Výměna kohoutu topení-špatně topí

Moderátor: Moderátoři

krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Výměna kohoutu topení-špatně topí

Příspěvek od krtek86 »

Vyměnil jsem kohout topení a od tý doby Lada 2105 přestala pořádně topit. Předtím byl kohout zatuhlej na maximálním otevřeném stavu, takže topení pořád topilo. Teď kohout funguje, ale auto málo topí. Kapalinu jsme vypustili celou, protože jsme sundavali hlavu. Neni možný, že je topení zavzdušněný? Všude píšete, že se auto neodvzdušňuje, ale topení je přece jen hodně vysoko... (jinak mám najeto už cca 500 km od opravy).
A když jsem už v tom ptaní, tak jsme měnili převodovku z 4q na 5q. Auto teď jede hůře. Nejsou jiné poměry převodů u 4q z motoru 1300 a 5q převodovky z motoru 1500? Nebo je to předstihem?
krtek
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Nastavil jsi dobře lanovod k tomu kohoutu? Může se stát, že se nedootevře kohout úplně, ani když už páčka dál nedovolí.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

5-kvalt: pokud byla tvoje původní čtyřrychlostní převodovka typu 2101, tak je to jasné - má lehčí kvalty. Pokud byla typu 2105, je to něčím jiným, protože tam jsou převody shodné s 5-kvaltem.
Viz. zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060

Topení: Povol bovden, ručně kohout naplno otevři a utáhni bovden v opravené poloze.
Odvzdušnit by se to mělo samo.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

MartasBrno píše:Odvzdušnit by se to mělo samo.
no to prave ani moc ne, resp. zalezi na stavu vicka (jeho tesnosti)...rozhodne je nejlepsi povolit horni hadici od topeni v motorovem prostoru a dolivat dokud nepotece kapalina. Pak nasadit na topeni a je to 100%. Samozrejme topeni mit otevrene...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Topení:
Na kohout jsem si dával pozor, aby byl plně funkční-tzn. aby šel otevřít a zavřít naplno. To odvzdušnění tedy takhle provedu a doufám, že to bude v pořádku.

Převodovka:
Když jsme měnili převodovku, tak jsme zároveň sundavali hlavu, takže bohužel jsem nezjistil, zda je to převodovkou nebo motorem. Předtím auto táhlo i na 4 na 1/4 plynu ve 4 lidech od 60. Teď je líný a kopce nechce vůbec tahat-co jsem předtím vyjel na 3, teď musím ke konci kopce dávat 2.
Napadl mě předstih nebo posunutí řemene na vačku a nebo ta převodovka. Původní převodovka tam byla daná z výroby a nikdy neměněná (auto mám po strýci), takže by to měla být originál na 2105, ale raději se ještě mrknu (je to někde vyražený?).
Vše jsem dělal s člověkem, který autům rozumí. Odtrh udělal podle měrky. Předstih udělal od oka a potom doladil podle stroboskopu, ale na jaký úhel, to nevím. Řemen nechal viset bokem a v něm ozubené kolečko z vačky, takže by se posunout nemělo, ale dá se to pro jistotu zjistit, aniž bych muset sundat víko ventilů, kde je na krytu vačky značka?
krtek
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Odvzdusni a uvidis. Kazdopadne prevodovkou to nebude, pokud to jede hure, pak to bude spis o nastaveni. Ty znacky zkontroluj, ale jestli to delal nekdo kdo tomu rozumi, tak znacky zkontroloval, to by si asi na triko nevzal :) A pro zjisteni je lepsi sundat kryt remene, sou to tri sroubky (spodni nepovoluj uplne, staci o dve otacky, teda pokud nemas r.v. do 84 a nikdo za celou dobu neprorizl drazky). Znacka se da ale urcit i jinak bez sundani ale pro sichr si to sundej at to primo vidis.
Je dobre si znacku "prenest" tak, aby byla videt i v budoucnu, trebas bilou fixou.
Drzim palec at vse klapne :)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Poněkud detailněji. Sundáš ten horní deklík rozvodového řemene, natočíš vačkové kolo tak aby jeho značka (důlek) koukala na značku (nálitek) na horním víku motoru. V tento okamžik by měla být značka na řemenici na klice proti nejdelelší čárce na plastovém krytu rozvodového řemene.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Dobrá. O víkendu na to mrknu. To značení převodovky je kde a¨je to značení typu 2105**** a 2101****? Nebo jak se rozeznaji?
krtek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nerozeznají, na středním díle bude u 4q vždy napsáno 2101, leda by jsi točil vstupní hřídelí a počítal otáčky výstupní což je nereálné nebo to kuchl. Původně jsi tam měl s největší pravděpodobností 4q typu 2105, tvůj nový 5q má první čtzyři rychlosti s ní identické. Potíž bude s největší pravděpodobností v nastavení.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Dobře. Pokud to bude v nastavení, tak tím myslíš předstih a odtrh (popřípadě řemen)? Nebo je ještě další alternativa?
krtek
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

zkontroluj remen, posunuti o zub nebo dva dela to co popisujes ale klidne muze byt i spatnej predstih...predstih prover az overis nastaveni rozvodovych kol
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Tak to je opravdu sranda. Koukal jsem na ten rozvodový řemen. Kliku jsem nastavil tak, aby čárka na kole od kliky lícovala s nejdelší čárkou na víku rozvodového řemene (tudíž HÚ)-jak je vidět na odkazu níže-viz. ryska C a D. Potom jsem vrchní část krytu řemene odendal. Na víku ventilů je takový výstupek, o kterém si myslím, že je to značka, která má lícovat se značkou na kole od vačky. Jen na kole od vačky jsem vůbec čádnou značku nenašel. Koukal jsem na zuby a na oba boky zubů. Řemen jsem nesundaval. Můžete mi prosím tu značku na tom kole vyfotit nebo poslat fotku z knihy? Našel jsem jen tohle:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... s/2-57.jpg
Fotka bude 100% lepší.
PS: Neni možný, že bychom to ozubené kolo na vačce otočily?
krtek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vždyť to máš na tom obrázku, jedna značka je jakoby vyjiskřená (na ne moc kvalitní fotce je zabělena) na schodu ze zubu dolů a pak je ještě ďolík na čele kola. Ten, ale neukazuje na schodek, ale na prohlubeň zubu. Já se řídím podle ďůlku.
Přílohy
DSCN5518.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

A je to ze strany od masky nebo od řidiče? Fakt jsem nemohl ani jednu značku najít... Jdu se na to mrknout ještě jednou...
krtek
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Teď jsem se na to díval a ten "velký" důlek na tělě kola tam je, ale ten malý těsně pod zuby tam nemám. Ten malý jsem tedy hledal zbytečně a ten velký jo hooodně špatně vidět.
Řemen se tedy zdá být v pořádku-nasazen tak jak má být. Ještě na něj mrknu zítra při pořádném světle.

Zítra tedy budu kontrolovat odtrh a potom i předstih. Odtrh konrolujete v jaké poloze (HÚ-tedy 0°) a předstih dáváte pro natural 95 kolik? 7°?
Přílohy
a.JPG
b.JPG
krtek
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“