Radku nedavno jsem resil podobnou zavadu na Barce a podle te kulicky na konci serizovaciho sroubu soudim, ze je to podobne. Ta kulicka je vmacknuta do umelohmotneho loziska, takze je to neco jako kloubovy prevod tahel ovladani plynu u stareho zigula, s tim rozdilem, ze to nekona kyvny pohyb . Nevim jak u rady 110, u Barci jde cele svetlo rozebrat a tak jsem znovu usadil to plastove ulozeni do plechu (jakesi zakladni desky svetla) a do toho jsem zamackl serizovaci sroub (tim dojde i k castecnemu rozepreni loziska a zajisteni v dire). A svetla mi seridily v Barumce za stovku. W.radek mb píše:Prosím o radu:chtěl jsem na své Laděně nastavit přední světla,protože se mi zdálo,že svítí moc před auto.Ale to byla chyba.Jedno světlo jsem nastavil a u druhého to nejdřív šlo přizvednout,pak se nějak seklo a jde to už jen sklápět,ale nazpátek to vrátit už nejde.Takže mi to svítí metr před auto a je houby vidět.Vyšrouboval jsem celý ten nastavovací šroub,na konci je nějaká kulička,ale na jakym principu to fachá,to tedy nevim.
Takže teď potřebuji vědět,co s tim dělat,abych nezničil celé světlo...
Poruchy
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
eriku psal jsem PP80-90 (spravne to melo byt PP80w-90) a to je prece jen lepsi nez pp90 co se viskozity tyce ale na doporucovanou syntetiku 75W -90 to nestaci .
Neresil jsem to... zimu jsem s tim tenkrat nejak prezil, chvili jsem shanel mogul syntrans a pak když bylo jasne ze lada pujde pryc jsem ten problem presunul na noveho majitele.
Je fakze ta prevodovka když byla jina , po repasi tak byla potichu a po 10 000km už zase na volnobeh vydavala srotovaci zvuk...
btw skalus taky dostal pp80w90 v melniku a nechaval si ho pak na zbraslavi menit za syntetiku
Neresil jsem to... zimu jsem s tim tenkrat nejak prezil, chvili jsem shanel mogul syntrans a pak když bylo jasne ze lada pujde pryc jsem ten problem presunul na noveho majitele.
Je fakze ta prevodovka když byla jina , po repasi tak byla potichu a po 10 000km už zase na volnobeh vydavala srotovaci zvuk...
btw skalus taky dostal pp80w90 v melniku a nechaval si ho pak na zbraslavi menit za syntetiku
Motorový olej do převodovky? To je snad vtip, ne?Čahoun píše:V uživatelský příručče na Ladu 110,co mám ofocenou z Koněvovky,píšou,že do převodovky se leje převodový nebo motorový olej,takže si myslím,že syntetika je skoro zbytečná, to auto je asi stavěné na mnohem horší sr**ky než PP80,90.Ale uškodit to nemůže.
Já mám v návodu na obsluhu předepsán převodový olej SAE 80W-85, popř. 0-W, API GL-4. Už jsem ho měl dávno vyměnit, ale jak tu občas čtu o problémech po výměně oleje, tak se mi do toho nějak nechce.
Přesně tak jak píše Jarda. Žádný motorový olej do převodovky ani žádné PP 80 a pod. Výrobce udává pro Lada 2110-12 převodový olej viskozitní klasifikace dle normy SAE 80 W-85 a výkonové GL - 4. Jenom tento olej smí být použit do převodovky v množství 3,3 l, tak jak tady uvádí Jarda. Naco vymýšlet již vymyslené.
Např. : PARAMO GYROL 80W/90 GL - 4 71,- Kč
TEXACO MULTIGEAR 80W/90 GL - 4, GL -5 155,- Kč
VALVOLINE HP GEAR OIL 80W/90 GL - 4 170,- Kč
Problémy Jardo po výměně oleje nejsou, většinou si pakárnu dělá každý sám všelijakým zbytečným vymýšlením. Olej se vypustí jako u každé převodovky ale zpět se již naleje pohodlně otvorem od měrky. Ta měrka je taky dobrá věc, většina dnešních převodovek má pouze kontrolní šroub anebo žádný, pouze vypouštěcí.
Např. : PARAMO GYROL 80W/90 GL - 4 71,- Kč
TEXACO MULTIGEAR 80W/90 GL - 4, GL -5 155,- Kč
VALVOLINE HP GEAR OIL 80W/90 GL - 4 170,- Kč
Problémy Jardo po výměně oleje nejsou, většinou si pakárnu dělá každý sám všelijakým zbytečným vymýšlením. Olej se vypustí jako u každé převodovky ale zpět se již naleje pohodlně otvorem od měrky. Ta měrka je taky dobrá věc, většina dnešních převodovek má pouze kontrolní šroub anebo žádný, pouze vypouštěcí.
PP90 - nééé - v zimě neřadí - hustý - experimentálně ověřeno. Mám tam 75W-90 od Aralu a zdá se příliš řídký a kape okolo tyčky k fofrklacku..... Takže souhlasím bezezbytku s Tondou.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
To opravdu není vtip,kdybych měl možnost,tak sem hodím obrázek,bohužel na to nemám techniku.Doslovně tam píšou:Skříň převodovky.....3,3litru.....Převodový olej TM5-9P,motorový olej.
Tím nikoho nechci nabádat,aby ho tam lil,spíš je dobré to vědět pro případ nouze,že na dojetí stačí opravdu skoro cokoliv.
Tím nikoho nechci nabádat,aby ho tam lil,spíš je dobré to vědět pro případ nouze,že na dojetí stačí opravdu skoro cokoliv.
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun: Máš pravdu. V Toljati skutečně jeden čas plnili převodovky motorákem zkrátka s tím, že vyzkouželi, že životnost převodovky se sníží jen řádově napůl plánovné životnosti a odstraní se riziko případné záměny olejů, když v dílně bude ležet jen jeden druh oleje. Ale rozhodně to není ideální....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Po te co jsem byl nucen s olejem nechat vynenit i prevodovku jsem hledal na ruskym netu zkusenosti a td na tema КПП a oleje a tam sšichni doporučovali temn motorovej olej vymenit pri prvni garančce nejpozdeji pri 2.
Olej v mootru misí mít uplne jine vlastnosti , predevsim detergenti schopnost , inertnost i pri vysokych teplotach a olejovy film je namahany hlavne na strih (valec -pist ) a jen trochu na tlak (klika a ojnice)
Prevodovy olej ktery neni hypoindi je staven predevsim na extremni tlakove namahani bez smyku a strihu olejoveho filmu (hypoidni ano) a tyto vlastnosti mu propujcuji slouceniny fluoru a chloru (ktere v motorovem oleji nenajdete)
Když by nekoho napadlo prevodovy olej nalejt do motoru , tak tyhle slouceniny budou pri tech pracovnich teplotach nestabilni a rozlozi se na agresivni slouceniny (mozna i primo HCl) a vyzerou pistni krouzky atd atd.. a zlikviduji motor docela brzo (cim vice aditivovany prevodovy olej tim rychleji to pujde do kopru)
Zivotnost prevodovky se snad pocitala na 300 000km a rusove o lade tvrdi ze mazvladnout do GO (cele auto ) 150 000km takze jestlo motorovy olej zkrati zivotnost prevodovky na plovinu .. je vse v poradku (tedy podle vyrobce:-))
do prevodovky proste patri prevodovy olej a do motoru motorovy:-) at tam vyrobce leje co chce........
co se tyce viskozity tak to husty tomu v zime vyslovene nedelalo dobre.
jeste neco na tema prevodovy olej GL5 tedy hypoidni v prevodovce .. je to riziko , jedna se o olek ktery ma zlepsene vlastnosti pro smyk a ale ne kadze synchrony se s tim v prevodovce srovnaji. Nema cenu experimentovat!
Olej v mootru misí mít uplne jine vlastnosti , predevsim detergenti schopnost , inertnost i pri vysokych teplotach a olejovy film je namahany hlavne na strih (valec -pist ) a jen trochu na tlak (klika a ojnice)
Prevodovy olej ktery neni hypoindi je staven predevsim na extremni tlakove namahani bez smyku a strihu olejoveho filmu (hypoidni ano) a tyto vlastnosti mu propujcuji slouceniny fluoru a chloru (ktere v motorovem oleji nenajdete)
Když by nekoho napadlo prevodovy olej nalejt do motoru , tak tyhle slouceniny budou pri tech pracovnich teplotach nestabilni a rozlozi se na agresivni slouceniny (mozna i primo HCl) a vyzerou pistni krouzky atd atd.. a zlikviduji motor docela brzo (cim vice aditivovany prevodovy olej tim rychleji to pujde do kopru)
Zivotnost prevodovky se snad pocitala na 300 000km a rusove o lade tvrdi ze mazvladnout do GO (cele auto ) 150 000km takze jestlo motorovy olej zkrati zivotnost prevodovky na plovinu .. je vse v poradku (tedy podle vyrobce:-))
do prevodovky proste patri prevodovy olej a do motoru motorovy:-) at tam vyrobce leje co chce........
co se tyce viskozity tak to husty tomu v zime vyslovene nedelalo dobre.
jeste neco na tema prevodovy olej GL5 tedy hypoidni v prevodovce .. je to riziko , jedna se o olek ktery ma zlepsene vlastnosti pro smyk a ale ne kadze synchrony se s tim v prevodovce srovnaji. Nema cenu experimentovat!
No to ste mě moc nepotěšili ... Asi taky tedy ten olej v převodovce stejně v létě preventivně vyměnim, ale - jde nějak poznat jestli je tam motorovej nebo převodovej olej?Skalouš píše:V Toljati skutečně jeden čas plnili převodovky motorákem
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Panove (Jiri) zas tak do toho nevidim, ale motorovy olej byva v prevodovkach zcela bezne, nektera auta a motocykly mivaji spolecnou napln. Prevodovy olej nemusi odolavat tak vysokym teplotam, takze je levnejsi a neda se pouzit do motoru, ale naopak to jde. Nekolikrat jsem se na to ptal a vzdy mi bylo receno, ze motorak v prevodovce je ok. To, co zde ctu, me dost prekvapuje a zajimalo by me, zda je to pravda.
Naopak hypoidni olej patri do diferencialu a do prevodovky nepatri.
Naopak hypoidni olej patri do diferencialu a do prevodovky nepatri.
Tak tos mě trochu uklidnil. Dávám do plánu - koupit předepsaný převodový olej a vyměnit.tonda píše:...Problémy Jardo po výměně oleje nejsou, většinou si pakárnu dělá každý sám všelijakým zbytečným vymýšlením. Olej se vypustí jako u každé převodovky ale zpět se již naleje pohodlně otvorem od měrky. Ta měrka je taky dobrá věc, většina dnešních převodovek má pouze kontrolní šroub anebo žádný, pouze vypouštěcí.
Zaslal: po duben 24, 2006 08:06
Termostat: hmm, tak jsem v pátek vyjel za humna (100 km) a cestou jsem si všimnul, že ručka teploty celou cestu ukazuje jen 70°C. Další den na cestě zpět už bylo vše O.K. Jestli to udělá ještě jednou, dostane pár jemných poklepů kladívkem, třeba se probere ke správné činnosti.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#47227
Po roce je to tady zase, v úterý při cestě do HK to samé s termostatem, po cestě zpátky bylo všechno v pořádku i bez domlouvání. Fajn když to bude jednou za rok, nemusím to řešit
Akorát se mi ten motor zdál hlučnější a možná i línější, prostě jako studený.
Termostat: hmm, tak jsem v pátek vyjel za humna (100 km) a cestou jsem si všimnul, že ručka teploty celou cestu ukazuje jen 70°C. Další den na cestě zpět už bylo vše O.K. Jestli to udělá ještě jednou, dostane pár jemných poklepů kladívkem, třeba se probere ke správné činnosti.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#47227
Po roce je to tady zase, v úterý při cestě do HK to samé s termostatem, po cestě zpátky bylo všechno v pořádku i bez domlouvání. Fajn když to bude jednou za rok, nemusím to řešit
Akorát se mi ten motor zdál hlučnější a možná i línější, prostě jako studený.
Dodge Avenger 2.0 VVT