kedy merat tlak gumy?
Moderátor: Moderátoři
kedy merat tlak gumy?
Kedy merat tlak v pneu? Je jasne ze po jazde tlak stupne, no neviem ci pred jazdou (rano) je idealna tepolota = okolo nuly = na zistenie realneho stavu? Rano nameram tlak okolo 2,0 a poobede aj pred jazdou, ked je auto odstavene na slnku mam aj 2,5 potom po jazde este stupne na 2,7.....
Viem ze pre niekoho su to detaily, ale kazda nespravna desatinka urobi svoje
Viem ze pre niekoho su to detaily, ale kazda nespravna desatinka urobi svoje
Mno, nejlepší je pneu nafoukat nějakým plynem a je po problémech. Přesně teď nevím, čím se to fouká, ale plyn nemá takovou roztažnost při změně teploty, jako vzduch. V Brně to míchají u jednoho pneuservisu 30% vzduchu, 70% plynu zdarma ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Fouká se to dusíkem.
Při plnění pneumatik dusíkem se musí kolo nafouknout na tlak odpovídající tlaku v pneumatice nahuštěné vzduchem zatepla !!! Což v praxi znamená hustit pneumatiky dusíkem na tlak 2,6 - 3,0 Bar.
Při plnění pneumatik dusíkem se musí kolo nafouknout na tlak odpovídající tlaku v pneumatice nahuštěné vzduchem zatepla !!! Což v praxi znamená hustit pneumatiky dusíkem na tlak 2,6 - 3,0 Bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hups, to je ono ... jsem si nemohl vzpomenoutMarek píše:Fouká se to dusíkem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Já měřím tlak těsně před jízdou respektive po krátkém popojetí k benzínce. V zimě v kteroukoliv dobu v létě v době nižších teplot tzn. ráno nebo pozdě večer. Dávám všude 2,2 jestli je to dobře nevím, ale dělám to tak.gogo píše:...nakolko minimalne percento nas tu to ma nafukane dusikom, poprosim odpovede na povodnu otazku
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
vaz 2102
kontrolujem to cez leto v chladku,aby som nemal rozpalene pneumatiky.
davam predna naprava 2,0 zadna 1,6-1,8 ako kedy. podla VAZ tam mam davat 1,6 -1,6 hold na prednu napravu je 1,6 podla mna malo.
Pre tych co prehustuju pneumatiky,tak sa vam asi fajne jazdi a brzdi za mokra;)
kontrolujem to cez leto v chladku,aby som nemal rozpalene pneumatiky.
davam predna naprava 2,0 zadna 1,6-1,8 ako kedy. podla VAZ tam mam davat 1,6 -1,6 hold na prednu napravu je 1,6 podla mna malo.
Pre tych co prehustuju pneumatiky,tak sa vam asi fajne jazdi a brzdi za mokra;)
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ono správné huštění pneumatik je také alchymie.
Pneumatika nemá být nafouknuta ani málo ani hodně. Je-li nafouknutá málo - sjíždí se kraje. Je-li nafouknutá hodně - sjíždí se středy. Přesto, že jsou pneumatiky vyráběny velkoseriově, drobné odchylky pro každý vůz zde budou (např. ne každý jezdí se zcela prázdným autem).
A to doporučené huštění dle VAZ na 1,6? To je "předepsáno" pro původně osazovaný typ pneumatiky 155-13 diagonální (tuším) konstrukce. L.
Edit: aaaaa - sorry - omlouvám se . Nikolivěk 155-13, ale 6,15-13. Díky Michale. L.
Pneumatika nemá být nafouknuta ani málo ani hodně. Je-li nafouknutá málo - sjíždí se kraje. Je-li nafouknutá hodně - sjíždí se středy. Přesto, že jsou pneumatiky vyráběny velkoseriově, drobné odchylky pro každý vůz zde budou (např. ne každý jezdí se zcela prázdným autem).
A to doporučené huštění dle VAZ na 1,6? To je "předepsáno" pro původně osazovaný typ pneumatiky 155-13 diagonální (tuším) konstrukce. L.
Edit: aaaaa - sorry - omlouvám se . Nikolivěk 155-13, ale 6,15-13. Díky Michale. L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne pát bře 23, 2007 08:23, celkem upraveno 2 x.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Přesně tak! Ale to huštění na VAZ co udává výrobce je skutečně myšleno na původní diagonální pneu 6,15-13 V TP mého bývalého VAZu 2101 r.v.72 je psáno Pneu: 6,15-13, ráfky: 4,5x13, huštění: přední - 1,7 bar, zadní - 1,8 bar. A když tak nafouknete tu diagonální gumu tak to vypadá OK (měl jsem jí jako rezervu - i když tuším, že by to nemělo být, když jsem měl na autě radiální), ale když tak nafouknete 165R13 tak to vypadá jak bačkoraLuděk Musil píše:Ono správné huštění pneumatik je také alchymie
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
no ja by som povedal, ze nie je az tak dolezite na kolko hustit, ako hustit rovnomerne obidve strany. Videl som uz borcov, co im auto stalo cely den na Slnku jednou stranou a v najvacsej horucave kontrolovali gumy a divne im bolo ze jedna strana ma vacsi tlak(ta na Slnku) ako ta druha(v chladku)...
Obecne by sa mal tlak kontrolovat pri nezahriatych pneumatikach, pri normalnej teplote okolia(co je cca 18-25) a hustit pneu sa maju podla zatazenia. Predne 2,0-2,2 podla toho ako lahko chces aby siel volant a zadne 1,8-2,0, ak vozis naklady aj viac...
Obecne by sa mal tlak kontrolovat pri nezahriatych pneumatikach, pri normalnej teplote okolia(co je cca 18-25) a hustit pneu sa maju podla zatazenia. Predne 2,0-2,2 podla toho ako lahko chces aby siel volant a zadne 1,8-2,0, ak vozis naklady aj viac...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4