Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Ve všech ladách co jsem kdy jel tak mazali 4 bary při 4 tis ot.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Yellow01 »

Tak to jo, u mě je to zhruba 1 bar na 1000 otáček. To odpovídá, při 6000 ot. budeš mít taky kolem 6 barů.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Majo »

6 barov je moc. Nepodlozene cerpadlo by sa malo zastavit na 4,5baru. Viac snad len ked je viac oleja a moze povolit niektore gufero. Tie nie su zrovna stavane na 6 barov
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Vašátor »

Majo má pravdu, sériový ventil olejového čerpadla má otvírat na 4,5Bar.

Celkem by mě zajímalo, proč ten motor nemazal. To už je fakt jak pod heslem "čím víc hovno mažeš, tím víc dře". Takový neskutečný práce na motoru, úprav, ladění a on se odvděčí tím, že přestane mazat. To už je fakt moc...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Yellow01 »

Možná si pletu jednotky, musím se podívat na ten budík, v čem to ukazuje.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od MartasBrno »

Majo píše:6 barov je moc. Nepodlozene cerpadlo by sa malo zastavit na 4,5baru. Viac snad len ked je viac oleja a moze povolit niektore gufero. Tie nie su zrovna stavane na 6 barov
Proč by mělo některé gufero povolit? Tohle tady na foru čtu už po padesáté dokola. Jaké gufero vidí tlak oleje?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Martin-MTX »

Hele jesli je někdo expert na olejové kanály tak jsem to po třech dnech vrtání se v nich já! :D :D :D Žádné gufero po cestě není. Problém většího tlaku je akorát v tom, že se pak olej odlejvá rychle pryč a nemaže, nebo jak tak nějak?

Za chvili to jdu projet, když to bude dobré a budu mít sílu, tak tam zkusím vrátit olej. filtr i čerpadlo abych mohl jednoznačně říci, co mi tu prapodivnou záhadu způsobovalo....
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Majo »

MartasBrno píše:Proč by mělo některé gufero povolit? Tohle tady na foru čtu už po padesáté dokola. Jaké gufero vidí tlak oleje?
Mne osobne odislo zadne gufero na kluke a olej zacal valit na spojku. Gufero bolo nove, znacky MS, motor bol nanovo poskladany, oleja som nalial takmer 5l(prehliadol som ze nemam 4l ale 5l kanyster a bol som lenivy to potom odpustat). Stalo sa to asi po 30km jazdy. A z gufera spadla pruzinka. Tlak bol dovtedy prave okolo 6bar(atm to je jedno),


K teme: Tomu, ze by bol na vine olej by som sa necudoval, uz som to videl vela krat, dnes sa uz odrbava uplne vsade. Viskozita za studena ok, za tepla uplny petrolej.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od MartasBrno »

Pardon za OT:
Myslím, že to gufero neodešlo proto, že bys měl jiný tlak v olejovém kanálu. Spíš bych čekal vadu nového gufera MS nebo problém čerstvého motoru - montáže. Jen tak mu pružinka nespadne.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1510
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Hlavně vrať jen jednu věc a udělej zkoušku znovu. Může to dělat i špatnej olejovej filtr.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Vašátor »

Gufero Majovi vylitlo pouze a jen diky tomu, ze tam mel moc oleje. Je to bezna vec. Pokud je v motoru oleje moc, v celem bloku se zvedne tlak a gufero povoli. Je to klasicky jev v momente poskozene palivove membrany a benzinu v oleji. Zajimave je, ze ja se setkal pouze s povolenym zadnim guferem - nekolikrat a to i Skodovek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Majo »

Vašátor píše:Gufero Majovi vylitlo pouze a jen diky tomu, ze tam mel moc oleje. Je to bezna vec. Pokud je v motoru oleje moc, v celem bloku se zvedne tlak a gufero povoli. Je to klasicky jev v momente poskozene palivove membrany a benzinu v oleji. Zajimave je, ze ja se setkal pouze s povolenym zadnim guferem - nekolikrat a to i Skodovek.
presne tak. A vacsinou prdne to zadne, mozno je to tym velkym priemerom. U fiatov DOHC dokonca zvyknu rupnut vrchne gufera vpredu na vackach. To sa aspon lahsie meni.
No, ale tu sa riesi opacny problem :oops:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Marek »

To, co tu popisuje Majo se zadním guferem kliky, je bohužel častá věc, pokud se přelije olej přes MAX rysku. Bohužel - jak tu ostatně bylo také zmíněno - blbě se to opravuje. A je to opravu asi tím, že je to gufero velké - tlak olejové mlhy a rozvířeného oleje se opírá o větší plochu. Pokud je oleje správné množství, určitě gufero nevyletí.
Vysoký tlak v mazacím systému žádné gufero nevyrazí. Pokud je v motoru opravdu vysoký tlak oleje (dejme tomu přes 8 Bar), může vystřelit těsnicí kroužek olejového filtru (znám pár příkladů, třeba kdysi Krwel - přímo na bechyňském srazu).

Jinak souhlasím s klukama - sériové olejové čerpadlo redukuje tlak oleje na 4 - 4,5 Bar (poté otevře redukční ventil a tlak mírně poklesne, následně ventil uzavře a tlak opět malinko vzroste - a tak pořád dokola plus minus dvě až tři desetinky Baru).
Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Nesmí se to však s hodnotou redukovaného tlaku přehnat. Nemělo by to být víc než 7-8 Bar (to už je opravdu strop). Poté totiž by se mohla naše snaha motoru pomoci státi kontraproduktivní - mohlo by se stát, že extrémně vysoký přetlak v systému způsobí vytlačování oleje z prostorů mezi čepy a pánvemi a motor by chodil nasucho. To samozřejmě je rovno opotřebení a poškození. Tlak přes 10 Bar může roztrhnout olejový filtr!!!

Co si pamatuju jako kluk, tak Moskvič 412 měl redukční ventil olejového systému vně motoru (takový šroub s kontramaticí) a tlak se tudíž dal ladit velmi snadno (a dokonce za chodu).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Yellow01 »

Marek píše:Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Tak v tom případě jsou ty moje hodnoty ideální :D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Příspěvek od Marek »

To asi jo. Ale pravděpodobně to není originál nastavení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“