Rozvody
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.
Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil
Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).
A opět jenže Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.
DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.
Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil
Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).
A opět jenže Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.
DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Čím víc se do hovna rejpe, tím víc smrdí, ale vytrvej, úspěch se zcela jistě dostaví, možná i dříve než zešílíš. Musíš být silný.
Silikon by měl být tak od -60°C do +250°C. V popisku by měla být nějaká zmínka o tom, že se jedná o silikonové těsnění pro víka, příruby, olejové vany atd. . Co se týče značky tak ta je lhostejná, Loctite, Lukopren atd. Barva od červené o černou bývají i modré. Já použil na převodovku černý Loctite 149 a zatím v pohodě všude sucho.
Silikon by měl být tak od -60°C do +250°C. V popisku by měla být nějaká zmínka o tom, že se jedná o silikonové těsnění pro víka, příruby, olejové vany atd. . Co se týče značky tak ta je lhostejná, Loctite, Lukopren atd. Barva od červené o černou bývají i modré. Já použil na převodovku černý Loctite 149 a zatím v pohodě všude sucho.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne sob bře 31, 2007 20:52, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
v domácích podmínkách ti stačí tvrdej papír a těsnění si vystřihnout (před montáží namazat vazelínou). Také to funguje .
Silikon: Na motory a převodovky, většinou bejvá červenej nebo černej. Výrobce .. .to je celkem fuk. Co se týká postupu, každý výrobce udává jinej. Teda alespoň já jsem se s tím setkal, poslední dobou však na tubu už žádný postup nepíšou (jak jsem si nedávno všimnul). Tudíž vše očistit, odmastit, dát vrstvu silikonu,. lehce dotáhnout, nechat zavadnout a dotáhnout napevno. ... toto je můj postup. Ovšem jak již tu jedna debata byla, co člověk, to jinej postup...
Silikon: Na motory a převodovky, většinou bejvá červenej nebo černej. Výrobce .. .to je celkem fuk. Co se týká postupu, každý výrobce udává jinej. Teda alespoň já jsem se s tím setkal, poslední dobou však na tubu už žádný postup nepíšou (jak jsem si nedávno všimnul). Tudíž vše očistit, odmastit, dát vrstvu silikonu,. lehce dotáhnout, nechat zavadnout a dotáhnout napevno. ... toto je můj postup. Ovšem jak již tu jedna debata byla, co člověk, to jinej postup...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jestli potřebuješ papír na těsnění, tak se mrknem na zásoby ze Styludmatej píše:Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.
Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil
Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).
A opět jenže Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.
DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
To Dmatej, proč se s tím tak trápíš, vždyť chceš kupovat Kalinu, chceš přijít předčasně o nervy? Nech si nějakou energii i na nový model.
K rozvodům, dostal se ke mě "íčkový" plastový tlumič kmitů, nicméněž jaksi nemám odvahu ho tam dát, tak nějak mi připomíná výlisek nepřílišiš zdařilé stavebnice plastikového modelu . Navíc od mého ryze amatérského našponování řetězu bylo ujeto 600 Km a vše se zdá v pohodě, asi se budu držet hesla, že když něco funguje tak se do toho nešahá.
K rozvodům, dostal se ke mě "íčkový" plastový tlumič kmitů, nicméněž jaksi nemám odvahu ho tam dát, tak nějak mi připomíná výlisek nepřílišiš zdařilé stavebnice plastikového modelu . Navíc od mého ryze amatérského našponování řetězu bylo ujeto 600 Km a vše se zdá v pohodě, asi se budu držet hesla, že když něco funguje tak se do toho nešahá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Nemo: Stačilo, ten závit v hlavě je pevnej až až, a šteft taky nepřetrhneš v podélným směru jen tak. Už je to chycený i na ten druhej, projeli jsme závitníkem závit a šroubek se chytil.
KL: Prostě mi to nedá, Laděnka na silnici řádí jako divá, včera jsem honil 1,4 16v Roomstera a 1,3 Felicii 130-155, spotřeba určitě do 11litrů. Někde jsem tu o tom psal víc.
Laďka bude stále záložní stroj a taky na výlety do lesa atp. Prostě moje stavebnice. Nový model budu jezdit předně reklamovat, pokud se na něm něco podělá. A asi budu pak dost naštvanej...
KL: Prostě mi to nedá, Laděnka na silnici řádí jako divá, včera jsem honil 1,4 16v Roomstera a 1,3 Felicii 130-155, spotřeba určitě do 11litrů. Někde jsem tu o tom psal víc.
Laďka bude stále záložní stroj a taky na výlety do lesa atp. Prostě moje stavebnice. Nový model budu jezdit předně reklamovat, pokud se na něm něco podělá. A asi budu pak dost naštvanej...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Chtel bych na neco upozornit.
Stepan Getsko tu psal o serizeni rozvodu. na prvni strance. A sice ze znacku na remenici kliky na 0s. a zaroven znacka rozvodu musi sedet. To je ovsem spatne
Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu
ja to spatne mel dlouho, a nedavno jsem to objevil pri napinani retezu a delani vule ventilu. Predelal jsem to a motor znatelne lepe jede
Stepan Getsko tu psal o serizeni rozvodu. na prvni strance. A sice ze znacku na remenici kliky na 0s. a zaroven znacka rozvodu musi sedet. To je ovsem spatne
Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu
ja to spatne mel dlouho, a nedavno jsem to objevil pri napinani retezu a delani vule ventilu. Predelal jsem to a motor znatelne lepe jede
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009