Wartburg 353

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

DJW píše:neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI.
Ale určitě na stojanu bylo napsáno: "Čerpáme palivo bez bublin", že? :lol:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

WARTBURG ELEKTROMOBIL !!!

Příspěvek od DJW »

Teraz som si spomenul, že nejaký český rodák kedysi prerobil Warťasa na ekologickú káru. Niečo som o tom hľadal a veru aj našiel :)
http://www.youtube.com/watch?v=j8Dkgd0YiWQ
http://elektromobil.webpark.cz/
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ano, Elcar Ejpovice, výrobce přestaveb vozů škoda favorit na vozidla ELA. Seděl jsem ve funkčním vzorku ELA 02, klasický zelený favorit, ale s naprosto tichým a čistým provozem. Podtlak obstarávala vývěva, topení bufík, soustava 120V. Bezva věc. Toužím po tom.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ovšem použít "dnes" stejnosměrný motor je krok vpřed ke středověku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Nesahejte mi na stejnosměrný stroje! Ty budou mít eště budoucnost, uvidíte ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak jasně, je to kopanec, měly to jen první verze. Ale zase je to jednoduchý a výsledná cena za kolometr je i tak pádným argumentem proč říct ANO.

Každopádně hodí se rekuperace, kterou první verze taky neměla. Kurník, kdyby tak někdo dovez ze švajcu pár favoritů, to by byla lahoda.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Saša: a kde sa dá zohnať nejaký lacný trofázový trakčný motor, aspoň 30kW? Bez elektroniky, mám na to machra z ČVUT.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

DJW píše:a kde sa dá zohnať nejaký lacný trofázový trakčný motor,
Světe div se , ale v Číně a cena je opravdu překvapivě nízká . Druhá možnost je ho vyrobit na "míru" . Ač se to může zdát na výrobu složité není tomu tak . Díky Neodymovým magnetům výjde motor překvapivě malý na daný výkon a díky rotačnímu "staroru" (točí se obal) má úžasný krouťák .
Další možnost je vyrazit na průzkum "lepších" vrakovišť a vykuchat daný motor z nějakého hybridu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hoši - mně by u elektro wartburgu chyběla ta jeho charakteristická "vůně".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To by se řešilo speciální edicí vonných stromečků :wink:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tak na tu se těším..... :wink:

Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Saša píše:Ovšem použít "dnes" stejnosměrný motor je krok vpřed ke středověku .
Nezlob se na mně Sašo, ale toto je veliká mýlka. V tom případě by byly všechny moderní automatické pračky krokem ke středověku. Jedinou nectností ss motorů je komutátor a kartáče (uhlíky) dnes již nahrazené elektronickými komutátory (většina pohonů v PC a ostatní výpočetní technice, kde není vyžadováno přesné polohování - to je doména krokových motorů). Jinak mají ss a univerzální motory (resp. motory vinutá kotva - stator - někdy obráceně) pouze samé přednosti (zejména variabilita momentových a otáčkových charakteristik a další).
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Marek píše:dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni
Mě to taky voní, stejně jako třeba Ávie, sfouklá svíčka a nebo ředidlo. Ale musí to bejt jenom chvilku, pak už je to hnus.
Saša píše:ruhá možnost je ho vyrobit na "míru" . Ač se to může zdát na výrobu složité není tomu tak . Díky Neodymovým magnetům výjde motor překvapivě malý na daný výkon a díky rotačnímu "staroru" (točí se obal) má úžasný krouťák .
To by mě stejně zajímalo, na kolik to tak výde. A taky, jak se budou chovat ty magnety po 20, 30 letech... Měli jsme ve škole týpka ze Škodovky (vyrábí tramvaje se synchronníma strojema s permanentníma magnetama), ale tvrdil, že na to neexistuje žádná garance, neb nikdo neví, jestli to bude mít parametry stejný i po 50 letech a nebo po 20 prostě zvadne...
Petr HC píše:V tom případě by byly všechny moderní automatické pračky krokem ke středověku.
Byl jsem na tom, že automatky používají jednofázovej asynchronní? A nebo střídavej komutátorovej, i když to je v podstatě sériovej stejnosměrnej...

Stejnosměrnej stroj forever!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

Laďuša píše:nebo ředidlo
garantujem ti ze po 4 mesiacoch v lakovni keby ti dam ovonat riedilo ano ho neucitis :-D, vlastna skusenost, tiez mi riedidlo vonalo, no ked som nastupil cely den v tom smrade mal som hlavu jak melon, po tyzdni to preslo a po 4mesiacoch som ani nevedel ze tam mame otvoreny kybel s riedidlom :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše:Tak na tu se těším..... :wink:

Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.
Jako nostalgie snad, ale když si představím v té době rušnou křižovatku v Drážďanech nebo v Berlíně, mezi xpatrovými paneláky v letních 30 st.C a za bezvětří - :puke:
Laďuša píše: ... Byl jsem na tom, že automatky používají jednofázovej asynchronní? A nebo střídavej komutátorovej, i když to je v podstatě sériovej stejnosměrnej...

Starší používají 1f st asynchronní motory - značně složité,dvou ev. tříběhové (z toho vyplývá velká váha, spotřeba mědi a mizerná účinnost). Moderní pračky řízené mikroprocesorem používají ss motory - ty nejmodernější s elektronickou komutací. Hlavním důvodem je velice snadná možnost elektronického vyvážení prádla před odstřeďováním a jednoduchý přechod z výstupu mikroprocesoru na silovou část motoru - pulzně šířkovou modulací (tedy pouze spínací tranzistor). St motor by vyžadoval navíc drahý frekvenční měnič. A u trakčních motorů je to analogické - navíc s jednoduchou možností rekuperace energie při brzdění. A synchronní st motor je už jakýmsi hybridem mezi ss a krokovými motory. Mám za to, že zde ještě neřekl vývoj své poslední slovo. Ovšem na vítězný návrat asynchronních motorů nevěřím.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“