brzdy --- pomoooooc

Moderátor: Moderátoři

zigulman
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

brzdy --- pomoooooc

Příspěvek od zigulman »

Tak se mi stale kouse pri prudsim brzdeni leve zadni kolo a to i po vymene brzdoveho bubnu u ktereho jsem myslel ze je ovalita neb se kouse stale na tom jednom miste (predchozi kolo bylo v jednom miste vydrene az na draty - foto dohodim pozdeji pro zajimavost) Brzdove valecky netecou ,v brzdovem prostoru je sucho.Pri dobrzdovani (mirne brzdeni) je to vse OK. Jeste me napadlo vymenit HVB protoze u posilovace trosku protikal a odvzdusnit celou soustavu.Dle me teorie muzou byt predni kola zavzdusnene (snizuje se ucinost a je potreba vic seslapnout pedal cimz se zadni kolo zablokuje - nevim proc se nezablokuji obe) V otrokovi mam PLYN takze je trvale zatizena zadni naprava,musi se prenastavit i omezovac? nevim jestli to nekdo nekdy delal.
Kazdopadne vcera jsem vymenil ten HVB a mam problem.

Nejdou povolit odvzdusnovaci sroubky na prednich brzdach.Co s tim? Nalil jsem na ne brzdovku ze to snad pres noc povoli,ale uz jsem na nich zlomil klic c.7 a hlavicku maji mirne jetou.Odvrtavani se bojim a kombinackama se tam nedostanu.
Neznate nekdo zarucene ucinej zpusob jak povolit ty sk... sroubky?
Potrebuju jezdit a nechci vytahovat Milaska z garaze :-(
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Mne se jednou kouslo zadni kolo diky tomu, ze se utrhlo oblozeni z jedne celisti a narvalo se mezi oblozeni druhe celisti a buben. Ale to asi nebude tvuj pripad. Predpokladam, ze stav celisti jsi kontroloval pri vymene bubnu. Asi bych to taky videl na vzduch v brzdove soustave. Nakonec odvzdusnenim nic nezkazis. Co se tyce povoleni odvzdusnovacich ventilku prednich brzd, tak po sundani kola by nemel byt problem se k nim dostat v podstate cimkoli a tedy i kombinackami. Nicmene to nedoporucuju. Jen bys to zbytecne osmekal. Zkus na to nasadit sestihranny orisek goly. Nepouzivej tisicihran, ten spis strhnes. Jinak jeste pred tim to natri misto brzdovky odrezovacem. Ten by to mohl uvolnit. Takhle jsem ted povoloval brzdove trubky u Peugeota. Dva dny jsem to natiral odrezovacem, pak jsem nasadil specialni klic na brzdove trubky, klepl do nej kladivkem a bylo povoleno. :) Pri zpetne montazi doporucuju lehce natrit zavit medenou pastou (ja pouzivam medeny sprej). Priste uz to pujde povolit snadno.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
zigulman
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zigulman »

Jo pouzil jsem ockovej klic ale ten se na tom protocil,pak jsem to pilnikem zbrousil na sedmicku klic a ten jsem zlomil,pak jsem s tim jeste delal nejake pokusy a vysledek je ze srou se ani nehnul a je celej nejakej obitej takze klic ani gola nehrozi.Jeste zkusim pilkou udelat drazku uprostred srubu a nejak ho otocit.Esi mate nejaky zpusob nekdo jak dostat zmrzaceny sroubek ven tak sem s nim :-)
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Na uvolnění odvzdušňováků používám sprej na uvolnění šroubů a před povolením zkus na ten odvzdušňovák zhora klepnout kladivem, ale s citem. Většinou se uvolní. Pokud máš ohlodaný ten šestihran tak při zpětné montáži ti doporučuji použít nové odvzdušňováky.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Hlavně ohřát, to mi vždycky zabralo. Stačí horkovzdušná pistole, ale lepší by asi byl přiměřeně velký hořák na propan butan.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Luděk Ondrůch píše:... Pokud máš ohlodaný ten šestihran tak při zpětné montáži ti doporučuji použít nové odvzdušňováky.
To jednoznacne a priste je povoluj jenom sestihrannym oriskem z golasady, pak neni problem. W.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Kluci maj pravdu ....... napřed nějakej sajrajt na povolení (brzdovka, odrezovač, spray, coca-cola .... kladívko).
Já osobně jsem povoloval takhle ohlodaný šroubky starým větším hasákem (ne sikovkama/blitzkama) a šly.´L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Většina už byla řečena. Něčím to napatlat a poklepat. Já klepu s citem jak do odvzdušňováku tak i do toho prasátka. A pokuď už na to nejde nasadit klíč, tak se mi osvědčily karosářské kleště.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

No, a až ho konečně ulomíš, tak to odvrtání neni zas takový problém. Už jsem to vyzkoušel. 8) Ale samozřejmě ti přeju, abys ho po nahřátí prostě vytočil a mrsknul s úlevou do kouta. :P
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Neza sekava sa ti nikde lanko od rucnej brzdy ? a tym padom sa nevraca oblozenie do zakladnej polohy ?
zigulman
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zigulman »

Panove diky za odpovedi,problem vyresen.
Po nahrati kopytem a vyrezanim drazky pro sroubovak to povolilo a zadni byly v pohode.Samozrejme jsem dal vsechny odvzdusnovaky nove,to delam pri kazde vymene kapaliny.Co je ale nejdulezitejsi,vypada to ze to konecne brzdi rovnomerne,ze se nekouse zadni leve kolo a take prestalo cukani pri dobrzdovani ktere jsem puvodne prisuzoval zvlnenym kotoucum :-)
Ale mam jinej problem,jak je mozne ze posilovac a celkove brzdy v 2103 brzdi uplne jinak nez v 2105? Kdyz jedu v 2103 tak se brzdy dotknu malickem na noze a libam sklo,v obou 2105 ktere mam slapu na pedal brzdy patou ,dupu po nem aby to trosku brzdilo.
Hi hi trosku jsem to s tou patou prehnal,ale rozdil tam je znatelny,pricemz Milacek ma brzdy perfektni a otrok je uz na tom stejne.Tak nevim,jestli je to tim ze motor 1500 si nasaje vic vzduchu z toho posilovace?
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
Ziko
Příspěvky: 162
Registrován: stř bře 16, 2005 22:14
Bydliště: Brno - Oltec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ziko »

No to nevím, ale u 07 mi přijdou brzdy teda taky horší, než u kulaté s posilovačem, přičemž by to mělo bejt stejný..
Sch 130(6/04 - 1/06) -- Sch 105 (10/04 - 3/05) -- VAZ 2101(3/05 - 2/06) -- Lada 2107 (2/06 - ) -- Opel Astra F (11/09 - )
East Runner Brigade
<STODOLNÍ II> <III>
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

zigulman píše:Tak nevim,jestli je to tim ze motor 1500 si nasaje vic vzduchu z toho posilovace?
To urcite nie, postupne som presiel motory od 1300 cez 1600 az po 1700 a vplyv na brzdy to nemalo... ale je pravda ze psendova 2103 tusim brzdila lepsie ako moja 2105... alebo horsie? hmm keby som si tak pamatal...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
slavoj
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvek od slavoj »

Neviete mi povedat, aka je priblizna hrubka noveho brdzoveho oblozenia na zadnu napravu Lada 2105? Rucna mi zabera skoro az na vrchu mam pocit, ze bude treba vymenit oblozenie, lebo sa chystam na STK. Inac viete doporucit nejakeho dobreho vyrobcu, ked uz to budem musiet vymenit, nech nekupim nejaky smejd.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Zkus ji nejdřív doštelovat. Když lehneš pod auto tak na konci lanka vedoucího zepředu od ručky je závit s maticí o kterou je opřený plechový třmen v němž vede lanko co je mezi zadnímy koly. Utažením té matice seřizuješ volný chod ručky, měla by zabírat na třetím zubu.
VAZ 1117
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“