Proto tam je ta prachovka Ja to prostrikavam konkorem.Cory píše:A nenalepi sa potom na to kdejake svinstvo?
brzdy --- pomoooooc
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
VIZ ČERVENÝ TEXT:Vašátor píše:Vyndej destičku, sundej prachovku brzdového válečku, lehce váleček vyšlap ven (pozor aby nevyjel moc), vyčisti ho, pořádně promaž olejem a rozhýbej (zasunout, vyšlapat ven a znovu dokud nepujde volně ...)
Na tuto akci doporučuji mít někde v šupleti založenou starou sjetou destičku.
Vyjmeš destičku, kterou máš v brzdách, nasadíš sjetou destičku a váleček vyšlapeš. Vyčistíš, namažeš, vyjmeš destičku, zasuneš váleček. Nasadíš destičku, vyšlapeš váleček, vyjmeš destičku, zasuneš váleček ................ dokud nepujde volně.
L.
tak to sikovny napad ako to spravit bez tazkosti a rychlo.Luděk Musil píše:VIZ ČERVENÝ TEXT:Vašátor píše:Vyndej destičku, sundej prachovku brzdového válečku, lehce váleček vyšlap ven (pozor aby nevyjel moc), vyčisti ho, pořádně promaž olejem a rozhýbej (zasunout, vyšlapat ven a znovu dokud nepujde volně ...)
Na tuto akci doporučuji mít někde v šupleti založenou starou sjetou destičku.
Vyjmeš destičku, kterou máš v brzdách, nasadíš sjetou destičku a váleček vyšlapeš. Vyčistíš, namažeš, vyjmeš destičku, zasuneš váleček. Nasadíš destičku, vyšlapeš váleček, vyjmeš destičku, zasuneš váleček ................ dokud nepujde volně.
L.
prakticka rada sa vzdy hodi;)
na olej som nemyslel,lebo sa domnievam,ze to zmeni vlastnosti trochu tej brzdnej kvapaliny.ale skusim to,lebo som to mal vonka,a jakoze fakt z tuha ide
BTW ten valcek na 2101 sa neda vymenit,/nepamatam si to ako to vyzera,tak sa pytam/ za ten na obr.
na olej som nemyslel,lebo sa domnievam,ze to zmeni vlastnosti trochu tej brzdnej kvapaliny.ale skusim to,lebo som to mal vonka,a jakoze fakt z tuha ide
BTW ten valcek na 2101 sa neda vymenit,/nepamatam si to ako to vyzera,tak sa pytam/ za ten na obr.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Brzdové válečky (kat. č. 2101-3501180/430-430264 pravý vnější, 2101-3501181/430-430265 pravý vnitřní, 2101-3501182/430-430266 levý vnější, 2101-3501183/430-430267 levý vnitřní) jsou stejné pro všechny kulaté/hranaté modely (tedy 2101 - 07). L.
PS: Úmyslně uvádím 4 katalogová čísla, neboť válečky nejsou vzájemné záměnné.
PS: Úmyslně uvádím 4 katalogová čísla, neboť válečky nejsou vzájemné záměnné.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak ...... starý váleček vyjmeš ven za pomoci karboflexy a nový váleček po očištění třmene (strmena) lehce zasuneš rukou, či poklepáním kouskem měkkého dřeva. L.janci píše:cize na tom strmeni sa to da vymenit,
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
A nezapomenout na pojistný čudlík!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
karboflexy?Luděk Musil píše: Přesně tak ...... starý váleček vyjmeš ven za pomoci karboflexy a nový váleček po očištění třmene (strmena) lehce zasuneš rukou, či poklepáním kouskem měkkého dřeva. L.
tak to vymenim,lebo tym,ze mi to stale sucha o ten disk,tak to aj na spotrebu vplyva,a derie pneumatika.
alebo z 2103 tam dam cely strmen,ale musim pozriet v akom su stave.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Po prohlídce stavu předních brzd jsem se poněkud zděsil stavu brzd. hadic, tak jsem se rozhodl, že využiju delšího víkendu a vrhnu se na to. Vyrazil jsem na nákup dílů, řekl jsem si, že když už se v těch brzdách budu vrtat tak rovnou promáznu přední brzd. válečky a vyměním na nich prachovky. Prachovky měli samozřejmě v sadě s manžetami do válečků a s čepičkami na odvzdušňovací šroubky. Ale při pohledu na vzhled balení té sady jsem pojal podezření že to asi nebude nejnovější výrobek - no nevím. V každém případě je z druhé strany napsáno : Použití pro SYNTOL HD 260. Brzdovou kapalinu měli ovšem pouze značky TECTANE (Den Braven)- DOT 4 červené barvy. Předpokládám, že je to jedno, ale raději se tu optám. Jediný rozdíl co znám je že brzdovka DOT 3 má bod varu 205°C a DOT 4 260°C , nebo ne? Ale už vůbec netuším jestli jsou nějak rozdílné chemickým složením takovým způsobem, že by mohla nějaká brzd. kapalina narušovat gumové manžety které jsou vyrobeny pro jiný typ. Nikdy jsem to totiž neřešil, prostě brzdovka byla brzdovka a hotovo, prostě mě jen zarazil ten nápis o tom SYNTOLu HD 260 . No, ty manžety stejně měnit nehodlám , jen prachovky tak je to jedno. Jen by mě prostě zajímalo proč to tam teda píšou?
Naposledy upravil(a) Michal Pokorný dne sob dub 07, 2007 07:04, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Mě šlo spíš o to proč na těch manžetách píšou použití pro Syntol HD 260 (to si myslím, že je také DOT 4), podle mě na tom moc nezáleží. I když je pravda, že mě trochu zarazilo, když v návodu na použití na Hondu Civic r.v.92 píšou - používat brzd. kapalinu DOT3, nepoužívat DOT 4. Vždycky jsem si myslel , že DOT 4 je prostě lepší a že jejím použitím není co zkazit
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ja ako pravidelny zakaznik pri mojom trapeni s brzdami nakupujem Coyote DOT3 za nejakych 85 SK. DOT 4 je vraj agresivnejsia ale niektori hovoria ze to je jedno a ze sa mozu DOT3+DOT4 aj miesat...
ked som vyberal valceky boli suche a aj som ich tam suche napchal. teraz rozmyslam ci to moze byt pricinou pomaleho nastupu brzd - ale logicky by som skor cakal ze bude pedal skor tvrdsi lebo valceky prekonavaju vacsi odpor pri rovnakom tlaku kvapaliny...
ked som vyberal valceky boli suche a aj som ich tam suche napchal. teraz rozmyslam ci to moze byt pricinou pomaleho nastupu brzd - ale logicky by som skor cakal ze bude pedal skor tvrdsi lebo valceky prekonavaju vacsi odpor pri rovnakom tlaku kvapaliny...
2103, 2103
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Přesně to jsem kupoval i já, ale bohužel už neměli. Mě spíš nějak zarazila ta červená barva. Mám jen takový strach až to tam naleju, aby mě to nějak nerozleptalo gumičky v hlavním brzdovém válci, někde jsem také slyšel, že je ta DOT 4 agresivnější. Ale Coyote DOT 4 jsem dal do Favorita, kde původně byla Coyote DOT 3 - a v pohodě. Mísit šli bez problémů. Hm, ta chemie je věda Oni s tou brzdovkou nakonec budou takové složitosti jako s olejem Ale co, kašlu na to - nacpu to tam a uvidím co to udělá. No, i když brzdy jsou dost důležitá součást auta !M150 píše:nakupujem Coyote DOT3
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104