Stala se mi tam taková zajímavá věc, nevím kde hledat příčinu.
Žigul se choval celkem vzorně, povětšinou, akorát, že.....
Čtyřikrát jsme jeli z Jilemnice na Mísečky, poprvé všechno v pořádku, podruhé zhruba v polovině cesty motor jaksi začal ztrácet sílu, postupně už spíš brzdil než táhnul, ale dojeli jsme úspěšně až nahoru. Těsně po dojezdu byl kolem auta trochu cítit benzín.
>Benzínové čerpadlo neteče, hadičky drží, ...tak nevím ??<
Další den se tentýž problém objevil v úplně stejném místě-zhruba v půlce cesty. postupně se zhoršoval, na půl plynu žádný výkon, ani nechtěl přes 2,2tis ot. na volnoběh! Ale po sešlápnutí plynu až na podlahu se probral z mrákot, a táhl jako drak. po mírném ubrání se zase dusí a nejede. Vrcholu jsme opět dosáhli, i když potupně na jedničku. Vpůlce parkoviště-na rovině zhebnul úplně, kolem auta silný odér benzínu. Místo v řadě na parkovišti jsem zaujal nouzovým pojezdem na startér s kvaltem. (cca15m) Dva metry před dosažením místa motor váhavě chytnul, a po chvilce brblal, jakoby se nechumelilo. Což ono se tedy chumelilo!
Čtvrtý den se závada začíná projevovat opět ve zhruba stejném místě, chvíli jedu na plný plyn, chvíli brzdím na ¾ plynu. Zkusím tedy odstavit auto na parkoviště před začátkem největšího stoupání.
Volnoběh nedrží, do otáček motor nechce ani bez zátěže. Chcíp!
Ještě než chcípnul, jsem si v zrcátku všimnul, že mi to dost kouří, ale tmavý kouř, ne olejový, spíš jako přesycená směs.
Tak opět kontroluju benzínové hadičky, čistotu čerpadla, ve filtrboxu je naflusáno trochu olejové emulze(ale ne nějak kriticky moc), klíč na svíčky jsem si chytře nevzal, takže stav svíček ?? ale jsou skoro nové, stejně tak olej, filtry, rozvoďák, kabely.
Asi po třech minutách zkusím nastartovat- dvě, tři otočky váhání, a pak naskočil.
Volnoběh zase normálně drží, do otáček jde ochotně, tak jedem.
Výjezd až na horní parkoviště na Mísečkách bez problému, střídavě 2. a 3. kvalt.
Podmínky: Tam, kde se závada začla projevovat- normální mokrá silnice bez sněhu, mírné stoupání, mírné zatáčky. Motor přesně na optimální teplotě, hladina oleje v normálu.....
Jo, zapalko tam mám z favouše-bezkontakt.
No a kdekoliv jinde(např.cesta Jilemnice-Špindl a jiné motání po okolí, jízda po dálnici), všechno bez problému.
Tak nějak nevim, kde hledat. Napadá vás něco?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)