Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Moderátor: Moderátoři
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Ve všech ladách co jsem kdy jel tak mazali 4 bary při 4 tis ot.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Tak to jo, u mě je to zhruba 1 bar na 1000 otáček. To odpovídá, při 6000 ot. budeš mít taky kolem 6 barů.
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
6 barov je moc. Nepodlozene cerpadlo by sa malo zastavit na 4,5baru. Viac snad len ked je viac oleja a moze povolit niektore gufero. Tie nie su zrovna stavane na 6 barov
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Majo má pravdu, sériový ventil olejového čerpadla má otvírat na 4,5Bar.
Celkem by mě zajímalo, proč ten motor nemazal. To už je fakt jak pod heslem "čím víc hovno mažeš, tím víc dře". Takový neskutečný práce na motoru, úprav, ladění a on se odvděčí tím, že přestane mazat. To už je fakt moc...
Celkem by mě zajímalo, proč ten motor nemazal. To už je fakt jak pod heslem "čím víc hovno mažeš, tím víc dře". Takový neskutečný práce na motoru, úprav, ladění a on se odvděčí tím, že přestane mazat. To už je fakt moc...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Možná si pletu jednotky, musím se podívat na ten budík, v čem to ukazuje.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Proč by mělo některé gufero povolit? Tohle tady na foru čtu už po padesáté dokola. Jaké gufero vidí tlak oleje?Majo píše:6 barov je moc. Nepodlozene cerpadlo by sa malo zastavit na 4,5baru. Viac snad len ked je viac oleja a moze povolit niektore gufero. Tie nie su zrovna stavane na 6 barov
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Hele jesli je někdo expert na olejové kanály tak jsem to po třech dnech vrtání se v nich já! Žádné gufero po cestě není. Problém většího tlaku je akorát v tom, že se pak olej odlejvá rychle pryč a nemaže, nebo jak tak nějak?
Za chvili to jdu projet, když to bude dobré a budu mít sílu, tak tam zkusím vrátit olej. filtr i čerpadlo abych mohl jednoznačně říci, co mi tu prapodivnou záhadu způsobovalo....
Za chvili to jdu projet, když to bude dobré a budu mít sílu, tak tam zkusím vrátit olej. filtr i čerpadlo abych mohl jednoznačně říci, co mi tu prapodivnou záhadu způsobovalo....
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Mne osobne odislo zadne gufero na kluke a olej zacal valit na spojku. Gufero bolo nove, znacky MS, motor bol nanovo poskladany, oleja som nalial takmer 5l(prehliadol som ze nemam 4l ale 5l kanyster a bol som lenivy to potom odpustat). Stalo sa to asi po 30km jazdy. A z gufera spadla pruzinka. Tlak bol dovtedy prave okolo 6bar(atm to je jedno),MartasBrno píše:Proč by mělo některé gufero povolit? Tohle tady na foru čtu už po padesáté dokola. Jaké gufero vidí tlak oleje?
K teme: Tomu, ze by bol na vine olej by som sa necudoval, uz som to videl vela krat, dnes sa uz odrbava uplne vsade. Viskozita za studena ok, za tepla uplny petrolej.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Pardon za OT:
Myslím, že to gufero neodešlo proto, že bys měl jiný tlak v olejovém kanálu. Spíš bych čekal vadu nového gufera MS nebo problém čerstvého motoru - montáže. Jen tak mu pružinka nespadne.
Myslím, že to gufero neodešlo proto, že bys měl jiný tlak v olejovém kanálu. Spíš bych čekal vadu nového gufera MS nebo problém čerstvého motoru - montáže. Jen tak mu pružinka nespadne.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Hlavně vrať jen jednu věc a udělej zkoušku znovu. Může to dělat i špatnej olejovej filtr.
VAZ 1117
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Gufero Majovi vylitlo pouze a jen diky tomu, ze tam mel moc oleje. Je to bezna vec. Pokud je v motoru oleje moc, v celem bloku se zvedne tlak a gufero povoli. Je to klasicky jev v momente poskozene palivove membrany a benzinu v oleji. Zajimave je, ze ja se setkal pouze s povolenym zadnim guferem - nekolikrat a to i Skodovek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
presne tak. A vacsinou prdne to zadne, mozno je to tym velkym priemerom. U fiatov DOHC dokonca zvyknu rupnut vrchne gufera vpredu na vackach. To sa aspon lahsie meni.Vašátor píše:Gufero Majovi vylitlo pouze a jen diky tomu, ze tam mel moc oleje. Je to bezna vec. Pokud je v motoru oleje moc, v celem bloku se zvedne tlak a gufero povoli. Je to klasicky jev v momente poskozene palivove membrany a benzinu v oleji. Zajimave je, ze ja se setkal pouze s povolenym zadnim guferem - nekolikrat a to i Skodovek.
No, ale tu sa riesi opacny problem
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
To, co tu popisuje Majo se zadním guferem kliky, je bohužel častá věc, pokud se přelije olej přes MAX rysku. Bohužel - jak tu ostatně bylo také zmíněno - blbě se to opravuje. A je to opravu asi tím, že je to gufero velké - tlak olejové mlhy a rozvířeného oleje se opírá o větší plochu. Pokud je oleje správné množství, určitě gufero nevyletí.
Vysoký tlak v mazacím systému žádné gufero nevyrazí. Pokud je v motoru opravdu vysoký tlak oleje (dejme tomu přes 8 Bar), může vystřelit těsnicí kroužek olejového filtru (znám pár příkladů, třeba kdysi Krwel - přímo na bechyňském srazu).
Jinak souhlasím s klukama - sériové olejové čerpadlo redukuje tlak oleje na 4 - 4,5 Bar (poté otevře redukční ventil a tlak mírně poklesne, následně ventil uzavře a tlak opět malinko vzroste - a tak pořád dokola plus minus dvě až tři desetinky Baru).
Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Nesmí se to však s hodnotou redukovaného tlaku přehnat. Nemělo by to být víc než 7-8 Bar (to už je opravdu strop). Poté totiž by se mohla naše snaha motoru pomoci státi kontraproduktivní - mohlo by se stát, že extrémně vysoký přetlak v systému způsobí vytlačování oleje z prostorů mezi čepy a pánvemi a motor by chodil nasucho. To samozřejmě je rovno opotřebení a poškození. Tlak přes 10 Bar může roztrhnout olejový filtr!!!
Co si pamatuju jako kluk, tak Moskvič 412 měl redukční ventil olejového systému vně motoru (takový šroub s kontramaticí) a tlak se tudíž dal ladit velmi snadno (a dokonce za chodu).
Vysoký tlak v mazacím systému žádné gufero nevyrazí. Pokud je v motoru opravdu vysoký tlak oleje (dejme tomu přes 8 Bar), může vystřelit těsnicí kroužek olejového filtru (znám pár příkladů, třeba kdysi Krwel - přímo na bechyňském srazu).
Jinak souhlasím s klukama - sériové olejové čerpadlo redukuje tlak oleje na 4 - 4,5 Bar (poté otevře redukční ventil a tlak mírně poklesne, následně ventil uzavře a tlak opět malinko vzroste - a tak pořád dokola plus minus dvě až tři desetinky Baru).
Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Nesmí se to však s hodnotou redukovaného tlaku přehnat. Nemělo by to být víc než 7-8 Bar (to už je opravdu strop). Poté totiž by se mohla naše snaha motoru pomoci státi kontraproduktivní - mohlo by se stát, že extrémně vysoký přetlak v systému způsobí vytlačování oleje z prostorů mezi čepy a pánvemi a motor by chodil nasucho. To samozřejmě je rovno opotřebení a poškození. Tlak přes 10 Bar může roztrhnout olejový filtr!!!
Co si pamatuju jako kluk, tak Moskvič 412 měl redukční ventil olejového systému vně motoru (takový šroub s kontramaticí) a tlak se tudíž dal ladit velmi snadno (a dokonce za chodu).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Tak v tom případě jsou ty moje hodnoty ideálníMarek píše:Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
To asi jo. Ale pravděpodobně to není originál nastavení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)