Elektrika u íčka
Moderátor: Moderátoři
Tak tak . Naštěstí mám ještě vše z í-ška jednou a nedávno jsem našel komplet zapalovací modul i s cívkami . Je toho ale škoda . Aspoň zjistím co je uvnitř . ŘJ pro plyn snad pude opravit a jen doufám že to neodnesla i ŘJ motoru .
Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .
Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša, zákon schválnosti, ja čo som skôr ne technické veci a do elektriky sa veľmi nerozumiem tak na aute(pokiaľ jazdilo) som vkuse riešil technické veci, vibrácie a tak a do elektriky mi siahať vôbec netrebalo. Zato kamoš čo je elektikar (si sa s ním bavil cez skype) vždy na fiate rieši elektrické závady a závady technické ho obchádzajú
Je to divné, ale tak to je, tak ak si to v pohode opravíš, ešte je to dobre
No až na stratu toho modulu ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
mno. uz jsem jednou nahodil icko bez dvou pripojenych kablu, viseli, nebo spis lezeli, volne. po naskoceni motoru se mi zdalo divny ze to ma divnej chod a kdyz jsem kouk pod kapotu bylo jasno. v tu chvili me nenapadlo nic lepsiho nez kabely chytit. pekna slupka. bolelo
ale modul fakci dodnes i se vsim okolo ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
JmJ, já si tu destrukci naprosto laicky vysvětluji tím, že "nezatížený" vn výstup zapalovacího systému se "přetíží" enormním vzrůstem napětí a spínací prvek se tak proflákne, energie se nemá kam uvolnit. Kdesi jsem o tomto četl, že na to trpí hodně novořaďáci. Pokud to chceš mít podáno s precizní vědeckou přednáškou musíš vyčkat na Petra HC nebo Sašu. Jestli je tímto ohrožen i náš bezkontaktní zapalovací systém je otázkou, ale myslím, že ano, neb v jedné VAZopříručce jsem o tom četl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Už se tu podobný problém řešil v souvislosti s mezielektrodovou vzdáleností na svíčkách .
Elektrodová vzdálenost na svíčkách je přímo úměrná velikosti prvé napěťové špičky při přeskoku jiskry . Proto namahání spínacích tranzistorů(ST) a potažmo sekundáru zapalovací cívky(ZC) je tím větší ,čím je větší mezera na svíčkách (resp .součet obou mezer na současně pálících svíčkách u MPI ).Chybí-li svíčka je pomyslná mezera obrovská. Spínací tranzistor lze vyměnit – tady by asi byla „parketa“pro Sašu (myslím si ,že z u nás běžně dostupných by zde vyhověl darlington BU 931) ,ale proražené vinutí nespraví nikdo a výměna modulu znamená značnou investici.
Na přiloženém obr.1b vzroste několikanásobně délka úseku A –B ( tím i napětí na ZC a dojde v lepším případě k proražení ST , v horším k proražení vinutí ). Paradoxně zkrat kabelu na kostru nevadí .
Elektrodová vzdálenost na svíčkách je přímo úměrná velikosti prvé napěťové špičky při přeskoku jiskry . Proto namahání spínacích tranzistorů(ST) a potažmo sekundáru zapalovací cívky(ZC) je tím větší ,čím je větší mezera na svíčkách (resp .součet obou mezer na současně pálících svíčkách u MPI ).Chybí-li svíčka je pomyslná mezera obrovská. Spínací tranzistor lze vyměnit – tady by asi byla „parketa“pro Sašu (myslím si ,že z u nás běžně dostupných by zde vyhověl darlington BU 931) ,ale proražené vinutí nespraví nikdo a výměna modulu znamená značnou investici.
Na přiloženém obr.1b vzroste několikanásobně délka úseku A –B ( tím i napětí na ZC a dojde v lepším případě k proražení ST , v horším k proražení vinutí ). Paradoxně zkrat kabelu na kostru nevadí .
Pak už je to jen otázka přeskokové vzdálenosti ,poněvadž süchý , vzduch má el. pevnost cca 4 kV/cm , kdežto v benzinových parách a za tlaku cca 10 Bar je situace velice odlišná. Odhadem by cívka a ostatní obvody měly "přežít" přeskok ve vzduchu do cca 2 - 3 cm.Cory píše:mne to islo za jazdy...na bezkontakte
To bolo na origo cievke pre bezkontaktne zapalovanie. Som zvedavy, ci by vydrzala ta co mam teraz http://www.corylada.szm.sk/rozdelovac6.html
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika u íčka
Problém je že nerez je míň vodivá než normální železo. Takže tam bude docházet ke stranám.Luděk Ondrůch píše:Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Elektrika u íčka
Naprosto zanedbatelnym a mam obavu, ze tam uz nedochazi k vubec zadnym ztratam. Vzdyt je to prispevek z "praveku"
.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 930
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika u íčka
2 George_S76:
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet