Elektronicke zapalovaní

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pool

Příspěvek od Pool »

For VaSek:

To jsou jenom takový teorie, o té saturaci a o samočistící schopnosti.. Ještě jsem neslyšel, že by někdo s tranzitorovým musel čistit kladívka. Ať už je na tom pravdy cokoliv, nejlepší je porovnání v praxi. Fakt že tranzistorové spínání je lepší než kladívkové nikdo nevyvrátí. Nedávno jsem ujel pár km na kladívkách. Úplně se ztratila akcelerační schopnost někde od 4000 ot/min a výš => tam kde kladívka vykazují značné ztráty dík rychlosti spínání a oblouku, tranzistor dále spíná beze ztrát. Taky se mi nestalo, že bych s kladívkama na asfaltu protočil kola, s tranzistorovým to jde :) . Při startu auta: dříve s kladívkama z výfuku doslova hulil namodralý dým, tohle nyní neznám. Když to řeknu hrubě, tak s tranzistorovým auto tolik nesmrdí a je to fakt poznat. Takže když to shrnu do tří slov - start, akcelerace, emise - to všechno získá + !
Samozřejmě že bezkontaktní spínání je ještě kvalitnější.
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

To saturacni napeti tranzistoru je fakt, ne zadna teorie. Nejvhodnejsi tranzistor pro spinani napr. BU931 ma pri proudu baze 100mA a Ic = 8A saturacni napeti 1,8V. To znamena ze o tuto hodnotu je napeti na civce mensi. Obycejne posileni kladivkem jsem mel na Jawe a vyhodil jsem to, nepozoroval jsem zadne vyrazne zlespseni. Psal jsem ze prinos muze byt, pokud se pouzije civka s meni casovou konstantou napr. z favorita, pak tato uprava bude mit prinos. Samocistici schopnost jsem si nevymyslel, ale je fakt ze jsem to nikdy neoveroval a nemam s tim zkusenost. Na te Jawine se kladivka zasirala tak jako tak.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

For goodji:
Chtel jsem se jen zepat proc vypoustis tu pruznou spojku na hrideli? Myslim ze snizuje zatizeni ulozeni hridelky v rozdelovaci.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No neviem lebo so mnou už to elek. zap par krat vypieklo :( zničoho nič nepravidelnu chod a na križovatke to skapalo a nechcelo naskočiť :(
Asi zasraty kontakt rychla uprava na klasiku A rychli odchod z križovatky :)
Pool

Příspěvek od Pool »

VaSek píše:To saturacni napeti tranzistoru je fakt, ne zadna teorie. Nejvhodnejsi tranzistor pro spinani napr. BU931 ma pri proudu baze 100mA a Ic = 8A saturacni napeti 1,8V. To znamena ze o tuto hodnotu je napeti na civce mensi. Obycejne posileni kladivkem jsem mel na Jawe a vyhodil jsem to, nepozoroval jsem zadne vyrazne zlespseni. Psal jsem ze prinos muze byt, pokud se pouzije civka s meni casovou konstantou napr. z favorita, pak tato uprava bude mit prinos. Samocistici schopnost jsem si nevymyslel, ale je fakt ze jsem to nikdy neoveroval a nemam s tim zkusenost. Na te Jawine se kladivka zasirala tak jako tak.
S tou saturací je to samozřejmě fakt, ale myslel jsem teorie v tom smyslu, že se o tom mluví jako o nějakém velkém nedostatku, vždyť i tak je ve finále tranzistorové lepší. Přínos tranzistorového je poznat i s obyčejnou cívkou (nejen Favorit) a to ve vyšších otáčkách od 4000 ot/min nahoru! Mimochodem slyšel jsi o možnosti zmenšení odtrhu při užití tranzistorového z 0,4mm až na 0,1mm? - získáš dostatek času k plnění cívky (to si na kladívkách nemůžeš dovolit)!
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja mam na klasike odtrh 0,25mm :?
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Pool píše: S tou saturací je to samozřejmě fakt, ale myslel jsem teorie v tom smyslu, že se o tom mluví jako o nějakém velkém nedostatku, vždyť i tak je ve finále tranzistorové lepší. Přínos tranzistorového je poznat i s obyčejnou cívkou (nejen Favorit) a to ve vyšších otáčkách od 4000 ot/min nahoru! Mimochodem slyšel jsi o možnosti zmenšení odtrhu při užití tranzistorového z 0,4mm až na 0,1mm? - získáš dostatek času k plnění cívky (to si na kladívkách nemůžeš dovolit)!
Ano, snizenim odtrhu zvysis syceni civky, ale i v nizkych otackach, kde se budes pohybovat uz v oblasti nasyceni jadra a civka bude vic topit a rozhodne ji to na zivotnosti neprida. Je proste navrzena pro provoz s kladivkem a s danym pomerem plneni. Favo civka je urcena pro provoz s elektronickym zapalovanim. Abychom to zbytecne nepropirali procti si http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 Nesouhlasim uplne se vsim, ale je tam pekne vysvetlene co a jak.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Pool

Příspěvek od Pool »

Ten Čechův článek znám i reakce na něj mám pročtené. U mě ovšem rozhodují vlastní zkušenosti a i přes to, že Čech vytkl všechno negativní a důkladně poplival Fojtíkovo tr.zapalování, můj motor chodí líp a to i s obyčejnou cívkou. To je pro mě nejdůležitější.
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

No vidis, ja jsem na prinos v zapalovani pro Jawu nepozoroval. Tam ma teda civka vice casu na syceni (kazdy valec svoji) takze mozna proto. Ja jsem jen chtel upozornit ze to neni tak ruzovy. Kdyby to byla tak super vychytavka, proc uz davno nedelaji krabicku se spinacem pro vsechny ty 120 a lady proste auta s kladivkama, kterym by to tak vyrazne zlepsilo zapalovani...
Ale uz to nechme lezet.. :D
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Pool

Příspěvek od Pool »

O.k. souhlasím s Tebou, že ne ve všech případech (u každého stroje) majitel pocítí nějaké výrazné zlepšení. Taky souhlasím, že teprve bezkontaktní zapalování zajistí úplně kvalitní plnění cívky. Mechanický kontakt může spínat nepravidelně a tím celý obvod rozkmitat. I přes to mám pocit, že v mém případě došlo k malému zlepšení. Jak už jsem psal, hlavně při vytáčení vozu.. Na dvojku mi rafička na tochometru doslova vystřelí z 50 na 70. Na trojku jsem se dostal s rafičkou přes 100 (s kombíkem!) a to jsem jel do kopce. Dřív jsem toho nebyl schopnej. Takže je na každém, zda-li se rozhodne to vyzkoušet - a nechme to už tedy ležet :wink:
goodji
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 02, 2004 06:17

Příspěvek od goodji »

VaSek píše:For goodji:
Chtel jsem se jen zepat proc vypoustis tu pruznou spojku na hrideli? Myslim ze snizuje zatizeni ulozeni hridelky v rozdelovaci.
Tak nějak nevím "vo co go". Nic jsem nevypustil, žádná spojka nebyla ani na starém, ani na novém rozdělovači Hřídel byla v jednou kuse po úpravě bude zase v jednom kuse.
Pokud máš na mysli pozici 11, tak to není pružná spojka, ale hliníkový odstředivý kroužek.
Obrázek
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

U toho favo rozdelovace. Ty jsi mel primo na te hrideli ozubene kolo? Ja mam tu hridel dvoudilnou spojenou prave tou pruznou spojkou
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
goodji
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 02, 2004 06:17

Příspěvek od goodji »

Ta spojka na Fa. rozdělovači má hodně daleko k pružné spojce. Je to obyčejná ocelová ozubcová spojka a kromě zvětšování vůle v rozvodech neměla jinou funkci. Škodovácký rozdělovač je přežitek z dob Š 440. Tam byl rozdělovač usazen přímo do bloku a teprve u Š1000 se přesunul dopředu k rozvodům a v rámci unifikace dílů byl konec rozdělovač optařen spojkou a celý rozdělovač se usazoval do prodlužovacího nástavceu. Fa. rozdělovač nemá vačku ani kladívka a nic mechanicky nenadzvedává. Proto v něm nevznikají žádné rázy a není co tlumit, nehledě na to, že se bez bez tlumení obešel i původní mechanický rozdělovač ze žigula i škodovky.
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

To jsem potreboval slyset :) Jeste mam dotaz k tomu nakresu - to je pro motory 1500/1600 nebo 1200/1300?..
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

A jestli nahodou nemas ten nakres v cadu, nebo proste klasicky strojarsky vykres, aby na me v dilne nekoukali jak na jantara :)
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“