Petr HC píše:Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.
To asi bude hlavní důvod. A podružný ten, že brání tomuto řešení bezpečnost, ani podle našich předpisů nesmí mít rotující (nekrytované) části žádné výstupky (co kdyby se někdo ukrýval v motorovém prostoru a utrhlo mu to rukáv )
Už se to tu řešilo, i jsem sem psal stejnou námitku jako Wolf, že na škodovkách se to netočí... Hlavní důvod je asi ten, že točící se manžeta na předním kole, kterým se i zatáčí musí být ve všech směrech stejně ohebná, což u dělený nejde zaručit - vždyť se tam dává v tom spoji pod nejty/šroubky plech, aby to těsnilo...
Pokusy s dělenou a lepenou manžetou tu dělal Rudo.
Nicméně to je asi irelevantní, rozhodně bych to nijak takhle nebastlil a myslím, že ani Tavri toto nehledá.
Objednal jsem originalní díly, t.j. manžety a pásky, vzhledem k počasí se o to svépomocí nebudu pokoušet a dám to někam do servisu...
Kdyby to šlo bez sundávání spodního deklu, a vylévání oleje z přev. a jen to vycukat podle toho co poslal PETR_HC, tak by to za pokus v garáži stálo...
Skládací manžety, to neměl ani Trabant, ani Tavria, to si u kloubu neumím ani představit.
Kdoví co tomu bude, asi před měsícem jsem měl auto na rampě a pochvaloval si, jak nemám žádné gumy na autě zpuchřelé, muselo to prasknout náhle... doufám, že ne v důsledku nějaké neispravnosti kloubu
tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.
díky za rady. Dal jsem to včera do servisu a dali mi tam nějakou univerzální manžetu, tu co se přetahuje přes kloub. Teď jsem sundal kolo a celé to omrknul, kouzelník povolil jen středovou matku a ty dva šrouby dole u kuláku, manžetu provlíknul pomocí nějakého přípravku skrz střed... Udělaný to je dobře, manžeta je velká a dlouhá, přesto nikde o nic nedrhne... ten menší otvor je uchycený až za to místo kde je tyč zesílená...
měl jsem podobný problém a nakonec sem si našel hlápka, co opravuje vozidla 2km odemě, je tu novej. za komplet rozvody, výměnu brzdových hadic a výměny té manžety si vzal 600Kč. hadice byly ještě asi původní, rozvoďák bůhví, jak to s ním bylo ale byl pěkně poposunutej a prachovka byla úplně v háji. doporučil mi koupit originální, že prý ty univerzální za moc nestojí. mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
Původní 2 manžety s páskama stály ve Skalici celkem cca 200 Kč. Zboží mají z POP-artu.
Neorigo manžeta z místní opravny stála kus 200 Kč, 300 za práci.
tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.
No tady to vypadá jak to píšeš jednoduše ale naopak to zas taková srada nebyla podle postupu sem vyndal spodní a horní čep vytočil středovou matici a sundal kloub pak sem se snažil ,,zklepnout" kloub poté sem do toho mlátil a nic jinýho mi nezbilo než sundat celou poloosu a jet za někym kdo se vyzná zase se skoušela taktika z kladivem nakonec upnula poloosa do svěráku a s použitím dvou montpák se podařilo kloub sundat stim že já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek na ní celou váhou zatlačil jako že ani jeden nejsme žádný vyžle tak i přesto sme na tom chvilku skákali ve vnitř je pojistnej kroužek ten samozřejmě prask a kloub vyjel ven manžetu sem nasadil kloub vymil dal sem novej pojistnej kroužek vazelínu prachovku spátky do převdovky a tradá akce v Dačicích.Nandání do převodovky nebyl problém ač mě plavec psal sms že by tam mohla nastat komplikace. Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc
To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
FOMA píše:To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
manzety byly zrejme ok, ale tezko rict, co se s takovym kloubem deje, kdyz 10 let temer nejezdi. Kazdopdne me celkem zaujalo to, ze to zacalo pekne kopat do volantu, jako by se kolo zasekavalo, coz pak ustalo a pak najedou lup a byl to v haji. Cele to mohlo trvat tak 40 km. Km - korycany - jarohnevice.