Moje první "opravdová" GO motoru
Moderátor: Moderátoři
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Jde o to, že se tam pak sváží smrad (rozuměj vstupní suroviny) ze širokého okolí a to už je kupa smradu. Někde se to musí byť i krátkodobě skladovat, protože to není systém just in time. Taky s těma hovnama projíždějí skrz obec, stačí, když si řidič odskočí do tamější hospy.
...předsudek, jak je vyřešena logistika vstupu a výstupu?
...předsudek, jak je vyřešena logistika vstupu a výstupu?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Na to neumím odpovědět, tolik do toho systému nevidím. Do nedávna pro mě bylo zemědělství jedno velké tabu. Navíc jsem zaměstnán jako servisák toho systému, ne agronom nebo biolog, takže to jde trochu mimo mě.
Co vím, tak močůvka nebo kejda jsou vždy uchovávány v uzavřených nádržích, tudíž zapáchat nemohou. Siláž je cítit pouze pokud je čerstvá, navíc v jámách je přikryta plachtami nebo uskladněna v obřích vacích přímo na poli, aby do ní nepršelo. Hnůj zapáchá, ano, o tom není sporu. Ten je před vstupem do systému v otevřeném zásobníku s vertikálními mixery. Ale tam je ho asi 20-30 kubíků, mnohdy ani ne. Nevím, jak daleko může být cítit.
Možná by ses divil, ale systém just-in-time tu často funguje.
Digestát, tedy "vyhořelé" palivo, cítit není. Skladuje se často v otevřených skladovacích nádržích a nezapáchá. Používá se jako hnojivo, případně se prohání separátorem. Tam se odděluje pevná část digestátu od tekuté - pevnou složkou se podestýlá dobytku, kapalnou hnojí.
Nemůžu si pomoct, ale jsem přesvědčen o tom, že mám nos velmi citlivý. Byl jsem na všech cca třiceti provozech, které máme na správu, a nedomnívám se, že by to zapáchalo víc, než klasické JZD. Jsem u firmy čtvrtý měsíc, takže otupělé čichové buňky ještě rozhodně nemám.
Ostatně kdo nevěří, nechť se k nám přijde podívat. Exkurzi na některý z našich provozů rád osobně zorganizuji.
Je třeba si uvědomit, že v ČR je několik stovek bioplynových stanic a jejich výstavbu provádělo několik evropských firem. Velmi často jsou metody výstavby naprosto odlišné, prostě jednotlivé bioplynky se zásadně liší, nezřídkakdy v základních parametrech. Co jednomu výrobci bioplynky přijde nepřípustné, jinému připadá třeba zcela normální. Nevylučuji proto, že provozy některých bioplynových stanic konkurenčních společností zapáchat do okolí mohou. Naše takové nejsou, tedy aspoň se tak osobně domnívám.
Nicméně poznám prakticky okamžitě, jakmile na bioplynce vystoupím z auta, čím krmí, tedy jaké používají vstupní suroviny. Na to můj noc citlivý je.
Co vím, tak močůvka nebo kejda jsou vždy uchovávány v uzavřených nádržích, tudíž zapáchat nemohou. Siláž je cítit pouze pokud je čerstvá, navíc v jámách je přikryta plachtami nebo uskladněna v obřích vacích přímo na poli, aby do ní nepršelo. Hnůj zapáchá, ano, o tom není sporu. Ten je před vstupem do systému v otevřeném zásobníku s vertikálními mixery. Ale tam je ho asi 20-30 kubíků, mnohdy ani ne. Nevím, jak daleko může být cítit.
Možná by ses divil, ale systém just-in-time tu často funguje.
Digestát, tedy "vyhořelé" palivo, cítit není. Skladuje se často v otevřených skladovacích nádržích a nezapáchá. Používá se jako hnojivo, případně se prohání separátorem. Tam se odděluje pevná část digestátu od tekuté - pevnou složkou se podestýlá dobytku, kapalnou hnojí.
Nemůžu si pomoct, ale jsem přesvědčen o tom, že mám nos velmi citlivý. Byl jsem na všech cca třiceti provozech, které máme na správu, a nedomnívám se, že by to zapáchalo víc, než klasické JZD. Jsem u firmy čtvrtý měsíc, takže otupělé čichové buňky ještě rozhodně nemám.
Ostatně kdo nevěří, nechť se k nám přijde podívat. Exkurzi na některý z našich provozů rád osobně zorganizuji.
Je třeba si uvědomit, že v ČR je několik stovek bioplynových stanic a jejich výstavbu provádělo několik evropských firem. Velmi často jsou metody výstavby naprosto odlišné, prostě jednotlivé bioplynky se zásadně liší, nezřídkakdy v základních parametrech. Co jednomu výrobci bioplynky přijde nepřípustné, jinému připadá třeba zcela normální. Nevylučuji proto, že provozy některých bioplynových stanic konkurenčních společností zapáchat do okolí mohou. Naše takové nejsou, tedy aspoň se tak osobně domnívám.
Nicméně poznám prakticky okamžitě, jakmile na bioplynce vystoupím z auta, čím krmí, tedy jaké používají vstupní suroviny. Na to můj noc citlivý je.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1253
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Ještě se chci zeptat:
- zda se seřizují ventily a kolik mají vůli?
- předpokládám že se mění písty i s ojnicí a tak mě zajímá zda se stará ojnice ještě použije.
Jo a nemáš fotku z GO?
M.S:
- zda se seřizují ventily a kolik mají vůli?
- předpokládám že se mění písty i s ojnicí a tak mě zajímá zda se stará ojnice ještě použije.
Jo a nemáš fotku z GO?
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Ventily se seřizují naprosto stejným způsobem, jako třeba u škodovek. Interval seřizování je (v rámci servisní prohlídky) každých 2000 hodin. Pootáčí se motorem (ráčnou přes převod) a na setrvačníku jsou značky s čísly válců, kde se má v dané poloze seřizovat. Seřizují se oba ventily na daném válci v jedné poloze motoru, stejně jako u škodovek. Motory řady 3xx mají vůle SV=0,40 a VV=0,60 mm.
U motorů řady 4xx je to složitější, protože tam je čtyřventilová technologie, ovšem pro každé dva ventily je pouze jedna vačka a jedno vahadlo. To tlačí na mezikus (jakoby vidličku tvaru Y), jenž poté otvírá oba ventily. Tam se ladí především to, aby onen mezikus dosedal na oba dříky ventilů stejně, tedy nikoli křivě, a až poté se ladí vlastní vůle mezi vahadlem a mezikusem. Navíc i hodnoty vůlí jsou jiné než u motoru 3xx.
Vše, co se z motoru demontuje, je vlastně na vyhození. Hlavy, vodní čerpadlo a ojnice se však vracejí do Rakouska na repasi. Ojnice projdou kontrolou a k použití jsou v případě, že nejsou mechanicky poškozené (ohnuté nebo zkroucené) a pokud jejich délka není větší než "X" mm. Jde totiž o to, že délka ojnice se v provozu nepatrně zvětšuje - ojnice se natahují.
Fotky z GO bohužel nemám a dost mě to mrzí. Předpokládal jsem totiž, že někdo určitě bude mít zájem se podívat. Nicméně fachmani z Rakouska mi nedovolili fotit, prý je to v zájmu politiky firmy. Nevím sice, co je tak tajemného na rozebraném motoru, ale prostě to tak je. Samozřejmě se pokusím, až zase někam pojedu, v nějakém nestřeženém okamžiku udělat aspoň pár snímků mobilem. Ale tentokrát to nevyšlo.
U motorů řady 4xx je to složitější, protože tam je čtyřventilová technologie, ovšem pro každé dva ventily je pouze jedna vačka a jedno vahadlo. To tlačí na mezikus (jakoby vidličku tvaru Y), jenž poté otvírá oba ventily. Tam se ladí především to, aby onen mezikus dosedal na oba dříky ventilů stejně, tedy nikoli křivě, a až poté se ladí vlastní vůle mezi vahadlem a mezikusem. Navíc i hodnoty vůlí jsou jiné než u motoru 3xx.
Vše, co se z motoru demontuje, je vlastně na vyhození. Hlavy, vodní čerpadlo a ojnice se však vracejí do Rakouska na repasi. Ojnice projdou kontrolou a k použití jsou v případě, že nejsou mechanicky poškozené (ohnuté nebo zkroucené) a pokud jejich délka není větší než "X" mm. Jde totiž o to, že délka ojnice se v provozu nepatrně zvětšuje - ojnice se natahují.
Fotky z GO bohužel nemám a dost mě to mrzí. Předpokládal jsem totiž, že někdo určitě bude mít zájem se podívat. Nicméně fachmani z Rakouska mi nedovolili fotit, prý je to v zájmu politiky firmy. Nevím sice, co je tak tajemného na rozebraném motoru, ale prostě to tak je. Samozřejmě se pokusím, až zase někam pojedu, v nějakém nestřeženém okamžiku udělat aspoň pár snímků mobilem. Ale tentokrát to nevyšlo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Ukázka zapalovacích svíček pro motory kogeneračních jednotek GE Jenbacher.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
ale z piestu by bol urcite dobry drzak na propisky
neostal neaky ?? 


Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Pokud vím, tak ve Vysokých Studnicích jich mají před budkou všech dvanáct - i s vložkami. Prší na ně. Teď jsem tam byl.....
Naposledy upravil(a) Marek dne pon lis 25, 2013 12:49, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
tak keby si si spomenul najblizsie, ze by si mi jeden vzal, uz mam zo zetora, z man-a a taka to specialitka mi chyba
mozes aj dva doviest
jedno by som podaroval, krasny vianocny darek


Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
To by snad neměl být problém. Ve středu pojedu kolem, tak tam přibrzdím. Akorát si je budeš muset opucovat, jsou pod nánosem síry.
A zde obrázek dalšího kousku motoru - jedenáctkrát uložený klikový hřídel motoru GE Jenbacher J320. Odhadovaná délka cca 2,5 metru, hmotnost netuším (řádově stovky kilogramů).
A zde obrázek dalšího kousku motoru - jedenáctkrát uložený klikový hřídel motoru GE Jenbacher J320. Odhadovaná délka cca 2,5 metru, hmotnost netuším (řádově stovky kilogramů).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
To by chtělo nějaký obrázek se človíčkem, pro představu, takto to moc nevynikne 

21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
tak 2,5m si hadam dokazes predstavit, je to ako od preneho naraznika 2111 az po zhruba zaciatok zadnych dveri
, ze su zahnojene nevadi, dam opieskovat a nalakujem priesvitnym lakom a bude to pekny doplnok bytu

Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10614
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Ajaj ... Tobě nestačí, že to máš nahnutý v NMNV, Ty to chceš mít nahnutý i v BM
. L.


21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
mama povedala, ze OKU mi da do izby, esteze mam tak velku izbu
, elis to bude muset neak prezit, keby bolo najhorsie, odstahujem sa do brnenskej garaze
:-D


Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Ten německý kolega si z poslední GO motoru odvážel čtyři písty i s ojnicemi (že z nich bude dělat polohovatelné nohy ke konferenčnímu stolku) a setrvačník (ten bude prý sloužit coby podstavec pod slunečník na zahradě). Doma prý má ze starého bloku BMW V12 stojan na lahve s vínem a jiné prima věcičky. Takže nejen ger007 je "praštěnej".....
.

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Jinak pro ilustraci nějaký ten obrázek přidám:
1. Několik druhů zapalovacích svíček. My nejvíce používáme P3, méně pak P7 (jiné nikoli). Rozdíl u P3 a P7 je především v ochranné kleci, která chrání svíčku při montáži a má trochu jiné šíření tlakových vln. Cena 400-500 Eur za kus.
2. Dvacetiválcový motor se dvěma turbodmychadly (pravděpodobně J620) kogenerační jednotky Jenbacher bez generátoru (pouze vlastní motor) při skládání z valníku. Lze porovnat velikost s lidmi kolem. Vpravo je pěkně vidět výměník voda-voda, který z vnitřního (malého) okruhu chlazení motoru předává teplo do velkého okruhu a stolových chladičů.
3. Hlava válce z motoru Jenbacher 3.řady (J320). Hlava je ze strany spalovacího prostoru zcela plochá, jako u naftových motorů. Kompresní prostor je tvořen ve dnech pístů. Nevážil jsem, ale odhaduju hmotnost na 25-30 kilogramů (s čepem vahadel a vahadly). Závitový otvor v přední části obrázku shora hlavy slouží k umístění jímky a do ní patří senzor teploty výfukových plynů. Ta se sleduje u každého válce a hodnoty teplot v jednotlivých válcích se nesmějí lišit (zpravidla ne o víc jak 30°C). Teplota výfukových plynů v tomto měřicím místě, tedy těsně za výfukovým ventilem, se při maximálním výkonu pohybuje kolem 600°C.
Obrázků jsou mraky. Stačí do google.cz kliknout na Obrázky a napsat Jenbacher - a ono vám to všechno vyskočí.
1. Několik druhů zapalovacích svíček. My nejvíce používáme P3, méně pak P7 (jiné nikoli). Rozdíl u P3 a P7 je především v ochranné kleci, která chrání svíčku při montáži a má trochu jiné šíření tlakových vln. Cena 400-500 Eur za kus.
2. Dvacetiválcový motor se dvěma turbodmychadly (pravděpodobně J620) kogenerační jednotky Jenbacher bez generátoru (pouze vlastní motor) při skládání z valníku. Lze porovnat velikost s lidmi kolem. Vpravo je pěkně vidět výměník voda-voda, který z vnitřního (malého) okruhu chlazení motoru předává teplo do velkého okruhu a stolových chladičů.
3. Hlava válce z motoru Jenbacher 3.řady (J320). Hlava je ze strany spalovacího prostoru zcela plochá, jako u naftových motorů. Kompresní prostor je tvořen ve dnech pístů. Nevážil jsem, ale odhaduju hmotnost na 25-30 kilogramů (s čepem vahadel a vahadly). Závitový otvor v přední části obrázku shora hlavy slouží k umístění jímky a do ní patří senzor teploty výfukových plynů. Ta se sleduje u každého válce a hodnoty teplot v jednotlivých válcích se nesmějí lišit (zpravidla ne o víc jak 30°C). Teplota výfukových plynů v tomto měřicím místě, tedy těsně za výfukovým ventilem, se při maximálním výkonu pohybuje kolem 600°C.
Obrázků jsou mraky. Stačí do google.cz kliknout na Obrázky a napsat Jenbacher - a ono vám to všechno vyskočí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)