vinutí ). Paradoxně zkrat kabelu na kostru nevadí .
Pak už je to jen otázka přeskokové vzdálenosti ,poněvadž süchý , vzduch má el. pevnost cca 4 kV/cm , kdežto v benzinových parách a za tlaku cca 10 Bar je situace velice odlišná. Odhadem by cívka a ostatní obvody měly "přežít" přeskok ve vzduchu do cca 2 - 3 cm.Cory píše:mne to islo za jazdy...na bezkontakte
To bolo na origo cievke pre bezkontaktne zapalovanie. Som zvedavy, ci by vydrzala ta co mam teraz http://www.corylada.szm.sk/rozdelovac6.html
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika u íčka
Problém je že nerez je míň vodivá než normální železo. Takže tam bude docházet ke stranám.Luděk Ondrůch píše:Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku ) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Elektrika u íčka
Naprosto zanedbatelnym a mam obavu, ze tam uz nedochazi k vubec zadnym ztratam. Vzdyt je to prispevek z "praveku" .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 929
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika u íčka
2 George_S76:
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet