ventilator k chladiči

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

ventilator k chladiči

Příspěvek od Kewint »

ahoj hele nevim kam mam zapojit ventilator k chlaiči protože nevim ani kde je termostant v žiguloj asi to bude pripojenoi na termöstant že jo?jsou u ventilatoru dva draty na jednom je ocko a na druhym je normalny drat s pripojkou tag co de kam

dik
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

http://ladaklub.com/www/manualy/2/imagepages/425.htm

nekde se tu i probiralo pripojeni elektricke sahary k modelum bez ni - staci hledat.
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

taky se přidám,mám stejný problém,učil jsem řídit přítelkyni a pomalu jsme ládu zavařili a ventilátor si ležérně sepnul až když bylo skoro pozdě,poradíte jak upravit popř přenastavit moment spínání ventilátoru? Díky moc,ze schéma jsem nepochopil kam je relé připojeno
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Ventilátor je jedním drátem ukostřen - (očko), druhý drát je plusový, spínaný teplotním čidlem zašroubovaným v chladiči. Termostat je něco jiného. Teplotní čidlo by mělo myslím sepnout při 95-100°C a je takto nastaveno od výroby.
Osobně mohu doporučit: zapojit na teplotní čidlo paralelně spínač, umístit ho do palubky a větrák si popř. sepnout sám.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

to je fakt máš pravdu Vašátor,je to jistota než se spoléhat na čidlo,ještě ho vyndám a kouknu jak jsou na tom ložiska a pohoda,díky za radu
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

to je pravda neni na samotny hlidani a hele na co je teda na chladici na tom snimaci ten druhej kolik tam sou dva na jeden teda pryjde kostra a druhy?tot otazka?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Co?? Jakej druhej kolík? jak jsem psal, jeden kontakt větráku je kostra ... to znamená přišroubovat na kastli. A rovněž jak jsem psal, přes čidlo se přivádí plus - tudíž na jeden kontakt připojíš drát od větráku a na druhý kontakt? No kudy tam asi to plus přivedeš :D ... čili plusák.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

no jo chapu uz tëd diky moc a udelam si do palubky vypinac na samostatny zapinani¨vetraku
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10591
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

kewin-tomas píše:...na co je teda na chladici na tom snimaci ten druhej kolik...
Vašátor píše:Jakej druhej kolík? jak jsem psal, jeden kontakt větráku je kostra ...
To Kewin: snímač na chladiči je (vpodstatě) spínač. Takže jedním kolíkem "proud" vejde, druhým kolíkem "proud" (po sepnutí) odejde.
To Vašátor: Nějak Ti "uletěly" oči :D .

Vysvětlovat princip činnosti ventilátoru v souvislosti s teplotními pochody v chladicí soustavě je nadlouho.
Elektricky je to takto: Napětí (+12 V) přijde na kontakt 30 spínacího relé a tam zůstane „stát“. -12 V přichází na teplotní snímač (dole na chladiči) a tam čeká na sepnutí, aby mohl pokračovat na kontakt 88 spínacího relé. Na kontaktu 86 je trvalých +12 V. V okamžiku, kdy sepne snímač na chladiči, sepne relé a kontaktem 87 odchází +12 V na ventilátor. Ten se roztočí (protože má vše).
A samostaný vypínač ventilátoru ovládaný z místa řidiče? Velice užitečná věc. Sám jsem si ho minulý víkend do soustavy "implantoval".
L.
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Nevím, do jakého auta to chceš instalovat, ale pokud to je do 05/04 a dále, s pojistkovou skříňkou v motoru, tak využij spínací relé ventilátoru chladiče. Máš to tam připravený, jen dotáhnout některé dráty. Nebudu opakovat Luďkova slova. Jinak záleží, jaký použiješ spínač na desce. Nevím, jaký příkon má motor od sahary, ale aby ten spínač ten proud udržel a neshořel. Relé bych použil určitě.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Mno napsal jsem to trošku zjedodušeně ... přiznávám :D

O proudový rozsah spínače ani tak nejde, spínače se většinou dělají na dostatečný proud. SPíš bych měl strach o čidlo větráku, které na tak velké proudy stavěné není.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10591
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Vašátor píše:...SPíš bych měl strach o čidlo větráku...
čidlo větráku bude napojeno na "ovládací" okruh spínacího relé. Vlastní proud pro ventilátor musí jít "silovou" částí relé - tedy přes kontakty 30 a 87.
Ventilátor (tedy jeho motor) je energeticky náročný stroj a jeho zapojení do el. soustavy vozidla přes spínací relé je poněkud (dost) nutné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dusan
Příspěvky: 3956
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

jj 03 to ma napojene cez relatko a istene veelkou poistkou v priestore motora :)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Luděk Musil píše:
Vašátor píše:...SPíš bych měl strach o čidlo větráku...
čidlo větráku bude napojeno na "ovládací" okruh spínacího relé. Vlastní proud pro ventilátor musí jít "silovou" částí relé - tedy přes kontakty 30 a 87.
Ventilátor (tedy jeho motor) je energeticky náročný stroj a jeho zapojení do el. soustavy vozidla přes spínací relé je poněkud (dost) nutné. L.
No však já to tak myslel, ovšem zase jsem to psal stručně :D ... jen že než mít strach o spínač, větší strach bych měl o čidlo ... kdyby to nedejbože chtěl někdo honit napřímo bez relé. Protože pokud se tu řeší proudová náročnost ručního spínače, který má být připojen paralelně na čidlo, při použití relé přes něj přece nijak velký proudy nepotečou. 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

To Luděk a Vašátor: souhlasím. :wink: Vyměnit odpravené čidlo dá víc práce, než vyměnit spálený poddimenzovaný spínač v budce, pokud ovšem od něj nezačalo hořet celé auto. :x Jen mám trochu obavu, jestli to pro kolegu Kewin-tomase nebude přílíš akademická debata. :shock:
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“