ventilator k chladiči
Moderátor: Moderátoři
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
ventilator k chladiči
ahoj hele nevim kam mam zapojit ventilator k chlaiči protože nevim ani kde je termostant v žiguloj asi to bude pripojenoi na termöstant že jo?jsou u ventilatoru dva draty na jednom je ocko a na druhym je normalny drat s pripojkou tag co de kam
dik
dik
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
http://ladaklub.com/www/manualy/2/imagepages/425.htm
nekde se tu i probiralo pripojeni elektricke sahary k modelum bez ni - staci hledat.
nekde se tu i probiralo pripojeni elektricke sahary k modelum bez ni - staci hledat.
Ventilátor je jedním drátem ukostřen - (očko), druhý drát je plusový, spínaný teplotním čidlem zašroubovaným v chladiči. Termostat je něco jiného. Teplotní čidlo by mělo myslím sepnout při 95-100°C a je takto nastaveno od výroby.
Osobně mohu doporučit: zapojit na teplotní čidlo paralelně spínač, umístit ho do palubky a větrák si popř. sepnout sám.
Osobně mohu doporučit: zapojit na teplotní čidlo paralelně spínač, umístit ho do palubky a větrák si popř. sepnout sám.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
to je pravda neni na samotny hlidani a hele na co je teda na chladici na tom snimaci ten druhej kolik tam sou dva na jeden teda pryjde kostra a druhy?tot otazka?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Co?? Jakej druhej kolík? jak jsem psal, jeden kontakt větráku je kostra ... to znamená přišroubovat na kastli. A rovněž jak jsem psal, přes čidlo se přivádí plus - tudíž na jeden kontakt připojíš drát od větráku a na druhý kontakt? No kudy tam asi to plus přivedeš ... čili plusák.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10591
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
kewin-tomas píše:...na co je teda na chladici na tom snimaci ten druhej kolik...
To Kewin: snímač na chladiči je (vpodstatě) spínač. Takže jedním kolíkem "proud" vejde, druhým kolíkem "proud" (po sepnutí) odejde.Vašátor píše:Jakej druhej kolík? jak jsem psal, jeden kontakt větráku je kostra ...
To Vašátor: Nějak Ti "uletěly" oči .
Vysvětlovat princip činnosti ventilátoru v souvislosti s teplotními pochody v chladicí soustavě je nadlouho.
Elektricky je to takto: Napětí (+12 V) přijde na kontakt 30 spínacího relé a tam zůstane „stát“. -12 V přichází na teplotní snímač (dole na chladiči) a tam čeká na sepnutí, aby mohl pokračovat na kontakt 88 spínacího relé. Na kontaktu 86 je trvalých +12 V. V okamžiku, kdy sepne snímač na chladiči, sepne relé a kontaktem 87 odchází +12 V na ventilátor. Ten se roztočí (protože má vše).
A samostaný vypínač ventilátoru ovládaný z místa řidiče? Velice užitečná věc. Sám jsem si ho minulý víkend do soustavy "implantoval".
L.
Nevím, do jakého auta to chceš instalovat, ale pokud to je do 05/04 a dále, s pojistkovou skříňkou v motoru, tak využij spínací relé ventilátoru chladiče. Máš to tam připravený, jen dotáhnout některé dráty. Nebudu opakovat Luďkova slova. Jinak záleží, jaký použiješ spínač na desce. Nevím, jaký příkon má motor od sahary, ale aby ten spínač ten proud udržel a neshořel. Relé bych použil určitě.
Mno napsal jsem to trošku zjedodušeně ... přiznávám
O proudový rozsah spínače ani tak nejde, spínače se většinou dělají na dostatečný proud. SPíš bych měl strach o čidlo větráku, které na tak velké proudy stavěné není.
O proudový rozsah spínače ani tak nejde, spínače se většinou dělají na dostatečný proud. SPíš bych měl strach o čidlo větráku, které na tak velké proudy stavěné není.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10591
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
čidlo větráku bude napojeno na "ovládací" okruh spínacího relé. Vlastní proud pro ventilátor musí jít "silovou" částí relé - tedy přes kontakty 30 a 87.Vašátor píše:...SPíš bych měl strach o čidlo větráku...
Ventilátor (tedy jeho motor) je energeticky náročný stroj a jeho zapojení do el. soustavy vozidla přes spínací relé je poněkud (dost) nutné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
No však já to tak myslel, ovšem zase jsem to psal stručně ... jen že než mít strach o spínač, větší strach bych měl o čidlo ... kdyby to nedejbože chtěl někdo honit napřímo bez relé. Protože pokud se tu řeší proudová náročnost ručního spínače, který má být připojen paralelně na čidlo, při použití relé přes něj přece nijak velký proudy nepotečou.Luděk Musil píše:čidlo větráku bude napojeno na "ovládací" okruh spínacího relé. Vlastní proud pro ventilátor musí jít "silovou" částí relé - tedy přes kontakty 30 a 87.Vašátor píše:...SPíš bych měl strach o čidlo větráku...
Ventilátor (tedy jeho motor) je energeticky náročný stroj a jeho zapojení do el. soustavy vozidla přes spínací relé je poněkud (dost) nutné. L.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/