brzdy --- pomoooooc

Moderátor: Moderátoři

slavoj
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvek od slavoj »

Luděk Ondrůch píše:Zkus ji nejdřív doštelovat. Když lehneš pod auto tak na konci lanka vedoucího zepředu od ručky je závit s maticí o kterou je opřený plechový třmen v němž vede lanko co je mezi zadnímy koly. Utažením té matice seřizuješ volný chod ručky, měla by zabírat na třetím zubu.
O tom viem, lenze pozeral som na to lanko a nieje vidno, zeby sa nejak uvolnilo. Kedze mam na zadnych brzdach samonastavovaci mechanizmus, usudzujem podla toho, ze su oblozenia uz opotrebovane. Inac si nevim vysvetlit, ze este minuly rok, mi rucna zaberala bez problemou.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Nove oblozenie na zadnych paknach ma hrubku 6mm.
Roman
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

s tym nastavovanim na 3. zub je to zaujimave, ja som dal rucku na 3. zub, lahol pod auto, dosponoval lanko, uvolnil rucku a auto sa z kopca nepohlo... musel som to dat niekde na 4-5. aby sa to uvolnilo...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Ještě slůvko o posilovači: Řekl bych, že je to způsobeno rozdílným nastavením z výroby. Když jsem zkoušel brzdy u ladalovera, ten má myslím kolem rv 1980, tak jsem také letěl na sklo a ten můj ošizenec má také posilovač tvrdší. (kvůli tomu proběhla i výměna podtlak. hadice- bez výsledku)
Řešení by mohlo být v tom, že v roce 1986 už se používala spousta shodných částí inovovaných pro hranatou řadu a zdá se, že i můj posilovač toho nezůstal ušetřen, protože prokazatelně mám na autě z 2105 a 07 dost věcí, zrovna si nevzpomenu co, největší "výtvor" je ale asi ta převodovka. :?
Takže příště kupuji Ladu jedině vyrobenou do cca 1980-82 a ne ošizence. :!: :)
Honza
Osa Praha - Brno
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Myso píše:musel som to dat niekde na 4-5. aby sa to uvolnilo...
Ja som na tom rovnako
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Cory píše:
Myso píše:musel som to dat niekde na 4-5. aby sa to uvolnilo...
Ja som na tom rovnako
ach jo a co STK? Ved to neni legalne :cry:

:P Ale ja som s nimi vydrbal, ufikol som flexou prve tri zuby a teraz mi to zabera skutocne na 3tom, co je v reale 6ty :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Nevím co STK, ale když se to dá na třetí zub, tak taky lanko díky malému pohybu v bowdenu snadno zatuhne. Pak jsem to udělal na 5-7 zub řádně lanko namazal a už mi to nezatuhlo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Ja myslim, ze zaber rucni brzdy na 3 zub uz asi neni opodstatnely. Vzpominam si, ze to bylo drive hodne rozsirene pravidlo, nicmene v posledni dobe si nevzpominam, ze by to nekdo na STK kontroloval (drive ano, ale to zase nebyly valce :D ). Ostatne, nektere vozy uz maji rucku s progresivnim ucinkem. W.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

majo je zaujimave ze v tom manuale k nive co si nasiel u madarov je napisane ze handbrake sa nastavuje na 4-5 a pracuje na 4-7...

inak s tym fikanim zubov ma to napadlo uz davno, len som sa k tomu nedostal. napadlo ma to preto, lebo toledo malo dlhy chod bez zubov a az potom to zacalo cvakat, narozdiel od lady, ktora cvaka uz "odspodu"...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no vsak, to len drbnuti uradnici mozu vymysliet ze na STK musia vsetky auta brzdit rucnou na 3. zub, ale co narobime aj taki su medzi nami
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Majo píše:ach jo a co STK? Ved to neni legalne
STK??Cele STK nemam legalne :oops: .Za 400 Sk sa u nas robia divy :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Tak jsem jen tak pro zajimavost zkousel moji rucku, protoze pri jejim pouziti zuby nepocitam a jeste ji zatahuji se zmacknutou aretaci a svete div se - jde na 3 zuby :idea: , na ctvrty to uz nedostanu (serizovano pred 7 tis. km). Ale to je nahoda, ja ji na zuby neserizuji, hlavne ze brzdi. W.
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

neporadite?
lavy predny strmen, vnutorna platnicka sa zle odlepuje od kotuca,(je to chybou valceka,ide z tuha) koleso v poho utocim na heveri,ale ked je dole koleso tak musim pobuchat po desticke a az potom v poho utocim kotuc aj z rukou. A pravy kotuc po zosadeni kolesa krasne utocim rukou a po nicom netrieskam:)

či mam vymenit ten lavy strmen,or je to v poho, btw foter vravel,ze je to od vyroby take
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vyndej destičku, sundej prachovku brzdového válečku, lehce váleček vyšlap ven (pozor aby nevyjel moc), vyčisti ho, pořádně promaž olejem a rozhýbej (zasunout, vyšlapat ven a znovu dokud nepujde volně ...)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Vašátor píše:promaž olejem
A nenalepi sa potom na to kdejake svinstvo?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“