To asi bude hlavní důvod. A podružný ten, že brání tomuto řešení bezpečnost, ani podle našich předpisů nesmí mít rotující (nekrytované) části žádné výstupky (co kdyby se někdo ukrýval v motorovém prostoru a utrhlo mu to rukáv )Petr HC píše:Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.
Poloosy, homokinetické klouby, manžety
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poloosa, manžety
Už se to tu řešilo, i jsem sem psal stejnou námitku jako Wolf, že na škodovkách se to netočí... Hlavní důvod je asi ten, že točící se manžeta na předním kole, kterým se i zatáčí musí být ve všech směrech stejně ohebná, což u dělený nejde zaručit - vždyť se tam dává v tom spoji pod nejty/šroubky plech, aby to těsnilo...
Pokusy s dělenou a lepenou manžetou tu dělal Rudo.
Nicméně to je asi irelevantní, rozhodně bych to nijak takhle nebastlil a myslím, že ani Tavri toto nehledá.
Pokusy s dělenou a lepenou manžetou tu dělal Rudo.
Nicméně to je asi irelevantní, rozhodně bych to nijak takhle nebastlil a myslím, že ani Tavri toto nehledá.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Objednal jsem originalní díly, t.j. manžety a pásky, vzhledem k počasí se o to svépomocí nebudu pokoušet a dám to někam do servisu...
Kdyby to šlo bez sundávání spodního deklu, a vylévání oleje z přev. a jen to vycukat podle toho co poslal PETR_HC, tak by to za pokus v garáži stálo...
Skládací manžety, to neměl ani Trabant, ani Tavria, to si u kloubu neumím ani představit.
Kdoví co tomu bude, asi před měsícem jsem měl auto na rampě a pochvaloval si, jak nemám žádné gumy na autě zpuchřelé, muselo to prasknout náhle... doufám, že ne v důsledku nějaké neispravnosti kloubu
Kdyby to šlo bez sundávání spodního deklu, a vylévání oleje z přev. a jen to vycukat podle toho co poslal PETR_HC, tak by to za pokus v garáži stálo...
Skládací manžety, to neměl ani Trabant, ani Tavria, to si u kloubu neumím ani představit.
Kdoví co tomu bude, asi před měsícem jsem měl auto na rampě a pochvaloval si, jak nemám žádné gumy na autě zpuchřelé, muselo to prasknout náhle... doufám, že ne v důsledku nějaké neispravnosti kloubu
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Poloosa, manžety
Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
díky za rady. Dal jsem to včera do servisu a dali mi tam nějakou univerzální manžetu, tu co se přetahuje přes kloub. Teď jsem sundal kolo a celé to omrknul, kouzelník povolil jen středovou matku a ty dva šrouby dole u kuláku, manžetu provlíknul pomocí nějakého přípravku skrz střed... Udělaný to je dobře, manžeta je velká a dlouhá, přesto nikde o nic nedrhne... ten menší otvor je uchycený až za to místo kde je tyč zesílená...
Dodge Avenger 2.0 VVT
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob bře 06, 2010 11:35
- Bydliště: Buková u příbramě
- Kontaktovat uživatele:
měl jsem podobný problém a nakonec sem si našel hlápka, co opravuje vozidla 2km odemě, je tu novej. za komplet rozvody, výměnu brzdových hadic a výměny té manžety si vzal 600Kč. hadice byly ještě asi původní, rozvoďák bůhví, jak to s ním bylo ale byl pěkně poposunutej a prachovka byla úplně v háji. doporučil mi koupit originální, že prý ty univerzální za moc nestojí. mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
Tomáš Svátek
vítej v klubu kámo. Hodně šťastných kilometrů s tímto povozem a co nejméně závad.tomassva píše:mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
Ta manžeta stojí kolik kč?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Poloosa, manžety
No tady to vypadá jak to píšeš jednoduše ale naopak to zas taková srada nebyla podle postupu sem vyndal spodní a horní čep vytočil středovou matici a sundal kloub pak sem se snažil ,,zklepnout" kloub poté sem do toho mlátil a nic jinýho mi nezbilo než sundat celou poloosu a jet za někym kdo se vyzná zase se skoušela taktika z kladivem nakonec upnula poloosa do svěráku a s použitím dvou montpák se podařilo kloub sundat stim že já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek na ní celou váhou zatlačil jako že ani jeden nejsme žádný vyžle tak i přesto sme na tom chvilku skákali ve vnitř je pojistnej kroužek ten samozřejmě prask a kloub vyjel ven manžetu sem nasadil kloub vymil dal sem novej pojistnej kroužek vazelínu prachovku spátky do převdovky a tradá akce v Dačicích.Nandání do převodovky nebyl problém ač mě plavec psal sms že by tam mohla nastat komplikace. Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco vícČahoun píše:Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...
hm, takže tohle by stejně nebyla práce pro mě, když nejsem zrovna Pořízekjjenik píše:já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek
A aby ses vyznal ještě víc, tak Ti můžu sehnat dílenskou příručku.jjenik píše:Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Ventilátor topení
Tak ventilator kaslu, po 40 km obcasneho hrkani rupl kloub na levem kole. No do servisu to nebylo daleko. Asi mam zlou karmu nebo tak neco.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Ventilátor topení
Plavcov syndróm...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventilátor topení
To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Ventilátor topení
manzety byly zrejme ok, ale tezko rict, co se s takovym kloubem deje, kdyz 10 let temer nejezdi. Kazdopdne me celkem zaujalo to, ze to zacalo pekne kopat do volantu, jako by se kolo zasekavalo, coz pak ustalo a pak najedou lup a byl to v haji. Cele to mohlo trvat tak 40 km. Km - korycany - jarohnevice.FOMA píše:To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
VAZ 2104 1.3 1989