Elektronicke zapalovaní
Moderátor: Moderátoři
For VaSek:
To jsou jenom takový teorie, o té saturaci a o samočistící schopnosti.. Ještě jsem neslyšel, že by někdo s tranzitorovým musel čistit kladívka. Ať už je na tom pravdy cokoliv, nejlepší je porovnání v praxi. Fakt že tranzistorové spínání je lepší než kladívkové nikdo nevyvrátí. Nedávno jsem ujel pár km na kladívkách. Úplně se ztratila akcelerační schopnost někde od 4000 ot/min a výš => tam kde kladívka vykazují značné ztráty dík rychlosti spínání a oblouku, tranzistor dále spíná beze ztrát. Taky se mi nestalo, že bych s kladívkama na asfaltu protočil kola, s tranzistorovým to jde . Při startu auta: dříve s kladívkama z výfuku doslova hulil namodralý dým, tohle nyní neznám. Když to řeknu hrubě, tak s tranzistorovým auto tolik nesmrdí a je to fakt poznat. Takže když to shrnu do tří slov - start, akcelerace, emise - to všechno získá + !
Samozřejmě že bezkontaktní spínání je ještě kvalitnější.
To jsou jenom takový teorie, o té saturaci a o samočistící schopnosti.. Ještě jsem neslyšel, že by někdo s tranzitorovým musel čistit kladívka. Ať už je na tom pravdy cokoliv, nejlepší je porovnání v praxi. Fakt že tranzistorové spínání je lepší než kladívkové nikdo nevyvrátí. Nedávno jsem ujel pár km na kladívkách. Úplně se ztratila akcelerační schopnost někde od 4000 ot/min a výš => tam kde kladívka vykazují značné ztráty dík rychlosti spínání a oblouku, tranzistor dále spíná beze ztrát. Taky se mi nestalo, že bych s kladívkama na asfaltu protočil kola, s tranzistorovým to jde . Při startu auta: dříve s kladívkama z výfuku doslova hulil namodralý dým, tohle nyní neznám. Když to řeknu hrubě, tak s tranzistorovým auto tolik nesmrdí a je to fakt poznat. Takže když to shrnu do tří slov - start, akcelerace, emise - to všechno získá + !
Samozřejmě že bezkontaktní spínání je ještě kvalitnější.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
To saturacni napeti tranzistoru je fakt, ne zadna teorie. Nejvhodnejsi tranzistor pro spinani napr. BU931 ma pri proudu baze 100mA a Ic = 8A saturacni napeti 1,8V. To znamena ze o tuto hodnotu je napeti na civce mensi. Obycejne posileni kladivkem jsem mel na Jawe a vyhodil jsem to, nepozoroval jsem zadne vyrazne zlespseni. Psal jsem ze prinos muze byt, pokud se pouzije civka s meni casovou konstantou napr. z favorita, pak tato uprava bude mit prinos. Samocistici schopnost jsem si nevymyslel, ale je fakt ze jsem to nikdy neoveroval a nemam s tim zkusenost. Na te Jawine se kladivka zasirala tak jako tak.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
S tou saturací je to samozřejmě fakt, ale myslel jsem teorie v tom smyslu, že se o tom mluví jako o nějakém velkém nedostatku, vždyť i tak je ve finále tranzistorové lepší. Přínos tranzistorového je poznat i s obyčejnou cívkou (nejen Favorit) a to ve vyšších otáčkách od 4000 ot/min nahoru! Mimochodem slyšel jsi o možnosti zmenšení odtrhu při užití tranzistorového z 0,4mm až na 0,1mm? - získáš dostatek času k plnění cívky (to si na kladívkách nemůžeš dovolit)!VaSek píše:To saturacni napeti tranzistoru je fakt, ne zadna teorie. Nejvhodnejsi tranzistor pro spinani napr. BU931 ma pri proudu baze 100mA a Ic = 8A saturacni napeti 1,8V. To znamena ze o tuto hodnotu je napeti na civce mensi. Obycejne posileni kladivkem jsem mel na Jawe a vyhodil jsem to, nepozoroval jsem zadne vyrazne zlespseni. Psal jsem ze prinos muze byt, pokud se pouzije civka s meni casovou konstantou napr. z favorita, pak tato uprava bude mit prinos. Samocistici schopnost jsem si nevymyslel, ale je fakt ze jsem to nikdy neoveroval a nemam s tim zkusenost. Na te Jawine se kladivka zasirala tak jako tak.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ano, snizenim odtrhu zvysis syceni civky, ale i v nizkych otackach, kde se budes pohybovat uz v oblasti nasyceni jadra a civka bude vic topit a rozhodne ji to na zivotnosti neprida. Je proste navrzena pro provoz s kladivkem a s danym pomerem plneni. Favo civka je urcena pro provoz s elektronickym zapalovanim. Abychom to zbytecne nepropirali procti si http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 Nesouhlasim uplne se vsim, ale je tam pekne vysvetlene co a jak.Pool píše: S tou saturací je to samozřejmě fakt, ale myslel jsem teorie v tom smyslu, že se o tom mluví jako o nějakém velkém nedostatku, vždyť i tak je ve finále tranzistorové lepší. Přínos tranzistorového je poznat i s obyčejnou cívkou (nejen Favorit) a to ve vyšších otáčkách od 4000 ot/min nahoru! Mimochodem slyšel jsi o možnosti zmenšení odtrhu při užití tranzistorového z 0,4mm až na 0,1mm? - získáš dostatek času k plnění cívky (to si na kladívkách nemůžeš dovolit)!
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
No vidis, ja jsem na prinos v zapalovani pro Jawu nepozoroval. Tam ma teda civka vice casu na syceni (kazdy valec svoji) takze mozna proto. Ja jsem jen chtel upozornit ze to neni tak ruzovy. Kdyby to byla tak super vychytavka, proc uz davno nedelaji krabicku se spinacem pro vsechny ty 120 a lady proste auta s kladivkama, kterym by to tak vyrazne zlepsilo zapalovani...
Ale uz to nechme lezet..
Ale uz to nechme lezet..
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
O.k. souhlasím s Tebou, že ne ve všech případech (u každého stroje) majitel pocítí nějaké výrazné zlepšení. Taky souhlasím, že teprve bezkontaktní zapalování zajistí úplně kvalitní plnění cívky. Mechanický kontakt může spínat nepravidelně a tím celý obvod rozkmitat. I přes to mám pocit, že v mém případě došlo k malému zlepšení. Jak už jsem psal, hlavně při vytáčení vozu.. Na dvojku mi rafička na tochometru doslova vystřelí z 50 na 70. Na trojku jsem se dostal s rafičkou přes 100 (s kombíkem!) a to jsem jel do kopce. Dřív jsem toho nebyl schopnej. Takže je na každém, zda-li se rozhodne to vyzkoušet - a nechme to už tedy ležet
Tak nějak nevím "vo co go". Nic jsem nevypustil, žádná spojka nebyla ani na starém, ani na novém rozdělovači Hřídel byla v jednou kuse po úpravě bude zase v jednom kuse.VaSek píše:For goodji:
Chtel jsem se jen zepat proc vypoustis tu pruznou spojku na hrideli? Myslim ze snizuje zatizeni ulozeni hridelky v rozdelovaci.
Pokud máš na mysli pozici 11, tak to není pružná spojka, ale hliníkový odstředivý kroužek.
Ta spojka na Fa. rozdělovači má hodně daleko k pružné spojce. Je to obyčejná ocelová ozubcová spojka a kromě zvětšování vůle v rozvodech neměla jinou funkci. Škodovácký rozdělovač je přežitek z dob Š 440. Tam byl rozdělovač usazen přímo do bloku a teprve u Š1000 se přesunul dopředu k rozvodům a v rámci unifikace dílů byl konec rozdělovač optařen spojkou a celý rozdělovač se usazoval do prodlužovacího nástavceu. Fa. rozdělovač nemá vačku ani kladívka a nic mechanicky nenadzvedává. Proto v něm nevznikají žádné rázy a není co tlumit, nehledě na to, že se bez bez tlumení obešel i původní mechanický rozdělovač ze žigula i škodovky.