Poloosy, homokinetické klouby, manžety

Moderátor: Moderátoři

Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od Wolf »

Petr HC píše:Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.
To asi bude hlavní důvod. A podružný ten, že brání tomuto řešení bezpečnost, ani podle našich předpisů nesmí mít rotující (nekrytované) části žádné výstupky (co kdyby se někdo ukrýval v motorovém prostoru a utrhlo mu to rukáv :D )
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Už se to tu řešilo, i jsem sem psal stejnou námitku jako Wolf, že na škodovkách se to netočí... Hlavní důvod je asi ten, že točící se manžeta na předním kole, kterým se i zatáčí musí být ve všech směrech stejně ohebná, což u dělený nejde zaručit - vždyť se tam dává v tom spoji pod nejty/šroubky plech, aby to těsnilo...

Pokusy s dělenou a lepenou manžetou tu dělal Rudo.

Nicméně to je asi irelevantní, rozhodně bych to nijak takhle nebastlil a myslím, že ani Tavri toto nehledá.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Objednal jsem originalní díly, t.j. manžety a pásky, vzhledem k počasí se o to svépomocí nebudu pokoušet a dám to někam do servisu...
Kdyby to šlo bez sundávání spodního deklu, a vylévání oleje z přev. a jen to vycukat podle toho co poslal PETR_HC, tak by to za pokus v garáži stálo...
Skládací manžety, to neměl ani Trabant, ani Tavria, to si u kloubu neumím ani představit.
Kdoví co tomu bude, asi před měsícem jsem měl auto na rampě a pochvaloval si, jak nemám žádné gumy na autě zpuchřelé, muselo to prasknout náhle... doufám, že ne v důsledku nějaké neispravnosti kloubu
Dodge Avenger 2.0 VVT
Čahoun
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od Čahoun »

tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

díky za rady. Dal jsem to včera do servisu a dali mi tam nějakou univerzální manžetu, tu co se přetahuje přes kloub. Teď jsem sundal kolo a celé to omrknul, kouzelník povolil jen středovou matku a ty dva šrouby dole u kuláku, manžetu provlíknul pomocí nějakého přípravku skrz střed... Udělaný to je dobře, manžeta je velká a dlouhá, přesto nikde o nic nedrhne... ten menší otvor je uchycený až za to místo kde je tyč zesílená...
Dodge Avenger 2.0 VVT
tomassva
Příspěvky: 19
Registrován: sob bře 06, 2010 11:35
Bydliště: Buková u příbramě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomassva »

měl jsem podobný problém a nakonec sem si našel hlápka, co opravuje vozidla 2km odemě, je tu novej. za komplet rozvody, výměnu brzdových hadic a výměny té manžety si vzal 600Kč. hadice byly ještě asi původní, rozvoďák bůhví, jak to s ním bylo ale byl pěkně poposunutej a prachovka byla úplně v háji. doporučil mi koupit originální, že prý ty univerzální za moc nestojí. mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
Tomáš Svátek
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

tomassva píše:mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
vítej v klubu kámo. Hodně šťastných kilometrů s tímto povozem a co nejméně závad. :wink:
Ta manžeta stojí kolik kč?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Původní 2 manžety s páskama stály ve Skalici celkem cca 200 Kč. Zboží mají z POP-artu.
Neorigo manžeta z místní opravny stála kus 200 Kč, 300 za práci.
Dodge Avenger 2.0 VVT
jjenik
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Re: Poloosa, manžety

Příspěvek od jjenik »

Čahoun píše:
tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.
No tady to vypadá jak to píšeš jednoduše ale naopak to zas taková srada nebyla podle postupu sem vyndal spodní a horní čep vytočil středovou matici a sundal kloub pak sem se snažil ,,zklepnout" kloub poté sem do toho mlátil a nic jinýho mi nezbilo než sundat celou poloosu a jet za někym kdo se vyzná zase se skoušela taktika z kladivem nakonec upnula poloosa do svěráku a s použitím dvou montpák se podařilo kloub sundat stim že já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek na ní celou váhou zatlačil jako že ani jeden nejsme žádný vyžle tak i přesto sme na tom chvilku skákali ve vnitř je pojistnej kroužek ten samozřejmě prask a kloub vyjel ven manžetu sem nasadil kloub vymil dal sem novej pojistnej kroužek vazelínu prachovku spátky do převdovky a tradá akce v Dačicích.Nandání do převodovky nebyl problém ač mě plavec psal sms že by tam mohla nastat komplikace. Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc :-) :D :D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

jjenik píše:já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek
hm, takže tohle by stejně nebyla práce pro mě, když nejsem zrovna Pořízek :D
jjenik píše:Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc
A aby ses vyznal ještě víc, tak Ti můžu sehnat dílenskou příručku. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

Tak ventilator kaslu, po 40 km obcasneho hrkani rupl kloub na levem kole. No do servisu to nebylo daleko. Asi mam zlou karmu nebo tak neco.
VAZ 2104 1.3 1989
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od Cory »

Plavcov syndróm...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

Cory píše:Plavcov syndróm...
nestras.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od FOMA »

To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od JmJ »

FOMA píše:To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
manzety byly zrejme ok, ale tezko rict, co se s takovym kloubem deje, kdyz 10 let temer nejezdi. Kazdopdne me celkem zaujalo to, ze to zacalo pekne kopat do volantu, jako by se kolo zasekavalo, coz pak ustalo a pak najedou lup a byl to v haji. Cele to mohlo trvat tak 40 km. Km - korycany - jarohnevice.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“