Kdo muj predchozi prispevek o vyletu na Balaton cetl pozorne, na konci byla strucne popsana zavada s blikaci, ktera se sama opravila. No, bude to neco vaznejsiho, ale o tom az za chvilku...
Mame za sebou dalsi vylet! Tentokrat k Vodni nadrzi Olesna u Frydku-Mistku. Vetsina mych brnenskych kolegu pochazi z tohoto kraje, takze jednou za rok jedou do mistniho kempu trochu popit a zavzpominat, jak se jim zilo na Ostravsku. Byl jsem prizvan a co bych to byl za cloveka, kdybych sveho veterana nechal s ohnilymi rozky v garazi... Takze se jelo zigulem. Prisedli dva kolegove. Musim rici, ze z cele cesty znacne vydeseni. Byl to tyden priprav a vysvetlovani, ze opravdu v aute nebude ani v techto vedrech na omdleni, ze to soudruzi maji vychytane a ano, ze opravdu i vzadu jsou stahovaci okenka... Nakonec celou cestu resili celi prekvapeni, jaktoze to nepotrebuje pasy nebo druhe zpetne zrcatko... Pche takove zbytecnosti...
No, vylet to byl pekny, stanovani take. Cestou zpet jsem odbocil ke
Slavicskemu tunelu a na drzo jsem ho po predchozim prohlednuti projel. Auticko proste potrebuje zazitky. Nejdriv trajekt, ted tunel. Uvidime, co vymyslim dal.
Ale musim oznamit i zavadu! Kdo sledujete toto tema nebo pribehy s mym autem, tak dobre vite, ze obycejne zavady jsou pro zabare. Uz od jara mam problem se startovanim. Otocim zapalovani na zapnuto a po otoceni klicku do polohy startovani se nic nedeje (obcas neco cvakne (relatko?)). Vetsinou stacilo zkusit to znovu a bylo po problemu. Tipoval jsem to na vadny orech, ktery
jsme menili pred lety s Radkem MB, protoze puvodni se rozbil po vymene klinku celniho skla...
Jenze to se postupne zhorsovalo a cestou tam uz bylo treba tuto proceduru udelat dvakrat, trikrat. Dnes rano ovsem auticko odmitlo spolupracovat finalne. Kamaradi zacali lehce panikarit, tak jsem je uklidnil, ze zpusobu, jak to nastartovat je alespon pet, ale ze jsem liny clovek a nehnu se z mista ridice... Vite co pomohlo? Jednou rukou startovat a druhou zespoda zatlacit na kabely a orech... Tak jsme dojeli az do Brna do prace, kde jsem vylozil posledniho kolegu. Pak i tato metoda nechtela fungovat, tak jsem tam ruzne smatral a povedlo se. Pohoda, jedu smer garaz... Vyjedu z garazi a heleme se - stara zavada z Madarska - prestaly fungovat blikace! Nevadi, je nedele, takze ani cesta pres druhe nejvetsi mesto v CR a celkova trasa do garaze 35 km prece neni problem... Po chvili jsem si vsimnul, ze nemam benzin a motor se nezahriva. To bylo divne. Ale! Obe dve rucicky (nadrz i teplota) se hybaly podle otacek motoru
Vytusil jsem, ze oba budiky nejspis ukazuji jak to dobiji
Cestou me probliklo nekolik aut, takze asi ani hlavni svetla nefungovala...
No takto jsem ujel 35.8 km a sto metru pred garazi luplo v trojpacce, probliklo nekolik kontrolek a blikace i budiky zacaly fungovat. Zajimave je, ze stale nefungovala svetla (to jsem zjistil pri otevirani garaze). Zacouval jsem, vypinam motor a po tom, co jsem se dotkl klicku se rozsvitily svetlomety...
V tuto chvili je tedy auto opet bez zavad
Netusim, zda takto blbne orech, je nejaky bordel v elektroinstalaci nebo na tom ma svuj podil udelatko, ktere strejda nainstaloval pred dvaceti lety dedovi, aby to automaticky svitilo (a jehoz funkci jsem nikdy uplne nepochopil). Neco mi rika, ze se na to bude muset podivat Classic-Oldtimer, protoze jesou dve veci, ve kterych se zasadne nehrabu - karburator a elektroinstalace. O obojim vim dost na to, abych vedel, co vsechno tam muzu zmrsit a malo na to, abych riskoval, ze mi zacne horet auto