Spojka kapalina

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Hydraulika spojky je hrob :lol: sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo... Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru. U kombíka byl problém strašně tvrdá spojka- vysoký tlak v okruhu- proto vysoké nároky na těsnost.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Stanley__001x píše:Hydraulika spojky je hrob sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo...
Je zajímavé kolik lidí má problémy s hydraulilou spojky . Ladu mám již 25 let a nikdy nebyl u hydrauliky spojky jediný problém . Až do doby kdy jsem koupil 06ku na což mně pán upozornil . Když se šláplo na pedál až na podlahu tak po chvilce okruh stratil tlak , spojka sama zabrala a pedál zůstal dole . To není nic divného - prostě závada . Jenže nebyl čas to hned řešit páč deně jezdím a "světe" div se po mněsíci se závada odstranila sama , vše chodí jak má .
Zřejmně za většinu závad na Ladě může jen to že nejezdí deně .
V předělání ovládání spojky na lanko nevidím problém a kladka tam dle mne nemusí bejt žádná . Je ale otázkou jestli lankové ovládání není méně spolehlivé .
Stanley__001x píše:Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru.
Také jsem tenhle spůsob úspěšně použil u válečků (prasátek) zadníh brzd , jen místo dřevěné tyčky jsem hadr namotal rovnou na vrták . 100% výsledek
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Kvôli čomu sa šmigroval povrch ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

aby bol hladky
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Ten šmirgl se doporučovalo namočit do oleje. Daly se tím slušně přeleštit zadřená prasátka a výsledek byl poměrně trvanlivý.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Saša píše:
Stanley__001x píše:Hydraulika spojky je hrob sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo...
Je zajímavé kolik lidí má problémy s hydraulilou spojky . Ladu mám již 25 let a nikdy nebyl u hydrauliky spojky jediný problém . Až do doby kdy jsem koupil 06ku na což mně pán upozornil . Když se šláplo na pedál až na podlahu tak po chvilce okruh stratil tlak , spojka sama zabrala a pedál zůstal dole . To není nic divného - prostě závada . Jenže nebyl čas to hned řešit páč deně jezdím a "světe" div se po mněsíci se závada odstranila sama , vše chodí jak má .
Zřejmně za většinu závad na Ladě může jen to že nejezdí deně .
V předělání ovládání spojky na lanko nevidím problém a kladka tam dle mne nemusí bejt žádná . Je ale otázkou jestli lankové ovládání není méně spolehlivé .
Stanley__001x píše:Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru.
Také jsem tenhle spůsob úspěšně použil u válečků (prasátek) zadníh brzd , jen místo dřevěné tyčky jsem hadr namotal rovnou na vrták . 100% výsledek
u spojkovych valecku ma zkusenost, ze hraje docela velkou roli teplota. treba na podzim mi parkat pedal zustal viset, celou zimu (3 - 4 mesice) bez problemu, pri prvnim otepleni se problem zase ukazal.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nestraš :? i když ND je dost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Jak jezdím teďka rok citroušem, tak mě napadlo místo obyčejné brzdovky použít zelenou LHM od Totalu. Co si o tom myslíte? V citroenech s hydrou se používá LHM jak na pérování + tlumení, tak i na brždění a na posilovač řízení. LHM má navíc antikorozní vlastnosti a mění se každých 5 let. Je lehce mastná.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nením jak je to s bodem varu u LHM . Navíc některé gumové díly nesnášejí olej .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Používají jí i při brždění, takže bych řekl, že celkem vysoký. Možná, že na jaře sám zkusím zaexperimentovat a vyměním brzdovku za LHM, ale nejdřív to vyzkouším na spojce. :D
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Štěpáne, řekl bych, že pokud se v Citrónovi používá LHM i pro brzdy, tak u ovládání spojky nemůže být žádný problém.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Je otázka, jaký gumičky citrón používá. Třeba letadla používaj takovou červenou hydrauliku a gumičky asi nebudou žádný bláto, párkrát jsem se v ní prošel a přišel jsem o podrážky. Ne, že by upadly, ale rozleptaly se a pak zmizely. Takže asi bude rozdíl v kvalitě gumiček. Asi bude mít citrón kvalitnější, než lada. Navíc, proč vymejšlet takovýhle pitominy, vždyť brzdová kapalina splní stejnou funkci dobře a kdo je fajnšmekr a chce být šetrný ke gumičkám, tak použije červenou brzdovku. I když jsem se setkal s názorem, že červená brzdovka způsobuje korozi. Někdo mi tvrdil, že mu prorezly trubičky zevnitř.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Brzdovka i žlutá je hydroskopiská a tudíš pohlcuje a váže vzdušnou vlhkost . Pokud se tam nechá 10 let tak vyrezmout může cokoli .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Stanley__001x píše:Hydraulika spojky je hrob :lol: sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo... Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru
Čo tu vlastne riešite? :scratch: Veď zbehnem do predajne a kúpim nový :shock: Keď dobre pamätám, nový válček 350,- trubka a hadička do nejakých 200 sk (to už presne nepamätám) a môžem sa smiať, spojka bez problémov :P
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Hlavní spojkový u nás podražil, na Táborské mi říkala něco pod pětikilem, pracovní je na nějakých 260, brzdový válec také lehce pod 500 Kč.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“