Ksindl, jak se to vezme. I tak se na to dá dívat. Není dokonalý co se týče přesnosti trubky. Technologie tlumiče mě ovšem oslnila. Do žádného jiného jsem kamerou nekoukal. Viděl jsem jen ten rozpadlý ze Spei servisu. Ten měl zvuk tak trochu jak když hučí vysavač, při prošlápnutí plynu měl výrazné hlasité projevy.
Co se týče tichosti chodu, tak nejlepší byl ten první na autě a pak předposlední a tenhle. Vlastně všechny zvukově nejtišší pocházely z Autolady.
Pokud si dobře pamatuju na test výfuků na škodovky v SM někdy vloni, tak každý byl jiné konstrukce, ale žádný z nich neměl podobné prolisy. Snad žádný neměl prolisy a byli lepšího či horšího provedení, tak jako jsou všechny možné od výrobců na Ladu.
Nedělám si iluze, že bych měl čistokrevný originál. Takové díly už až na pár naprosto přestárlých ležáků mezi díly nejsou. Originální výrobci dílů na Lady údajně více let neexistují. Jsou lepší, či horší druhovýroby. Mám informaci, že Autolada se vyhýbá nejhorší druhovýrobě z celého Rumunska, některým horším výrobcům z ruských republik a snad všemu z Polska. Ne vždy mají šťastnou ruku na výběr. Taky jsem měl už pár nepovedených výrobků a to v čem člověk šáhne vedle bývají ty díly, kde není na výběr mezi vícero přijatelnými výrobci, které Autolada dováží. Nemyslím si, že jsem koupil nějakou dokonalost ani špičkový výrobek. Právě u tohoto výfuku mám zcela určitě nadprůměr, co se v současné době nabízí. Nemůžu hodnotit jen životnost 6,5 roku, která byla u toho minulého výfuku úplně nejdelší ze všech co byli na Ladách v rodině od roku 1980 (bavíme se o +- 13-14 výfucích) . I s ohledem na to, že auto vyjelo benzínu zhruba kolem poloviny jedné nádrže benzínu, jinak vše na plyn, kde je životnost ještě výrazně menší. Odpor, který klade výfuk zplodinám, dynamický odpor, objem tlumiče a další parametry, které si pořádně nedokážu představit a které mají největší vliv na kvalitu na chod motoru a nejbližší parametry k tomu, co navrhl původně výrobce motoru, nikdo z nás nezměří. Každopádně juknutím do útrob jsem pochopil, že zas takový ksindl jenom proto, že je (možná omylem) křivě navařená jedna z trubek to není. Zajímal by mě pohled i do jiných výfuků, klidně do toho Polmostrova. Jestli právě ten nepatří do těch odbytých výrobků, co mají jen nesouosé trubky, místo pořádného tlumiče i když mají dlouhou životnost a jsou výrazně cenově levnější. Já už jsem dlouhou dobu vyléčený z výhodných koupí a z polských dílů obzvlášť. Tím také netvrdím, že je Polmostrov totální ksindl. Třeba je jen levný a dlouho vydrží. Pro mě není cena jediný a určitě ne hlavní parametr. Nedělám vždy to nejlepší řešení, určitě se vyhnu všemu polskému na auta i kdyby byl Polmostrov nejlepší polskou značkou. Fakt jsem měl polských dílů hodně sračkových, bylo by to na dost dlouhý seznam.

Zajímaly by mě fotky jiných "značek" výfuků na Ladu. Foťte nový výfuky endoskopama, nebo vyřazený po rozpárání krytu a posílejte fotky. Nejde o to, že už je vyřazený výfuk shnilý, ale o to jak byl provedený, protože dost věcí je na něm stále ještě k vidění.....

Vždyť jsem taky přiznal, že ten minulý, který považuju za dobrý byl podivně propálen na několika místech v trubce v nejvýše položeném místě nad nápravou.