kedy merat tlak gumy?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

kedy merat tlak gumy?

Příspěvek od gogo »

Kedy merat tlak v pneu? Je jasne ze po jazde tlak stupne, no neviem ci pred jazdou (rano) je idealna tepolota = okolo nuly = na zistenie realneho stavu? Rano nameram tlak okolo 2,0 a poobede aj pred jazdou, ked je auto odstavene na slnku mam aj 2,5 :?: potom po jazde este stupne na 2,7.....

Viem ze pre niekoho su to detaily, ale kazda nespravna desatinka urobi svoje
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9416
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Mno, nejlepší je pneu nafoukat nějakým plynem a je po problémech. Přesně teď nevím, čím se to fouká, ale plyn nemá takovou roztažnost při změně teploty, jako vzduch. V Brně to míchají u jednoho pneuservisu 30% vzduchu, 70% plynu zdarma ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Fouká se to dusíkem.

Při plnění pneumatik dusíkem se musí kolo nafouknout na tlak odpovídající tlaku v pneumatice nahuštěné vzduchem zatepla !!! Což v praxi znamená hustit pneumatiky dusíkem na tlak 2,6 - 3,0 Bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9416
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marek píše:Fouká se to dusíkem.
Hups, to je ono ... jsem si nemohl vzpomenout :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvek od gogo »

...nakolko minimalne percento nas tu to ma nafukane dusikom, poprosim odpovede na povodnu otazku :roll:
Will
Příspěvky: 32
Registrován: čtv srp 17, 2006 11:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Will »

doporučené tlaky jsou uváděny pro studenou pneumatiku.

"V Brně to míchají u jednoho pneuservisu 30% vzduchu, 70% plynu"

ve vzduchu je samo o sobě 78 % dusíku, takhle se sníží obsak kyslíku z 21 na 7 % to se vážně nějak projeví? Myslel jsem, že se dává čistý dusík
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

gogo píše:...nakolko minimalne percento nas tu to ma nafukane dusikom, poprosim odpovede na povodnu otazku :roll:
Já měřím tlak těsně před jízdou respektive po krátkém popojetí k benzínce. V zimě v kteroukoliv dobu v létě v době nižších teplot tzn. ráno nebo pozdě večer. Dávám všude 2,2 jestli je to dobře nevím, ale dělám to tak.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

vaz 2102
kontrolujem to cez leto v chladku,aby som nemal rozpalene pneumatiky.
davam predna naprava 2,0 zadna 1,6-1,8 ako kedy. podla VAZ tam mam davat 1,6 -1,6 hold na prednu napravu je 1,6 podla mna malo.

Pre tych co prehustuju pneumatiky,tak sa vam asi fajne jazdi a brzdi za mokra;)
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10587
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Ono správné huštění pneumatik je také alchymie.
Pneumatika nemá být nafouknuta ani málo ani hodně. Je-li nafouknutá málo - sjíždí se kraje. Je-li nafouknutá hodně - sjíždí se středy. Přesto, že jsou pneumatiky vyráběny velkoseriově, drobné odchylky pro každý vůz zde budou (např. ne každý jezdí se zcela prázdným autem).
A to doporučené huštění dle VAZ na 1,6? To je "předepsáno" pro původně osazovaný typ pneumatiky 155-13 diagonální (tuším) konstrukce. L.

Edit: :oops: aaaaa - sorry - omlouvám se :oops: . Nikolivěk 155-13, ale 6,15-13. Díky Michale. L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne pát bře 23, 2007 08:23, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Luděk Musil píše:Ono správné huštění pneumatik je také alchymie
Přesně tak! Ale to huštění na VAZ co udává výrobce je skutečně myšleno na původní diagonální pneu 6,15-13 V TP mého bývalého VAZu 2101 r.v.72 je psáno Pneu: 6,15-13, ráfky: 4,5x13, huštění: přední - 1,7 bar, zadní - 1,8 bar. A když tak nafouknete tu diagonální gumu tak to vypadá OK (měl jsem jí jako rezervu - i když tuším, že by to nemělo být, když jsem měl na autě radiální), ale když tak nafouknete 165R13 tak to vypadá jak bačkora
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no ja by som povedal, ze nie je az tak dolezite na kolko hustit, ako hustit rovnomerne obidve strany. Videl som uz borcov, co im auto stalo cely den na Slnku jednou stranou a v najvacsej horucave kontrolovali gumy a divne im bolo ze jedna strana ma vacsi tlak(ta na Slnku) ako ta druha(v chladku)...

Obecne by sa mal tlak kontrolovat pri nezahriatych pneumatikach, pri normalnej teplote okolia(co je cca 18-25) a hustit pneu sa maju podla zatazenia. Predne 2,0-2,2 podla toho ako lahko chces aby siel volant a zadne 1,8-2,0, ak vozis naklady aj viac...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“