Horské vrtochy mojí třináctistovky
Moderátor: Moderátoři
Horské vrtochy mojí třináctistovky
Tak jsem se dnes vrátil z týdení rodiné dovolené v Krkonoších.
Stala se mi tam taková zajímavá věc, nevím kde hledat příčinu.
Žigul se choval celkem vzorně, povětšinou, akorát, že.....
Čtyřikrát jsme jeli z Jilemnice na Mísečky, poprvé všechno v pořádku, podruhé zhruba v polovině cesty motor jaksi začal ztrácet sílu, postupně už spíš brzdil než táhnul, ale dojeli jsme úspěšně až nahoru. Těsně po dojezdu byl kolem auta trochu cítit benzín.
>Benzínové čerpadlo neteče, hadičky drží, ...tak nevím ??<
Další den se tentýž problém objevil v úplně stejném místě-zhruba v půlce cesty. postupně se zhoršoval, na půl plynu žádný výkon, ani nechtěl přes 2,2tis ot. na volnoběh! Ale po sešlápnutí plynu až na podlahu se probral z mrákot, a táhl jako drak. po mírném ubrání se zase dusí a nejede. Vrcholu jsme opět dosáhli, i když potupně na jedničku. Vpůlce parkoviště-na rovině zhebnul úplně, kolem auta silný odér benzínu. Místo v řadě na parkovišti jsem zaujal nouzovým pojezdem na startér s kvaltem. (cca15m) Dva metry před dosažením místa motor váhavě chytnul, a po chvilce brblal, jakoby se nechumelilo. Což ono se tedy chumelilo!
Čtvrtý den se závada začíná projevovat opět ve zhruba stejném místě, chvíli jedu na plný plyn, chvíli brzdím na ¾ plynu. Zkusím tedy odstavit auto na parkoviště před začátkem největšího stoupání.
Volnoběh nedrží, do otáček motor nechce ani bez zátěže. Chcíp!
Ještě než chcípnul, jsem si v zrcátku všimnul, že mi to dost kouří, ale tmavý kouř, ne olejový, spíš jako přesycená směs.
Tak opět kontroluju benzínové hadičky, čistotu čerpadla, ve filtrboxu je naflusáno trochu olejové emulze(ale ne nějak kriticky moc), klíč na svíčky jsem si chytře nevzal, takže stav svíček ?? ale jsou skoro nové, stejně tak olej, filtry, rozvoďák, kabely.
Asi po třech minutách zkusím nastartovat- dvě, tři otočky váhání, a pak naskočil.
Volnoběh zase normálně drží, do otáček jde ochotně, tak jedem.
Výjezd až na horní parkoviště na Mísečkách bez problému, střídavě 2. a 3. kvalt.
Podmínky: Tam, kde se závada začla projevovat- normální mokrá silnice bez sněhu, mírné stoupání, mírné zatáčky. Motor přesně na optimální teplotě, hladina oleje v normálu.....
Jo, zapalko tam mám z favouše-bezkontakt.
No a kdekoliv jinde(např.cesta Jilemnice-Špindl a jiné motání po okolí, jízda po dálnici), všechno bez problému.
Tak nějak nevim, kde hledat. Napadá vás něco?
Stala se mi tam taková zajímavá věc, nevím kde hledat příčinu.
Žigul se choval celkem vzorně, povětšinou, akorát, že.....
Čtyřikrát jsme jeli z Jilemnice na Mísečky, poprvé všechno v pořádku, podruhé zhruba v polovině cesty motor jaksi začal ztrácet sílu, postupně už spíš brzdil než táhnul, ale dojeli jsme úspěšně až nahoru. Těsně po dojezdu byl kolem auta trochu cítit benzín.
>Benzínové čerpadlo neteče, hadičky drží, ...tak nevím ??<
Další den se tentýž problém objevil v úplně stejném místě-zhruba v půlce cesty. postupně se zhoršoval, na půl plynu žádný výkon, ani nechtěl přes 2,2tis ot. na volnoběh! Ale po sešlápnutí plynu až na podlahu se probral z mrákot, a táhl jako drak. po mírném ubrání se zase dusí a nejede. Vrcholu jsme opět dosáhli, i když potupně na jedničku. Vpůlce parkoviště-na rovině zhebnul úplně, kolem auta silný odér benzínu. Místo v řadě na parkovišti jsem zaujal nouzovým pojezdem na startér s kvaltem. (cca15m) Dva metry před dosažením místa motor váhavě chytnul, a po chvilce brblal, jakoby se nechumelilo. Což ono se tedy chumelilo!
Čtvrtý den se závada začíná projevovat opět ve zhruba stejném místě, chvíli jedu na plný plyn, chvíli brzdím na ¾ plynu. Zkusím tedy odstavit auto na parkoviště před začátkem největšího stoupání.
Volnoběh nedrží, do otáček motor nechce ani bez zátěže. Chcíp!
Ještě než chcípnul, jsem si v zrcátku všimnul, že mi to dost kouří, ale tmavý kouř, ne olejový, spíš jako přesycená směs.
Tak opět kontroluju benzínové hadičky, čistotu čerpadla, ve filtrboxu je naflusáno trochu olejové emulze(ale ne nějak kriticky moc), klíč na svíčky jsem si chytře nevzal, takže stav svíček ?? ale jsou skoro nové, stejně tak olej, filtry, rozvoďák, kabely.
Asi po třech minutách zkusím nastartovat- dvě, tři otočky váhání, a pak naskočil.
Volnoběh zase normálně drží, do otáček jde ochotně, tak jedem.
Výjezd až na horní parkoviště na Mísečkách bez problému, střídavě 2. a 3. kvalt.
Podmínky: Tam, kde se závada začla projevovat- normální mokrá silnice bez sněhu, mírné stoupání, mírné zatáčky. Motor přesně na optimální teplotě, hladina oleje v normálu.....
Jo, zapalko tam mám z favouše-bezkontakt.
No a kdekoliv jinde(např.cesta Jilemnice-Špindl a jiné motání po okolí, jízda po dálnici), všechno bez problému.
Tak nějak nevim, kde hledat. Napadá vás něco?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Auto se chovalo naprosto v pořádku.
Máš neřízený motor, tak co chceš???
Se zvyšující se nadmořskou výškou řídne vzduch a v důsledku toho se spalovaná směs mění v bohatou, tedy s přebytkem benzinu.
Když sjedeš zpátky do místa bydliště, je to v pohodě.
Máš neřízený motor, tak co chceš???
Se zvyšující se nadmořskou výškou řídne vzduch a v důsledku toho se spalovaná směs mění v bohatou, tedy s přebytkem benzinu.
Když sjedeš zpátky do místa bydliště, je to v pohodě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Kdyby jel do výšky několika tisíc metrů, tak asi ano. Ale ne u nás v republice. To spíše ten plovák.Marek píše:Auto se chovalo naprosto v pořádku.
Máš neřízený motor, tak co chceš???
Se zvyšující se nadmořskou výškou řídne vzduch a v důsledku toho se spalovaná směs mění v bohatou, tedy s přebytkem benzinu.
Když sjedeš zpátky do místa bydliště, je to v pohodě.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Asi tak Jilemnice, Spindl, Misecky, Benecko, Vrchlabi jezdim kazdy rok a nepozoroval jsem zadnou zasadni zmenu s nadmorskou vyskou. To chce tak aspon 3000 m.n.m., aby se neco delo.
Spis jestli to neni vlivem sklonu cesty a dobe, po jakou se po sklonene ceste jede. Prece jen z Jileminice na Misecky je to tak 10 km do mirnejsiho kopce a pak 5 do celkem prudkeho. Mezi Jilemnici a Verchlabem je jen takovy hrb a mezi Verchlabem a Spindlem neni zadny kopec.
Zkus najit nejaky kopec u baraku a treba to nech chvili v kopci stat nastartovane, jestli se to taky zacne po nejake (asi delsi) dobe dusit. Cimz bych zjistil, jestli to ma co k docineni s naklonem auta.
Spis jestli to neni vlivem sklonu cesty a dobe, po jakou se po sklonene ceste jede. Prece jen z Jileminice na Misecky je to tak 10 km do mirnejsiho kopce a pak 5 do celkem prudkeho. Mezi Jilemnici a Verchlabem je jen takovy hrb a mezi Verchlabem a Spindlem neni zadny kopec.
Zkus najit nejaky kopec u baraku a treba to nech chvili v kopci stat nastartovane, jestli se to taky zacne po nejake (asi delsi) dobe dusit. Cimz bych zjistil, jestli to ma co k docineni s naklonem auta.
VAZ 2104 1.3 1989
Stojí-li auto čumákem nahoru, přelévá se emulzní šachta palivem i v případě, že karburátor je seřízen naprosto správně. Naopak při sklonu opačném je emulzní šachta ochuzena. Ostatně proto je karburátor montován na motor právě takto.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
1,
2,
a když bude přesycená směs, čekal bych, že když to na místě "proroštuju" tak se kanály propláchnou, a bude po problému. Ale ono pomohlo jen vypnout a dát pauzu.
3,
To máš pravdu, Marku, dokonce i neseřízený,mám to jen tak od oka a od ucha. Ale táhne jinak dobře, a spotřeba je příjemně nízká.Marek píše:Máš neřízený motor, tak co chceš???
2,
To se mi nezdá, ten výškový rozdíl opravdu nebyl tak ohromný,Marek píše:Se zvyšující se nadmořskou výškou řídne vzduch a v důsledku toho se spalovaná směs mění v bohatou, tedy s přebytkem benzinu.
Když sjedeš zpátky do místa bydliště, je to v pohodě.
a když bude přesycená směs, čekal bych, že když to na místě "proroštuju" tak se kanály propláchnou, a bude po problému. Ale ono pomohlo jen vypnout a dát pauzu.
3,
Logické. No, že bych zkusil snížit hladinu v plovákovce...dejme tomu o 1mm? Nastavoval jsem jí velmi pečlivě při nedávné vyměně těsnění.Marek píše:Stojí-li auto čumákem nahoru, přelévá se emulzní šachta palivem i v případě, že karburátor je seřízen naprosto správně. Naopak při sklonu opačném je emulzní šachta ochuzena. Ostatně proto je karburátor montován na motor právě takto.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Začlo se to projevovat někde kolem odbočky na Vítkovice, to ještě není žádný stoupák, který by stál za řeč.JmJ píše:Spis jestli to neni vlivem sklonu cesty a dobe, po jakou se po sklonene ceste jede. Prece jen z Jileminice na Misecky je to tak 10 km do mirnejsiho kopce a pak 5 do celkem prudkeho. Mezi Jilemnici a Verchlabem je jen takovy hrb a mezi Verchlabem a Spindlem neni zadny kopec.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
aha. no pak tam vidim jeste jednu vec, ktera se tak bezne nevidi a to je to, ze cele to udoli je tusim jedna dlouha dedina (mozna ne uplne), ale pokud si pamatuju, tak tam jezdim smerem nahoru celou cestu na 4. kvalt tak tech 50 - 60 az pod to finalni stoupani. tedy jede se na 4. kvalt a jen se to tak lechta. (uznavam, to uz je takove duchareni)Nemo píše:Začlo se to projevovat někde kolem odbočky na Vítkovice, to ještě není žádný stoupák, který by stál za řeč.JmJ píše:Spis jestli to neni vlivem sklonu cesty a dobe, po jakou se po sklonene ceste jede. Prece jen z Jileminice na Misecky je to tak 10 km do mirnejsiho kopce a pak 5 do celkem prudkeho. Mezi Jilemnici a Verchlabem je jen takovy hrb a mezi Verchlabem a Spindlem neni zadny kopec.
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavá myšlenka , Teplota byla tak kolem+1°C, pravda, to sání mám jen přepnuté klapkou dolů, ale tu hadici tam nemám. Možná by to s ní fungovalo Já jsem si říkal, "tohle není žádná zima, tam nebudu tu hadicu ani dávat.." Chlazení mám klasicky, vrtule na pumpě, před chladičem nic... no, možná... Co, Marku, bylo by to možné? Teoreticky...JmJ píše:a ted me napada: jaka byla teplota? nezamrzl ti proste jen karbec? tomu prave pomoze, kdyz to chvili stoji, neb teply vzduch od motoru to rozmrazi a jede se dal. jak bylo nastavene predehrivani vzduchu?
Možná to ani nemuselo namrznout, jen kondenzovat. Chladno, vlhko....otáčky 2,8-3,5, ekonoměr na rozhraní zelená/červená....
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
S tou nadmořskou výškou,na tom něco je.Když jsme jezdili na chalupu na Horní Bečvě v Beskydech,tak u chalupy to zdechalo,chytalo až po chvíli ( a to byl motor správně seřízen)1300cm3.Jenom jsme sjili dolů do města,tak problémy ustaly.Takže na tom něco je
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)