Klakson
Moderátor: Moderátoři
Klakson
Chtěl bych se zeptat, jak vám na 2103/06 troubí klaksony? Když zatroubím mým originál klaksonem a stojím u nich, tak je to prda, že mi na chvilku zalehnou uši... Když jsem zkoušel 03 klakson, zdálo se mi to celkem slabé. Známý povídal, že je tam nějaký šroub, kterým se dá doštelovat tón a prej je asi moc natvrdo. Je tohle pravda? Nebo jsou 03 klaksony opravdu slabší?
Jestli jsou slabší nevím, ale na každém klaksonu je štelovací šroub - tuhost. Nastavení dělá docela dosti.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
A pořádně vyčistit ... pavouci udělaj svoje
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
to mi pripominate ze tam konecne snad pripojim tu sirenku co se na ni chystam takovou dobu, po pripojeni na autobaterku to bylo na ohluchnuti (vzdalenost 0,5m), kdyz se to da do auta tak se to trochu ztlumi, posloucha se to taky z vetsi dalky ale zas pri 14V takze to bude akorat . BTW za 5tkm sem ji pouzil asi dvakrat kdyz sem nekoho zdravil. Takze se nemusi spoluobcane obavat
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Klaksony u 03/06 jsou skutečně na poslech slabší, než "vřešťáky" u 2101. Wartburg proti žigulu také troubil, pro něj dělal elektro věci FER Ruhla a Němci to měli dotažené do konce. Doma mám od Ruhly několik typů houkaček- jedny dokonce mají zvuk podobný lodním, ale z důvodů zachování původního stavu přežívám s původními.
Nebráním se ovšem zdvojení houkaček, popř. k původním elpneumatickým přidat ještě vřískadla 2101, ale nemám propočítané ani vyzkoušené, co by to provedlo a zda by nebylo vhodné dosadit ještě jedno relé zvlášť pro druhý pár houkaček a kam s těmi houkačkami... Takže zatím to nechávám spát, se šrouby jsem z lenosti zatím neotáčel, stejně troubím 5x do roka, ale na druhou stranu to 6 zatroubení by mohlo být vedle náklaďáku, co mě přehlédne a bylo by životně důležité...
Mimochodem, jednou jsem současně držel klakson a blikal dálkovými a odběrově to bylo i při cca 2500 ot. na rozvody tak náročné, že houkačky zřetelně měnily barvu tónu...
Nebráním se ovšem zdvojení houkaček, popř. k původním elpneumatickým přidat ještě vřískadla 2101, ale nemám propočítané ani vyzkoušené, co by to provedlo a zda by nebylo vhodné dosadit ještě jedno relé zvlášť pro druhý pár houkaček a kam s těmi houkačkami... Takže zatím to nechávám spát, se šrouby jsem z lenosti zatím neotáčel, stejně troubím 5x do roka, ale na druhou stranu to 6 zatroubení by mohlo být vedle náklaďáku, co mě přehlédne a bylo by životně důležité...
Mimochodem, jednou jsem současně držel klakson a blikal dálkovými a odběrově to bylo i při cca 2500 ot. na rozvody tak náročné, že houkačky zřetelně měnily barvu tónu...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kompresoru se bráním- houkačky mají prodlevu, než vznikne dostatečný tlak. Nebo by to šlo řešit současným zapojením originálních 2106 a kompresorových. Na krátké troubnutí by stačily elektrické a za další vteřinu by žigul troubil jako náklaďák. Nějak takhle to dříve měly zapojené Liazky a Karosy- na kvíkání stačila houkačka podobná ze Škodovky a při silnějším stlačení páčky se zapojila pneumatická (myslím 3. hlasá) siréna. Pozdější modely měly už jen kvíkání a u starších se to většinou nedochovalo.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Díky...Honza 21061 píše:Klaksony u 03/06 jsou skutečně na poslech slabší, než "vřešťáky" u 2101.
To se nedivím, když jsem měřil odběr toho z 03, tak jsem naměřil 6.5A . Ne nadarmo je tam kvůli nim pojistka 16AHonza 21061 píše:Mimochodem, jednou jsem současně držel klakson a blikal dálkovými a odběrově to bylo i při cca 2500 ot. na rozvody tak náročné, že houkačky zřetelně měnily barvu tónu...
- Miichaal
- Příspěvky: 391
- Registrován: pát led 20, 2006 18:07
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
ja si tam necham klasickou..a tohle si zapojim na nějakej spínač jen tak na blbnutí:)Honza 21061 píše:Kompresoru se bráním- houkačky mají prodlevu, než vznikne dostatečný tlak. Nebo by to šlo řešit současným zapojením originálních 2106 a kompresorových. Na krátké troubnutí by stačily elektrické a za další vteřinu by žigul troubil jako náklaďák. Nějak takhle to dříve měly zapojené Liazky a Karosy- na kvíkání stačila houkačka podobná ze Škodovky a při silnějším stlačení páčky se zapojila pneumatická (myslím 3. hlasá) siréna. Pozdější modely měly už jen kvíkání a u starších se to většinou nedochovalo.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: