Stránka 2 z 4

Napsal: pát pro 24, 2010 10:44
od Křečík Barbuška
A je spojka řádně seřízená?

Napsal: pát pro 24, 2010 11:11
od krtek86
Spojka je OK. Dával jsem novou lamelu a seřízená je tak, aby dole měla (nepatrnou) vůli-kvůli ložisku, aby se stále netočilo... Jinak akcelerace odpovídá zvuku motoru, ale motor je jakoby hluchý. Pořád čekám na pořádné seřízení ventilů, protože teď ještě nemám možnost to nechat seřídit-nikdo v okolí nemá žiguláckou měrku. Ptal jsem se i v obchodech, ale každej na mě kouká jak člověka, který je 100 let za opicema, pač ji všude min. 10 let neviděli...
Takže uvidíme po ventilech, ale pokud to tím nebude, tak jsem v koncích. Protože předstihem to neni.
Pro jistotu to ještě jednou shrnu. Dělali jsem zároveň tyto opravy.:
-výměna převodovky 4q za 5q
-výměna spojkové lamely
-vyjmutí hlavy motoru a s ním spojené rozebrání (rozebrání víka, karburátotu, kolena od výfuku, vzduch filtru...)
-rozebrání ventilů (vyjmutí z hlavy) a výměna gufer na ventilech-hlavu a ventily umyl známý v servise od bordelu
-potom sestavení motoru (-hlava, ventily, vačka, víko-všechna těsnění nová)
-seřízení ventilů jen podle slabé měrky-jak jsou v sadě (předtím ventily cvakaly-po seřízení ne-tak doufám, že se dovírají-nerad bych je podpálil)
-seřízení směsi a předstihu
-auto v kopcích táhne jak škoda 120 ve 3 lidech, opětovné seřízení předstihu-auto táhne jak škoda 125 ve 3 lidech (malinko se zlepšila síla, ale pořád je líný)
-čirou náhodou nejste někdo z okolí Jindřichova Hradce a nemáte žiguláckou měrku 0,15 nebo 0,2 mm?

Napsal: pát pro 24, 2010 11:18
od Saša
Dle popisu výkonu bych si tipnul na přehozené rozvody o zub . Už jsem to viděl když si majitel stěžoval na výkon . Auto startovalo i jelo bez problému , ale výkon jak stará Škodovka .

Napsal: pát pro 24, 2010 12:25
od Marek
Ano, párkrát jsem to taky řešil, nejen na Ladách. Vačka o zub zpátky.

Napsal: sob pro 25, 2010 12:04
od Vašátor
Jak už tu bylo několikrát řečeno, vše poukazuje na špatně nastavené rozvody. U motoru 2105 se kontrolují velice snadno, nemusí se defakto nic rozebírat, proto se na ně ještě pořádně zaměř. Hlavně nezapomeň na to, že při seřizování rozvodů vždy musíš nastavovat podle směru otáčení motoru, aby rozvody byly šponované ze správné strany. Nikdy je nenastavuj tak, že si pro kontrolu zatočíš motorem lehce zpět!

Napsal: sob pro 25, 2010 18:34
od Petr HC
krtek86 píše:
... -seřízení ventilů jen podle slabé měrky-jak jsou v sadě (předtím ventily cvakaly-po seřízení ne-tak doufám, že se dovírají-nerad bych je podpálil)
Na měrkách v sadě (ne slabých, ale úzkých) se zvedáky "houpou" a ventilové vůle nelze přesně seřídit.
krtek86 píše: ... -čirou náhodou nejste někdo z okolí Jindřichova Hradce a nemáte žiguláckou měrku 0,15 nebo 0,2 mm?
Někde jsem už psal (ale bylo to smazáno), že žiletky se vyrábějí v tloušťkách 0,08, 0,1 0,12, 0,15 a 0,2 mm. A jsou široké +/- jako zvedáky.
P.S. Takové věci by se měly dát do FAQ.

Napsal: sob pro 25, 2010 20:59
od krtek86
Jenže sranda je ta, že rozvodový řemen jsem již kontroloval a zdál se OK. Dával jsem sem i fotky kola od vačky viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14800
Tento odkaz jsem založil znovu, abychom společně přišli na jiné řešení. Dnes jsem jel po silnici I. třídy do kopce ve 4 lidech a v kufru byla váha tak max. 1 člověka (dejme tomu 5 lidí). Kopec jsem však musel jet na 2, když auto zrychlilo na 60, tak jsem tam dal 3 a potom už kopec pomalu končil... Pokud se auto rozjede, tak docela frčí, ale jakmile přijde sebemenší zátěž, tak ztrácí sílu.
Ještě od opravy studené auto na sytič chytne (skoro hned), ale po pár vteřinách chcípne. Potom ho opět nastartuju a už je to OK. Takhle se to opakuje vždy při prvním startu a studeném motoru.
Dejme tomu, že je řemen špatně. Pokazím něco tím, že ho přendám o 1 zub vpřed či vzad? Vyzkoušel bych chod motoru a při nejhorším bych ho vrátil zas zpět... Ale stejně si myslím, že je řemen dobře...

Napsal: sob pro 25, 2010 21:04
od MartasBrno
Není ucpanej benzín někde? Jako by to nedostávalo správný množství, prostě zanesený sítko, tryska, slabá pumpa, co já vím... Myslím, že tomu chybí benzín.
Jinak záleží co je to za kopec, že :-) - ne že bych třeba Smolín nejezdil na čtverku, ale ve dvou lidech a na kopci jedu už jen 60 - 70 a nebo procitnu a řadím. V pěti by to bylo poněkud hrůznější :lol: (2101 - 1200).

Napsal: sob pro 25, 2010 23:10
od krtek86
Motor po druhém nastartování jde motor normálně. Kdyby tam bylo málo benzínu, tak by se buď dusil a nebo by měl nízké otáčky, ale to ne.
Hodně blbej dotaz-kde je sítko, popř. benzínový filtr (pokud je tam z výroby)? Trysky jsou jen 2 (volnoběžná a ta druhá)?

Napsal: ned pro 26, 2010 00:26
od cackler
Sítko je hned na vstupu benzínu v karburátoru pod mosaznym šroubem, myslim, že je na klíč 21

Napsal: ned pro 26, 2010 00:42
od MartasBrno
Tryska je volnoběžná, prvního stupně a druhého stupně, plus vzdušníky a emulzní trubice, toto všechno umí zarůst bincem. Ale přimluvil bych se za nějakou kontrolu jak ti chodí oba stupně a jak chodí pumpa. Zkoušel jsi někdy před startem napumpovat ručně benzín? ještě mne napadlo, necvakli jste trubičku při výměně převodovky? Sorry za to co bleju, ale holt už su takovej :)

Napsal: ned pro 26, 2010 08:32
od krtek86
Myslíš trubičku v tunelu hned vedle brzdové trunky? To se mi nezdá pravděpodobný... Přece jen ta trubka je poměrně silná a pokud jsme o ní zavadily, tak pochybuju, že bychom jí zmáčkli...
Pumpovat jsem nikdy nezkoušel. Dneska to zkusím a uvidíme, zda motor na 1. nastartování zasne.
Nedal by se karburátor jen proouknout, abych ho nemusel celý rozebírat?

Udělám ještě jedno shrnutí. Před opravou motor chodil jak pila, u karburátoru jsme nic nepřenastavovali (kromě táhla (lanka) sytiče-klapka se při maximálně vytaženém sytiči neotvírala na úhel 90°-nebyla úplně otevřená, tak se ten šroubek na táhlu povolil a táhlo posunulo tak, aby se klapka otevírala úplně).
Takže v nastavení karburátoru bych to neviděl (pokud jsme tedy někde neprohodili nějakou hadičku a nebo o něco nezavadili, ale to asi opravdu ne).

Dotaz mimo: Z karburátoru jdou na pravé straně 2 hadičky a obě by asi měly jít na takové čidlo (váleček) na pravém blatníku. K tomu čidlu vedou 2 el.dráty. To čidlo bylo odpojený už před opravou, takže to nemá na nic vliv, ale jen jsem se chtěl zeptat, k čemu to je. Karburátor je totiž propojen jen mezi sebou a čidlo taky jen mezi sebou. K čemu ta potvůrka slouží?

Napsal: ned pro 26, 2010 08:34
od Křečík Barbuška
krtek86 píše:Dnes jsem jel po silnici I. třídy do kopce ve 4 lidech a v kufru byla váha tak max. 1 člověka (dejme tomu 5 lidí). Kopec jsem však musel jet na 2, když auto zrychlilo na 60, tak jsem tam dal 3 a potom už kopec pomalu končil...
Typická třináctka :) . Pokud každý cestující měl metrák ... :mrgreen: .

Podívej se, nejlepší by bylo kdyby jsi se porozhlédl po okolí a zkusil se domluvit s nějakým fachmanem, ať ti na to mrkne.

Napsal: ned pro 26, 2010 08:41
od krtek86
To je sice hezký, ale předtím jsem jezdil tyhle všechny kopce na 3 a ne na 2 :(

Napsal: ned pro 26, 2010 08:50
od Dodo 2105
Tá potvorka čo máš na tom blatníku,načo idú tie hadičky z karburátora to je ekonomizér(elektromagnetický ventil) ktorý uzatvára zmes pre voľnobežné otáčky kedy brzdíš motorom a otáčky sú nad voľnobeh a keď už si okolo 1000 tak elektronika magnetu to odblokuje a vtedy už je prísun zmesi na voľnobeh. úplne uzavre karburátor,napríklad pri jazde dolu kopcom brzdení motorom. S tvojím problémom to teraz nemá nič spoločného.