Ja si myslim, ze v domacich podmikach u vahy vzduchu clovek neodhali nic, co by asi neodhalila RJ. Jde poznat jen to, ze hodnoty jsou mimo rozsah. Protoze doma proste neudelas konstatni proud vzduchu s konstantnim prutokem, aby se dalo na vaze neco namerit. Mozna mi neco unika, ale fakt si myslim, ze na te vaze, pokud neni vylozene vadna, neni sance odhalit, ze je "polovadna" :-/Petr HC píše:Mrkněte do FAQ na :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 59#p253575
Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Moderátor: Moderátoři
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Což o to, ten konstantní proud vzduchu uděláš vysavačem s regulací, ale v reálu do toho "kecá"i teplota vzduchu a hlavně zatížení motoru, které ŘJ vypočítává zase z jiných hodnot a konstant. Proto jsem mluvil o tom, že proměnné grafu lze odečíst pouze na rovné a pokud možno prázdné dálnici.A řidič to nemůže sám stihnout.JmJ píše: ...Ja si myslim, ze v domacich podmikach u vahy vzduchu clovek neodhali nic, co by asi neodhalila RJ. Jde poznat jen to, ze hodnoty jsou mimo rozsah. Protoze doma proste neudelas konstatni proud vzduchu s konstantnim prutokem, aby se dalo na vaze neco namerit. Mozna mi neco unika, ale fakt si myslim, ze na te vaze, pokud neni vylozene vadna, neni sance odhalit, ze je "polovadna" :-/
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Priora přeci nemá senzor teploty oleje...Tybor píše: a aj tomu vždy vypadlo spojenie pri meraní teploty oleja.
Diagnostika byla bez chyb?
Falešný vzduch by způsobil kolísání otáček pokud by třeba byla zpuchřelá hadička a přívod falešnýho vzduchu se střídavě uzavíral a otvíral, stálýmu přísunu falešnýho vzduchu by se řj v rozumných mezích dokázala stabilně přizpůsobit, spíš by to mělo vliv na spotřebu a výkon, než že by to způsobilo kolísání otáček.
Pro začátek bych zkusil standardní diagnostikou zjistit hodnoty z váhy vzduchu na volnoběh, při vypnutým motoru apod, jestli to neukazuje jo blbosti, spíš bych tipova servo volnoběhu + čidlo klapky. To kolísání dělá na benzín i na plyn?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Nevšimol som si, že už je druhá strana príspevkov, odpovedám až dnes...
Tak to bola teplota vody, to nie je podstatné.
Diagnostika bola bez chýb. Už asi 3 krát sa pri prepnutí na plyn objavila chyba misfire a motor išiel na 2-3 válce. Táto chyba sa neukladá.
Včera mi vymenili čidlo tlaku plynu. Plyn odvtedy ide bez problémov (až na voľnobeh). Pred výmenou RJ plynu dosť často (posledný týždeň aspoň raz za 20 minút) hodila chybu (neviem akú, nemám diagnostiku na plyn) a prepla sa na benzín.
Voľnobeh blbne úplne rovnako na plyn aj benzín, ale až po zohriatí motora, keď voľnobežné otáčky klesnú na asi (kúsok pod) 800 RPM.
Blbnutie voľnobehu sa prejavuje takto:
otáčky sú asi 800 RPM,
otáčky začnú klesať,
otáčky stúpnu kúsok nad 800 RPM a upravia sa na tých 800.
Toto celé sa opakuje s periódou asi 1 sekunda. Hodnota RPM, na ktorú klesajú otáčky, niekedy postupne klesá až do zdochnutia motora.
Ak počas kolísania otáčok odpojím servo, otáčky zostanú konštantné. Servo je podla mňa OK.
Tibor
Tak to bola teplota vody, to nie je podstatné.
Diagnostika bola bez chýb. Už asi 3 krát sa pri prepnutí na plyn objavila chyba misfire a motor išiel na 2-3 válce. Táto chyba sa neukladá.
Včera mi vymenili čidlo tlaku plynu. Plyn odvtedy ide bez problémov (až na voľnobeh). Pred výmenou RJ plynu dosť často (posledný týždeň aspoň raz za 20 minút) hodila chybu (neviem akú, nemám diagnostiku na plyn) a prepla sa na benzín.
Voľnobeh blbne úplne rovnako na plyn aj benzín, ale až po zohriatí motora, keď voľnobežné otáčky klesnú na asi (kúsok pod) 800 RPM.
Blbnutie voľnobehu sa prejavuje takto:
otáčky sú asi 800 RPM,
otáčky začnú klesať,
otáčky stúpnu kúsok nad 800 RPM a upravia sa na tých 800.
Toto celé sa opakuje s periódou asi 1 sekunda. Hodnota RPM, na ktorú klesajú otáčky, niekedy postupne klesá až do zdochnutia motora.
Ak počas kolísania otáčok odpojím servo, otáčky zostanú konštantné. Servo je podla mňa OK.
Tibor
zelvotron píše:Priora přeci nemá senzor teploty oleje...Tybor píše: a aj tomu vždy vypadlo spojenie pri meraní teploty oleja.
Diagnostika byla bez chyb?
Falešný vzduch by způsobil kolísání otáček pokud by třeba byla zpuchřelá hadička a přívod falešnýho vzduchu se střídavě uzavíral a otvíral, stálýmu přísunu falešnýho vzduchu by se řj v rozumných mezích dokázala stabilně přizpůsobit, spíš by to mělo vliv na spotřebu a výkon, než že by to způsobilo kolísání otáček.
Pro začátek bych zkusil standardní diagnostikou zjistit hodnoty z váhy vzduchu na volnoběh, při vypnutým motoru apod, jestli to neukazuje jo blbosti, spíš bych tipova servo volnoběhu + čidlo klapky. To kolísání dělá na benzín i na plyn?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Ehm ... takže jsi právě diagnostikoval chybu ... tedy aspoň podle toho, co píšeš .Tybor píše:...
Ak počas kolísania otáčok odpojím servo, otáčky zostanú konštantné. Servo je podla mňa OK. Tibor
Pokud je připojené servo - kolísají otáčky.
Pokud je servo odpojené - otáčky jsou konstantní
Rozumím tomu dobře
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Prohlídněte si :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=345 str.24
A navíc se často lepí jehla serva do sedla zde:
Tím, že se servo odpojí, přestane se jehla pohybovat a otáčky tudíž musí zůstat konstantní a to náhodně podle okamžiku, kde je jehla v momentě odpojení.
Ještě upozornění. Před montáží serva zpět do škrtící trubice (2), musí být jehla (4) úplně zasunuta v servu, jinak hrozí poškození posuvového šroubu a jeho matice.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=345 str.24
A navíc se často lepí jehla serva do sedla zde:
Tím, že se servo odpojí, přestane se jehla pohybovat a otáčky tudíž musí zůstat konstantní a to náhodně podle okamžiku, kde je jehla v momentě odpojení.
Ještě upozornění. Před montáží serva zpět do škrtící trubice (2), musí být jehla (4) úplně zasunuta v servu, jinak hrozí poškození posuvového šroubu a jeho matice.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
To že řídící jednotka hejbe servem sem a tam ještě nemusí bejt problém serva, ale zaměřil bych se na něj, zkusit na vyndaným jak chodí, jen bacha ať ti nevylítne ten závit s kuželem. Vyndat vyčistit, lehce prostříknout, minimálně na chvilku by to mělo pomoct.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Vyčistiť servo som už skúšal, na funkciu to nemalo vplyv. Ihla mi samozrejme vystrelila. Nechcelo sa mi skladať ovládač krokových motorov, tak som ju vyšruboval takto: vymontoval som servo, zapol zapaľovanie a pridal plyn. Naspäť som ju našruboval rukou pokiaľ išla, servo volne vložil na miesto, pripevnil šrúbami, aby sa nevysunulo, prinútil RJ, aby kúsok zasunula ihlu, postupne až sa servo dalo zasunúť nadoraz.
Servo robí to, čo po ňom chce RJ. Otázka stále je, prečo RJ takto cvičí so servom.
Tibor
Servo robí to, čo po ňom chce RJ. Otázka stále je, prečo RJ takto cvičí so servom.
Tibor
zelvotron píše:To že řídící jednotka hejbe servem sem a tam ještě nemusí bejt problém serva, ale zaměřil bych se na něj, zkusit na vyndaným jak chodí, jen bacha ať ti nevylítne ten závit s kuželem. Vyndat vyčistit, lehce prostříknout, minimálně na chvilku by to mělo pomoct.
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
Poslednu dobu sa zaujimam o cipovanie, takze to sledujem konkretne na vstrekovani MP7.0. RJ so servom cvici statocne, no nepriamo. Dovod je viac-menej jednoduchy. Je tam par parametrov, ktorymi sa RJ riadi. V tabulkach ma nastaveny želatelný volnobeh, ktory zavisi najma od teploty motora, do toho keca koeficient predlzenia vstreku podla teploty motora a teploty vzduchu a hlavnym cielom celeho riadenia je, aby dana zmes bola taka, aby sa lambda pohybovala okolo hodnoty 1 - 1,1. Ked je zmes podla lambdy bohata, RJ znizi dlzku vstreku, cim sa zmenia otacky a tym padom zareaguje servom volnobehu, aby volnobeh udrzalo na spominanych želatelnych otačkach. Prostrednictvom diagnostiky ICD som prisiel na to, ze volnobeh kolise o cca 5-10ot a pocet krokov serva lieta aj o 20.Absolutny pocet krokov je tiez rozny, zalezi od teploty motora. Dokonca aj pri pridavani plynu sa pocet krokov zvysuje, pravdepodobne preto, aby nevznikala diera pri akceleracii.
PS: Bavili ste sa tu o nastaveni snimaca klapky, necital som to tu cele,ale pripomeniem, ze problem s nastavenim nulovej polohy klapky je vacsinou problem zle zvoleneho diagnostickeho programu. Napr program scanmaster - tam mi nulu neukazalo nikdy, no s ICD to nebol ziaden problem. Naopak, ICD zasa nikdy neukazalo 100%, co je v podstate nepotrebne, pretoze uz realnych 76% berie RJ ako plne otvorenu klapku.
PS: Bavili ste sa tu o nastaveni snimaca klapky, necital som to tu cele,ale pripomeniem, ze problem s nastavenim nulovej polohy klapky je vacsinou problem zle zvoleneho diagnostickeho programu. Napr program scanmaster - tam mi nulu neukazalo nikdy, no s ICD to nebol ziaden problem. Naopak, ICD zasa nikdy neukazalo 100%, co je v podstate nepotrebne, pretoze uz realnych 76% berie RJ ako plne otvorenu klapku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Poloha škrtiacej klapky na volnobeh
No to je právě otázka, ty možnosti jsou v zásadě dvě -Tybor píše:
Servo robí to, čo po ňom chce RJ. Otázka stále je, prečo RJ takto cvičí so servom.
Servo dělá přesně to co po něm řj chce, potom je problém někde jinde (čidlo klapky, váha vzduchu ad.), nebo
Servo nedělá přesně to co řj chce a tohle bohužel řj nemá šanci jak zjistit, nemá informaci o poloze serva, a pokud servu pošle x impulzů a servo neudělá x kroků ale y, řj to bohužel pak vede k přeregulování serva a houpání otáček.
Rovněž u čidla klapky řj nepozná jestli je čidlo vydřený a tudíž nemá v určitý poloze stabilní odpor nebo jestli řidič opravdu trošku netůruje motor. A přesně jak píše Cory, řj otevírá servo motoru poměrně daleko až někam přes 2000 ot, kvůli plynulýmu přechodu na volnoběh.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.