Elektrika u íčka
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Elektrika u íčka
Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku ) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.
VAZ 1117
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem celý dopoledne vystříhával nabastlený káble od dvou nefunkčních alarmů a tahal novou kabeláž.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt říjen 09, 2008 16:26 ]
jedno auto, ještě ke všemu plečka a dva alarmy v tom (jak na sviňu ani jeden funkční) ..... auto krzevá zbytečný gáble o půl metráku těžší
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt říjen 09, 2008 16:26 ]
jedno auto, ještě ke všemu plečka a dva alarmy v tom (jak na sviňu ani jeden funkční) ..... auto krzevá zbytečný gáble o půl metráku těžší
VAZ 1117
Přestřihnout v místě předření , o kousek skrátit a pak kousek odizolovat cca4mm , navléci teplem smrštitelnou bužírku s lepidlem a dráty zasunout do sebe (jako suchý zip) . S dostatečným množstvím kalafůny a cinu zapájet . Přetáhnout smrštivku a horkovzduškou zafoukat . Smrštivka musí bejt s lepidlem ! Absolutně vodotěsná izolace . Spoj je venku a do spoje by se dostala vlhkost a uhnilo by to .čmelák píše:mam tam predraty droty musim to dako opravit ale neviem ako
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Nakreslit si kam který drát vedl a ustřihnout dráty . Vyndat (opatrně) silikonovou ucpávku co těsní dráty v konektoru a vyndat "piny" . U většiny konektorů to jde bez problému jen se stačí podívat jak to drží (zjistím Ti to).
Teď možnosti . Obvykle jdou piny do konektorů použít znova , tak je opatrně zbavit starých drátů a nové (skrácené) připájet . Nezapomenout napřed na dráty nasunout těsnící gumu.
Nebo "piny" jdou koupit nové ale jen ve spec. obchodech pak to samé .
Teď možnosti . Obvykle jdou piny do konektorů použít znova , tak je opatrně zbavit starých drátů a nové (skrácené) připájet . Nezapomenout napřed na dráty nasunout těsnící gumu.
Nebo "piny" jdou koupit nové ale jen ve spec. obchodech pak to samé .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dnes jsem při testu zapalování také vyskoušel vyndání "pinů" konektorů . Jde to velmi snadno . Zezadu se "vyndá" těsnící guma (nebo posune po kabelech) a zepředu se pod pin strčí špendlík a vodič s pinem se lehce vysune dopředu . Viz foto .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jak jsem vlastní blbostí u Muzea koroze spůsobil patrně velkou škodu na elektronice .
Vše začalo den předem , tím že byla v chladiči ledová tříšť ale bylo to tekuté . Auto stálo 3 měsíce tak jsem chtěl nastartovat - jen tak líně se otočil motor a dost - vybitá baterie . Páč "kovářova kobyla a ševcovi děti chodí bos" ani já nemněl nabíječku . Tak přišla na řadu destrukce starého videa a za necelou hoďku už nabíjím baterku , proud sice nic moc (2A) ale to stačí .
Dnes vítězoslavně nesu nabitou baterku do auta a startuji . Motor chytá na druhé otočení klikovky , třese se jak list Osiky a běží na tři válce . Od zapalování je slyšet "lusk..lusk" jak někde skáče jiskra z porušené izolace VN kabelů a cosi cvaká i v přepínači LPG/benzín . Po chvíli motor už spokojeně přede na 4 a jen sem tam sebou škubne . Pak ale znovu slyším známý zvuk jisker a v zápětí se motor zastavuje . Tím se spouští sled nempříjemných událostí .
Skouším nastartovat a nic , pak si všímám že nesvítí přepínač LPG/benzín zjišťuji vadnou pojistku , páč nemám novou přepínám ručně na benzín a startuji . motor opět naskočí , tak ho chvilku nechám běžet , pak vypínám a jdu vypustit trochu vody pro dolití fridexu . Snažím se dostat k šroubu na bloku jenže je tam u í-čka okolo moc hadic , proto vytahuji VN kabely od 1 a 2 svíčky a skouším tudy procpat ruku . To se mi nedaří nadávám a hledám šroubovák k povolení hadice . Po chvilce hledání toho nechávám a napadá mně nápad opět nastartovat-vždyť jak se bude motor ohřívat část vody vyteče otevřeným chladičem . Sedám do auta , otáčím klíčkem a nevědomky "tím vypisuji" úmrtní list zapalovacímu bloku . Po asi 3 vteřinovém točení mně to dochází že jsem nenasadil zpět kabely k svíčkám , činím tak , ale pokus nastartovat je již marný . Zjišťuji vadnou pojistku č.6 (zelená-zapalovací modul) . "Půjčuji" si jinou která ale okamžitě po otočení klíčku odchází . Skouším dát pojistku i k LPG systému ale i tá hoří .
Zjišťuji také že nesvítí "check engine" ale to již neřeším . Jsem na sebe nasrán a jdu napsat tento ZATRACENĚ NEPOVEDENÝ POKUS o dolití fridexu .
Psal jsem to již několikrát jenže i mistr tesař se někdy utne . NESKOUŠEJTE NIKDY JISKRU NA Í-ČKU "PŘESKOKEM" stojí to moc peněz .
Nezapomeňte po práci na motoru skontrolovat kabely k svíčkám a nepodceňujte jejich stav .
Vše začalo den předem , tím že byla v chladiči ledová tříšť ale bylo to tekuté . Auto stálo 3 měsíce tak jsem chtěl nastartovat - jen tak líně se otočil motor a dost - vybitá baterie . Páč "kovářova kobyla a ševcovi děti chodí bos" ani já nemněl nabíječku . Tak přišla na řadu destrukce starého videa a za necelou hoďku už nabíjím baterku , proud sice nic moc (2A) ale to stačí .
Dnes vítězoslavně nesu nabitou baterku do auta a startuji . Motor chytá na druhé otočení klikovky , třese se jak list Osiky a běží na tři válce . Od zapalování je slyšet "lusk..lusk" jak někde skáče jiskra z porušené izolace VN kabelů a cosi cvaká i v přepínači LPG/benzín . Po chvíli motor už spokojeně přede na 4 a jen sem tam sebou škubne . Pak ale znovu slyším známý zvuk jisker a v zápětí se motor zastavuje . Tím se spouští sled nempříjemných událostí .
Skouším nastartovat a nic , pak si všímám že nesvítí přepínač LPG/benzín zjišťuji vadnou pojistku , páč nemám novou přepínám ručně na benzín a startuji . motor opět naskočí , tak ho chvilku nechám běžet , pak vypínám a jdu vypustit trochu vody pro dolití fridexu . Snažím se dostat k šroubu na bloku jenže je tam u í-čka okolo moc hadic , proto vytahuji VN kabely od 1 a 2 svíčky a skouším tudy procpat ruku . To se mi nedaří nadávám a hledám šroubovák k povolení hadice . Po chvilce hledání toho nechávám a napadá mně nápad opět nastartovat-vždyť jak se bude motor ohřívat část vody vyteče otevřeným chladičem . Sedám do auta , otáčím klíčkem a nevědomky "tím vypisuji" úmrtní list zapalovacímu bloku . Po asi 3 vteřinovém točení mně to dochází že jsem nenasadil zpět kabely k svíčkám , činím tak , ale pokus nastartovat je již marný . Zjišťuji vadnou pojistku č.6 (zelená-zapalovací modul) . "Půjčuji" si jinou která ale okamžitě po otočení klíčku odchází . Skouším dát pojistku i k LPG systému ale i tá hoří .
Zjišťuji také že nesvítí "check engine" ale to již neřeším . Jsem na sebe nasrán a jdu napsat tento ZATRACENĚ NEPOVEDENÝ POKUS o dolití fridexu .
Psal jsem to již několikrát jenže i mistr tesař se někdy utne . NESKOUŠEJTE NIKDY JISKRU NA Í-ČKU "PŘESKOKEM" stojí to moc peněz .
Nezapomeňte po práci na motoru skontrolovat kabely k svíčkám a nepodceňujte jejich stav .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno