Ale určitě na stojanu bylo napsáno: "Čerpáme palivo bez bublin", že?DJW píše:neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI.
Wartburg 353
Moderátor: Moderátoři
WARTBURG ELEKTROMOBIL !!!
Teraz som si spomenul, že nejaký český rodák kedysi prerobil Warťasa na ekologickú káru. Niečo som o tom hľadal a veru aj našiel
http://www.youtube.com/watch?v=j8Dkgd0YiWQ
http://elektromobil.webpark.cz/
http://www.youtube.com/watch?v=j8Dkgd0YiWQ
http://elektromobil.webpark.cz/
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ovšem použít "dnes" stejnosměrný motor je krok vpřed ke středověku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nesahejte mi na stejnosměrný stroje! Ty budou mít eště budoucnost, uvidíte
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Saša: a kde sa dá zohnať nejaký lacný trofázový trakčný motor, aspoň 30kW? Bez elektroniky, mám na to machra z ČVUT.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Světe div se , ale v Číně a cena je opravdu překvapivě nízká . Druhá možnost je ho vyrobit na "míru" . Ač se to může zdát na výrobu složité není tomu tak . Díky Neodymovým magnetům výjde motor překvapivě malý na daný výkon a díky rotačnímu "staroru" (točí se obal) má úžasný krouťák .DJW píše:a kde sa dá zohnať nejaký lacný trofázový trakčný motor,
Další možnost je vyrazit na průzkum "lepších" vrakovišť a vykuchat daný motor z nějakého hybridu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tak na tu se těším.....
Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.
Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nezlob se na mně Sašo, ale toto je veliká mýlka. V tom případě by byly všechny moderní automatické pračky krokem ke středověku. Jedinou nectností ss motorů je komutátor a kartáče (uhlíky) dnes již nahrazené elektronickými komutátory (většina pohonů v PC a ostatní výpočetní technice, kde není vyžadováno přesné polohování - to je doména krokových motorů). Jinak mají ss a univerzální motory (resp. motory vinutá kotva - stator - někdy obráceně) pouze samé přednosti (zejména variabilita momentových a otáčkových charakteristik a další).Saša píše:Ovšem použít "dnes" stejnosměrný motor je krok vpřed ke středověku .
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Mě to taky voní, stejně jako třeba Ávie, sfouklá svíčka a nebo ředidlo. Ale musí to bejt jenom chvilku, pak už je to hnus.Marek píše:dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni
To by mě stejně zajímalo, na kolik to tak výde. A taky, jak se budou chovat ty magnety po 20, 30 letech... Měli jsme ve škole týpka ze Škodovky (vyrábí tramvaje se synchronníma strojema s permanentníma magnetama), ale tvrdil, že na to neexistuje žádná garance, neb nikdo neví, jestli to bude mít parametry stejný i po 50 letech a nebo po 20 prostě zvadne...Saša píše:ruhá možnost je ho vyrobit na "míru" . Ač se to může zdát na výrobu složité není tomu tak . Díky Neodymovým magnetům výjde motor překvapivě malý na daný výkon a díky rotačnímu "staroru" (točí se obal) má úžasný krouťák .
Byl jsem na tom, že automatky používají jednofázovej asynchronní? A nebo střídavej komutátorovej, i když to je v podstatě sériovej stejnosměrnej...Petr HC píše:V tom případě by byly všechny moderní automatické pračky krokem ke středověku.
Stejnosměrnej stroj forever!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
garantujem ti ze po 4 mesiacoch v lakovni keby ti dam ovonat riedilo ano ho neucitis , vlastna skusenost, tiez mi riedidlo vonalo, no ked som nastupil cely den v tom smrade mal som hlavu jak melon, po tyzdni to preslo a po 4mesiacoch som ani nevedel ze tam mame otvoreny kybel s riedidlomLaďuša píše:nebo ředidlo
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Jako nostalgie snad, ale když si představím v té době rušnou křižovatku v Drážďanech nebo v Berlíně, mezi xpatrovými paneláky v letních 30 st.C a za bezvětří -Marek píše:Tak na tu se těším.....
Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.
Laďuša píše: ... Byl jsem na tom, že automatky používají jednofázovej asynchronní? A nebo střídavej komutátorovej, i když to je v podstatě sériovej stejnosměrnej...
Starší používají 1f st asynchronní motory - značně složité,dvou ev. tříběhové (z toho vyplývá velká váha, spotřeba mědi a mizerná účinnost). Moderní pračky řízené mikroprocesorem používají ss motory - ty nejmodernější s elektronickou komutací. Hlavním důvodem je velice snadná možnost elektronického vyvážení prádla před odstřeďováním a jednoduchý přechod z výstupu mikroprocesoru na silovou část motoru - pulzně šířkovou modulací (tedy pouze spínací tranzistor). St motor by vyžadoval navíc drahý frekvenční měnič. A u trakčních motorů je to analogické - navíc s jednoduchou možností rekuperace energie při brzdění. A synchronní st motor je už jakýmsi hybridem mezi ss a krokovými motory. Mám za to, že zde ještě neřekl vývoj své poslední slovo. Ovšem na vítězný návrat asynchronních motorů nevěřím.