Koncovy ( III ) dil vyfuku
Moderátor: Moderátoři
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Takhle vypadá výfuk s rovnou koncovkou na kombíku. Bohužel, přesnost dílu z Autolady už taky není taková jako u předchozího výfuku od nich. Rovná koncovka nevadí. Spíš bylo horší spasovat výfuk s ohledem na nepřesné tvarování trubek. Vypadá to, že vyhnutí přes nápravu navařili trochu pootočeně oproti správné pozici a trubka je zároveň méně a trochu jinak zahnutá vůči tlumiči. Závěs na zadní gumu (na tu co tam patří) se výfuk dotýká kufru do kterého ho ještě tlačila silou ta zadní guma. Potřeboval jsem ho svěsit o 2cm níž, aby byla pod kufrem aspoň 1 cm mezera. Improvizací jsem zadní gumu nahradil boční gumou s odejmutím jednoho háku. Dělá to právě ty 2 cm dolu. Pravá boční guma je tam jen tak ze srandy, není napnutá - je vidět na fotce. Že jsem měl 3. díl víc nasadit na trubku 2. dílu ? To jsem zkoušel taky a zadní část by potom potřebovala ještě delší závěsnou gumu. Nepomohlo ani pootočení 2. dílu, to bylo ještě horší. Další rozdíl v tvarování výfuku je patrný, že nejde 2. a 3. díl odpojit jako celek od katalyzátoru, jako předchozí výfuk. Překáží náprava a karoserie. Za jízdy je to nakonec dobrý, nikde neklepne.
Demontovaný výfuk neupadl ani v navařování na tlumič ani neměl tak moc děravý plášť, jen rozpadlý izolační plech. Ze všeho nejhorší byl v oblouku trubky nad nápravou. Trubka měla několik (asi 8 ) cca 5 mm propálených děr, tohle nechápu vůbec. V tom místě se nedrží vlhkost a nemůže tam proto výrazně víc korodovat.....
2. a 3. díl má naprosto přesně do sebe zapadající trubky. To se tak často nevidí. 2. díl má větší průměr asi o 1,5 mm oproti průměru katalyzátoru. Sakra, to samý jsem řešil u Fiata (tam byl problém mezi 2. a 3. dílem a s ohledem na zavěšení se u Fiata i přes pružný člen celý výfuk výrazně víc klepe), ale vařit 2. díl ke katalyzátoru, to fakt ne. Samozřejmě, že se to mezi katem a 2. dílem do druhého dne odtěsnilo. Vložku jsem vyrobil z nerezového zemnícího pásku. Tloušťka pásku 0,3mm je skoro ideální. : http://www.elektrobecov.cz/clanky/136-u ... nerez.html Svitek 10m pásku stojí necelých 200 Kč, 0,5 m neměli. Do spoje jsem dostal 2 závity. Nerezový pásek jsem fixoval hliníkovou samolepící páskou (celohliník, žádná pohliníkovaná izolepa), ale než jsem spoj dosunul, tak se mi pásek několikrát posunul. Zkracoval jsem nerezový pásek a zůstal nakonec u jednoho závitu pásku, fixací hliníkovou samolepící páskou a dotěsnil pastou. Pak jsem pastu vypálil 20 minutama chodu na volnoběh. Kolem spoje byly cítit zplodiny, spoj nikde nebublal a žádnou netěsnost jsem neobjevil. Klaplo to. Už s tím jezdím skoro 3 týdny a má za sebou bezmála 1500 km. Hezký to není. Buď se bude dotýkat kufru, nebo bude šejdrem.
V příštím příspěvku dám fotky endoskopického vyšetření 3 dílu výfuku. Nevěřil jsem, jak mají vymakaný otvory v tlumiči.
Demontovaný výfuk neupadl ani v navařování na tlumič ani neměl tak moc děravý plášť, jen rozpadlý izolační plech. Ze všeho nejhorší byl v oblouku trubky nad nápravou. Trubka měla několik (asi 8 ) cca 5 mm propálených děr, tohle nechápu vůbec. V tom místě se nedrží vlhkost a nemůže tam proto výrazně víc korodovat.....
2. a 3. díl má naprosto přesně do sebe zapadající trubky. To se tak často nevidí. 2. díl má větší průměr asi o 1,5 mm oproti průměru katalyzátoru. Sakra, to samý jsem řešil u Fiata (tam byl problém mezi 2. a 3. dílem a s ohledem na zavěšení se u Fiata i přes pružný člen celý výfuk výrazně víc klepe), ale vařit 2. díl ke katalyzátoru, to fakt ne. Samozřejmě, že se to mezi katem a 2. dílem do druhého dne odtěsnilo. Vložku jsem vyrobil z nerezového zemnícího pásku. Tloušťka pásku 0,3mm je skoro ideální. : http://www.elektrobecov.cz/clanky/136-u ... nerez.html Svitek 10m pásku stojí necelých 200 Kč, 0,5 m neměli. Do spoje jsem dostal 2 závity. Nerezový pásek jsem fixoval hliníkovou samolepící páskou (celohliník, žádná pohliníkovaná izolepa), ale než jsem spoj dosunul, tak se mi pásek několikrát posunul. Zkracoval jsem nerezový pásek a zůstal nakonec u jednoho závitu pásku, fixací hliníkovou samolepící páskou a dotěsnil pastou. Pak jsem pastu vypálil 20 minutama chodu na volnoběh. Kolem spoje byly cítit zplodiny, spoj nikde nebublal a žádnou netěsnost jsem neobjevil. Klaplo to. Už s tím jezdím skoro 3 týdny a má za sebou bezmála 1500 km. Hezký to není. Buď se bude dotýkat kufru, nebo bude šejdrem.
V příštím příspěvku dám fotky endoskopického vyšetření 3 dílu výfuku. Nevěřil jsem, jak mají vymakaný otvory v tlumiči.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Tohle podle me proste neni vyfuk na kombika. Ono se to totiz nebude lisit jen tim koncem asik. Proste je u kraje otvoru, neni ani vodorovne a moc bych za to nedal, ze kdyz se nalozi plne auto, tak skrkne o kardan.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
JMJ na jedné nerovnosti jsem nechtěně krásně propéroval až na dorazy. Nedrklo nic. Řekl bych, že se v současnosti snaží dávat na sedan i kombi stejný výfuk. Prostě jim při vaření o kus uhla trubka, asi tak o ty 2 cm na konci ohnutého dílu nad kardanem. Tohle běžným pohledem nepoznáš i když jsem je měl ležet vedle sebe. Celková délka je stejná. V zemi původu nejsou u výfuku 2 cm žádná míra. Jsou i o dost horší případy, než nějaký 2 cm. Zkoušel jsem ho vytočit do výřezu, ale to se taky dotýká kufru a navíc je už dost výrazně 3. díl nakloněný. Opravdu jsem šteloval i druhým dílem. Neměním výfuk poprvé.... Možná uhnul jeden, možná celá várka. Vidím to hlavně na úhel přivaření k zadnímu tlumiči. Když jsem je měl ležet vedle sebe, jsou na délku stejné, liší se jen zahnutím koncovky a zdá se, že nepatrně větším poloměrem zakřivení. Trochu bude jiný (větší) poloměr oblouku. Když jsem měnil předloni kardan, odpojil jsem od katu a bylo to. Zpátky byl zase za okamžik napojený. Teď když jsem přetěsňoval spoj na katu, kde hned fouknul, musel jsem rozebrat oba díly. Celý nešel posunout dozadu kolik bylo potřeba. Tohle mi vadí víc, než že je vizuelně šejdrem. Zadní spoj pro jeho přesnost už za rok nepůjde rozebrat, zarezne. Kardan sice už sundavat nebudu, možnost odpojit výfuk vcelku bohužel nebude.....
Naprosto chápu, že z první fotky vypadá, že tam nepatří. Špatný úhel pohledu, na druhé fotce je zase všude kolem místa víc, než je třeba.
Naprosto chápu, že z první fotky vypadá, že tam nepatří. Špatný úhel pohledu, na druhé fotce je zase všude kolem místa víc, než je třeba.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Tak tady jsou fotky.
3. díl s prosekávanými otvory.
2. díl klasika s kruhovými otvory v trubce.
Na kameře se zachytil nějakej sajrajt z 3 dílu výfuku. Připomínalo to vzdáleně něco jako tenký nános grafitové vazelíny smíšeného s medvědím hovnem. Konzervační olej to nebyl, šlo to strašně špatně dolu. Furt se to matlalo a ne a ne to utřít.
Neoriginál, který tam byl před před tím, měl v 3. dílu 2 trubky směrované každé z jiné strany (přerušený labyrint a bez otvorů). Ten se rozsypal po 2 letech na prach. Uspořádání bylo vidět zvenku.
3. díl s prosekávanými otvory.
2. díl klasika s kruhovými otvory v trubce.
Na kameře se zachytil nějakej sajrajt z 3 dílu výfuku. Připomínalo to vzdáleně něco jako tenký nános grafitové vazelíny smíšeného s medvědím hovnem. Konzervační olej to nebyl, šlo to strašně špatně dolu. Furt se to matlalo a ne a ne to utřít.
Neoriginál, který tam byl před před tím, měl v 3. dílu 2 trubky směrované každé z jiné strany (přerušený labyrint a bez otvorů). Ten se rozsypal po 2 letech na prach. Uspořádání bylo vidět zvenku.
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Pořád mi není jasný mnohokrát zmiňovaný kontakt výfuku s kardanem. Mám tam mezeru několik cm. Horší je to právě s narovnáním 3 dílu. Ani se nenarovná, ani ho nedostanu do otvoru a oblouk trubky by se při pokusu ho sebemíň narovnat dotknul pravého tlumiče pérování, kde je teď jen asi 2 cm v odlehčeném stavu na vyheverovaném autě. Pootočit 2. díl jen nepatrně na kteroukoliv stranu, tak se dotkne buď podlahy, nebo držáku lanka ručky. Tam je taky po 1cm, tak to bylo i u předchozích kousků výfuků. Čím dál víc si i toho šejdrovýfuku začínám vážit, že je to rus. Vloni mě ital na Fiatu zklamal o 7 cm na délce druhého dílu, jak jste mnozí četli a vyřešil to jedině svářeč.JmJ píše: Proste je u kraje otvoru, neni ani vodorovne a moc bych za to nedal, ze kdyz se nalozi plne auto, tak skrkne o kardan.
Takže rus je zase ve své (dnešní době) na vrcholu technického provedení jako býval. Ze všech pohledů, ironicky i fakticky. Jen se to mě i ostatním tak trochu nezdá a nechceme tomu věřit.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
S kamerou do výfuku? To je nářez .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Řeknĕme si to upřímĕ, ten výfuk je pĕkný ksindl. Otázkou je, jestli to je vůbec originál. Tady musím pochválit Polstrow, který jsem montoval vloni od předu dozadu na 06, že si nepamatuji, že by jiný předchozí výfuk mimo původního tak dobře sedĕl. Jinak kontakt s kardanem není nic neobvyklého, ke střetu dochází v místĕzadního tlumiče středního dílu. H
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Ksindl, jak se to vezme. I tak se na to dá dívat. Není dokonalý co se týče přesnosti trubky. Technologie tlumiče mě ovšem oslnila. Do žádného jiného jsem kamerou nekoukal. Viděl jsem jen ten rozpadlý ze Spei servisu. Ten měl zvuk tak trochu jak když hučí vysavač, při prošlápnutí plynu měl výrazné hlasité projevy.
Co se týče tichosti chodu, tak nejlepší byl ten první na autě a pak předposlední a tenhle. Vlastně všechny zvukově nejtišší pocházely z Autolady.
Pokud si dobře pamatuju na test výfuků na škodovky v SM někdy vloni, tak každý byl jiné konstrukce, ale žádný z nich neměl podobné prolisy. Snad žádný neměl prolisy a byli lepšího či horšího provedení, tak jako jsou všechny možné od výrobců na Ladu.
Nedělám si iluze, že bych měl čistokrevný originál. Takové díly už až na pár naprosto přestárlých ležáků mezi díly nejsou. Originální výrobci dílů na Lady údajně více let neexistují. Jsou lepší, či horší druhovýroby. Mám informaci, že Autolada se vyhýbá nejhorší druhovýrobě z celého Rumunska, některým horším výrobcům z ruských republik a snad všemu z Polska. Ne vždy mají šťastnou ruku na výběr. Taky jsem měl už pár nepovedených výrobků a to v čem člověk šáhne vedle bývají ty díly, kde není na výběr mezi vícero přijatelnými výrobci, které Autolada dováží. Nemyslím si, že jsem koupil nějakou dokonalost ani špičkový výrobek. Právě u tohoto výfuku mám zcela určitě nadprůměr, co se v současné době nabízí. Nemůžu hodnotit jen životnost 6,5 roku, která byla u toho minulého výfuku úplně nejdelší ze všech co byli na Ladách v rodině od roku 1980 (bavíme se o +- 13-14 výfucích) . I s ohledem na to, že auto vyjelo benzínu zhruba kolem poloviny jedné nádrže benzínu, jinak vše na plyn, kde je životnost ještě výrazně menší. Odpor, který klade výfuk zplodinám, dynamický odpor, objem tlumiče a další parametry, které si pořádně nedokážu představit a které mají největší vliv na kvalitu na chod motoru a nejbližší parametry k tomu, co navrhl původně výrobce motoru, nikdo z nás nezměří. Každopádně juknutím do útrob jsem pochopil, že zas takový ksindl jenom proto, že je (možná omylem) křivě navařená jedna z trubek to není. Zajímal by mě pohled i do jiných výfuků, klidně do toho Polmostrova. Jestli právě ten nepatří do těch odbytých výrobků, co mají jen nesouosé trubky, místo pořádného tlumiče i když mají dlouhou životnost a jsou výrazně cenově levnější. Já už jsem dlouhou dobu vyléčený z výhodných koupí a z polských dílů obzvlášť. Tím také netvrdím, že je Polmostrov totální ksindl. Třeba je jen levný a dlouho vydrží. Pro mě není cena jediný a určitě ne hlavní parametr. Nedělám vždy to nejlepší řešení, určitě se vyhnu všemu polskému na auta i kdyby byl Polmostrov nejlepší polskou značkou. Fakt jsem měl polských dílů hodně sračkových, bylo by to na dost dlouhý seznam. Zajímaly by mě fotky jiných "značek" výfuků na Ladu. Foťte nový výfuky endoskopama, nebo vyřazený po rozpárání krytu a posílejte fotky. Nejde o to, že už je vyřazený výfuk shnilý, ale o to jak byl provedený, protože dost věcí je na něm stále ještě k vidění..... Vždyť jsem taky přiznal, že ten minulý, který považuju za dobrý byl podivně propálen na několika místech v trubce v nejvýše položeném místě nad nápravou.
Co se týče tichosti chodu, tak nejlepší byl ten první na autě a pak předposlední a tenhle. Vlastně všechny zvukově nejtišší pocházely z Autolady.
Pokud si dobře pamatuju na test výfuků na škodovky v SM někdy vloni, tak každý byl jiné konstrukce, ale žádný z nich neměl podobné prolisy. Snad žádný neměl prolisy a byli lepšího či horšího provedení, tak jako jsou všechny možné od výrobců na Ladu.
Nedělám si iluze, že bych měl čistokrevný originál. Takové díly už až na pár naprosto přestárlých ležáků mezi díly nejsou. Originální výrobci dílů na Lady údajně více let neexistují. Jsou lepší, či horší druhovýroby. Mám informaci, že Autolada se vyhýbá nejhorší druhovýrobě z celého Rumunska, některým horším výrobcům z ruských republik a snad všemu z Polska. Ne vždy mají šťastnou ruku na výběr. Taky jsem měl už pár nepovedených výrobků a to v čem člověk šáhne vedle bývají ty díly, kde není na výběr mezi vícero přijatelnými výrobci, které Autolada dováží. Nemyslím si, že jsem koupil nějakou dokonalost ani špičkový výrobek. Právě u tohoto výfuku mám zcela určitě nadprůměr, co se v současné době nabízí. Nemůžu hodnotit jen životnost 6,5 roku, která byla u toho minulého výfuku úplně nejdelší ze všech co byli na Ladách v rodině od roku 1980 (bavíme se o +- 13-14 výfucích) . I s ohledem na to, že auto vyjelo benzínu zhruba kolem poloviny jedné nádrže benzínu, jinak vše na plyn, kde je životnost ještě výrazně menší. Odpor, který klade výfuk zplodinám, dynamický odpor, objem tlumiče a další parametry, které si pořádně nedokážu představit a které mají největší vliv na kvalitu na chod motoru a nejbližší parametry k tomu, co navrhl původně výrobce motoru, nikdo z nás nezměří. Každopádně juknutím do útrob jsem pochopil, že zas takový ksindl jenom proto, že je (možná omylem) křivě navařená jedna z trubek to není. Zajímal by mě pohled i do jiných výfuků, klidně do toho Polmostrova. Jestli právě ten nepatří do těch odbytých výrobků, co mají jen nesouosé trubky, místo pořádného tlumiče i když mají dlouhou životnost a jsou výrazně cenově levnější. Já už jsem dlouhou dobu vyléčený z výhodných koupí a z polských dílů obzvlášť. Tím také netvrdím, že je Polmostrov totální ksindl. Třeba je jen levný a dlouho vydrží. Pro mě není cena jediný a určitě ne hlavní parametr. Nedělám vždy to nejlepší řešení, určitě se vyhnu všemu polskému na auta i kdyby byl Polmostrov nejlepší polskou značkou. Fakt jsem měl polských dílů hodně sračkových, bylo by to na dost dlouhý seznam. Zajímaly by mě fotky jiných "značek" výfuků na Ladu. Foťte nový výfuky endoskopama, nebo vyřazený po rozpárání krytu a posílejte fotky. Nejde o to, že už je vyřazený výfuk shnilý, ale o to jak byl provedený, protože dost věcí je na něm stále ještě k vidění..... Vždyť jsem taky přiznal, že ten minulý, který považuju za dobrý byl podivně propálen na několika místech v trubce v nejvýše položeném místě nad nápravou.
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
Obecnĕ polské výrobky rád nemám, ale konkrétnĕ na výfuky Polstrow nedám dopustit. Zadní díl na Berlingu (jediný tlumič), provoz na LPG, výdrž 5,5 roku bez nátĕrů. Cena? 750,-! Tu shnilou trubku jsem již zažil 2x, ale naštĕstí jsem si ji nechal z jiných výfuků a pak nechal převařit.☺
Re: Koncovy ( III ) dil vyfuku
A spotřeba ? Mě šla u Fiata při změně z Walkeru na "nepřesně vyrobený" italský Sigam celkově o 0,5 až 0,8 litru dlouhodobě dolu. Mám ho z Fiaťácký prodejny a Walker jsem mohl koupit kdekoliv. A jede taky úplně jinak než Walker. Přitom všichni všude možně Walker-tu propálenou mrchu po cca 3 letech vychvalují (mám doklad o výměně od předchozího majitele). Vím to vcelku přesně, nemám tolik tankování a porovnávám stejné měsíce předchozího a předpředchozího roku v aplikaci My Cars. Dokonce všechno jedu na stejný vzduchový filtr a stejné svíčky, což by mělo být drobný handicap pro ten pozdější Sigam. Ladu ještě nemám naskládanou, je toho moc údajů za mnoho let a taky bylo víc faktorů změn při obměně více dílů, tak se nedá jednoznačně říci co ovlivňuje výfuk a co ne.