Dálkové ovládání pro centrální zamykání
Moderátor: Moderátoři
Dneska mi přišlo dálkové ovládání, které jsem si na netu objednal. Jedná se o typ RC 102A.
Specifikace:
RC 102A - modul dálkového ovládání s univerzálním výstupem na centrální zamykání.
*silový výstup na směrovky
*silový univerzální výstup na centrál
*silový výstup na otevření kufru
Teď ještě vyzkoumat, jak to zapojit. Nevím přesně, odkud vezmu směrovky. Když dám centrálu do míst k té původní, bude pěkně schovaná a signál by šel vzít u vypínače varovných blinkrů...
Specifikace:
RC 102A - modul dálkového ovládání s univerzálním výstupem na centrální zamykání.
*silový výstup na směrovky
*silový univerzální výstup na centrál
*silový výstup na otevření kufru
Teď ještě vyzkoumat, jak to zapojit. Nevím přesně, odkud vezmu směrovky. Když dám centrálu do míst k té původní, bude pěkně schovaná a signál by šel vzít u vypínače varovných blinkrů...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Tak už to mám skoro zapojené. Ovládací jednotku jsem dal k ŘJ, je tam nejvíc místa a jsou tam lehce přístupné kabely pro zamykání/odemykání...
Součástí balení nejsou diody a já tam mám jen jeden + výstup na blikače.
Neví někdo, jaké tam mají přijít a kde se dají koupit? V návodu píšou 1N5401.
Součástí balení nejsou diody a já tam mám jen jeden + výstup na blikače.
Neví někdo, jaké tam mají přijít a kde se dají koupit? V návodu píšou 1N5401.
Dodge Avenger 2.0 VVT
V obchodě měli dneska zavřeno...
Taky jsem myslel, že při zamknutí to hezky jednou blikne a při odemknutí to blikne dvakrát, jako u jiných aut. A místo toho se to při zamknutí sotva rozežhne a při odemknutí to svítí trvale asi 2 vteřiny. Jsem rozmlsaný z firemní Octavie.
Pod volantem jsem našel oba výstupy a když jsem kuchnul ten spínač varovných, tak tam je drátů taky požehnaně. Nejlepší by bylo najít signál někde na přeřušovač... nebo ten se při zapojení neuvažuje? Přiložený manuál je hodně strohý.
Taky jsem myslel, že při zamknutí to hezky jednou blikne a při odemknutí to blikne dvakrát, jako u jiných aut. A místo toho se to při zamknutí sotva rozežhne a při odemknutí to svítí trvale asi 2 vteřiny. Jsem rozmlsaný z firemní Octavie.
Pod volantem jsem našel oba výstupy a když jsem kuchnul ten spínač varovných, tak tam je drátů taky požehnaně. Nejlepší by bylo najít signál někde na přeřušovač... nebo ten se při zapojení neuvažuje? Přiložený manuál je hodně strohý.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Zapojil si to špatně, když ti to jenom slabě svítí při zamykání. Signál na směrovky zřejmě jede přes neco dalšího. Uvažuj - centrála dává 12 V signál na směrovky vlevo a vpravo podle času, co má naprogramovaný. Potřebujeme tento signál přerušovat ? Nepotřebujeme ! Čili o přerušovači směrovek nebudeme již dále blouznit. Odkud jede signál, když chceme poslat 12 V na žárovky směrovek např. vlevo ? Ze spínače varovných světel ? To taky, ale rozsvítí nám to i směrovky vpravo. To ale nechceme - my chceme blikat jenom vlevo,žádný takový vpravo, jen vlevo. Tak co teď ? Zaměříme se tedy na poslední aparát, který se týká směrovek - přepínač směrovek. Připojíme obyčejnou žárovkovou zkoušečku jedním koncem na kostru, dáme levou směrovku a druhým koncem zkoušečky sledujeme na zásuvce, kde to bliká. Ale ouha ! Bliká to vícekrát na různých drátech. Proč to ? Proto, že signál do přepínače přichází i odchází a zkoušečka nám ukáže samozřejmě všechno.
My ale potřebujeme najít jenom jeden drát, kterým signál odchází na směrovky. Poznačíme si všechny dráty, kde nám to prvně blikalo a směrovku vypneme. Vezmeme kus kabelu, který připojíme někam, kde je 12 V stále. Na druhé straně kabelu si necháme jen 3-4 drátky a postupně je přikládáme na místa, která jsme si poznačili a kde nám to blikalo. Pokaždé oběhneme auto a sledujeme, co svítí nebo nesvítí. Zanedlouho nebo možná hned napoprvé se trefíme, svítí nám tedy všechny 3 levé směrovky. Tak jsme se trefili - to je drát, kterým odchází z přepínače 12 V signál na levou směrovku, tam připojíme výstupní signál z centrály. Předtím ho ještě diodama rozdělíme na pravou a levou větev. Diody zajistí, že 12 V signál poteče jenom tam, zpátky ni krok a nemůže nám ovlivnit normální používání směrovek. 3-4 drátky zapojujeme proto, kdyby jsme se netrefili a bude zkrat, tak se nám jednoduše přepálí a nic se nestane. Stejně najdeme vývod pravé strany směrovek.
My ale potřebujeme najít jenom jeden drát, kterým signál odchází na směrovky. Poznačíme si všechny dráty, kde nám to prvně blikalo a směrovku vypneme. Vezmeme kus kabelu, který připojíme někam, kde je 12 V stále. Na druhé straně kabelu si necháme jen 3-4 drátky a postupně je přikládáme na místa, která jsme si poznačili a kde nám to blikalo. Pokaždé oběhneme auto a sledujeme, co svítí nebo nesvítí. Zanedlouho nebo možná hned napoprvé se trefíme, svítí nám tedy všechny 3 levé směrovky. Tak jsme se trefili - to je drát, kterým odchází z přepínače 12 V signál na levou směrovku, tam připojíme výstupní signál z centrály. Předtím ho ještě diodama rozdělíme na pravou a levou větev. Diody zajistí, že 12 V signál poteče jenom tam, zpátky ni krok a nemůže nám ovlivnit normální používání směrovek. 3-4 drátky zapojujeme proto, kdyby jsme se netrefili a bude zkrat, tak se nám jednoduše přepálí a nic se nestane. Stejně najdeme vývod pravé strany směrovek.
Naposledy upravil(a) tonda dne stř kvě 02, 2007 14:57, celkem upraveno 1 x.
Tondo, díky, zkusím to případně znovu, jak popisuješ. Postupoval jsem tak, že jsem odpojil svorkovnici na levé páčce a na ní hledal napětí. Z ní jsem si půjčil trvalé napětí a přiložil přes zkoušečku na různé piny, až se mi rozsvítila. To se stalo jen na dvou místech, levá a pravá. A zas tolik možných pinů tam není.
Problém je, že ty motorky mají takový odběr, že při zapojení všech blikačů už to skoro neutáhne. Centrál pak nemá sílu utáhnout serva. Taky jsem měl docela vydundanou baterku, možná i to má vliv, tak ji teď přes noc nabíjím. Sotva mi to chytlo, abych zajel do garáže.
Na ten výstup z centrály jsem zapojil obyčejnou žárovkou zkoušečku (jeden konec výstup z centrály, druhý konec kostra) a i ta při zatáhnutí motorku mírně pohasla. Jak při zamykání, tak i odemykání. Zamykací signál je navíc tak příšerně krátký, trvá asi jako práce motorků, takže při tom pohasnutí už nedosáhne plné intenzity. Když tím samým tlačítkem na dálk. ovladači otevírám kufr, zamykací tlačítko se drží 5 sekund, tak k pohasnutí žárovky nedojde, stejně tak byly OK i blikače u auta.
Odemykací signál taky na chvíli pohasne, ale je dostatečně dlouhý, tedy delší, než samotný akt vytáhnutí motorků, již minule zmíněné cca 2 sec.
Ty dráty pod volantem byly modrý a modro-černý. Stejné dráty, na samostatném vývodu jsou i u toho spínače varovných světel.
Btw. kolik ty motorky vlastně žerou, že už neutáhnou 4x21W + 2x5W + 2x1,2W? To pohasnutí při práci 4 motorků normální není...
Roman: taky dík
Problém je, že ty motorky mají takový odběr, že při zapojení všech blikačů už to skoro neutáhne. Centrál pak nemá sílu utáhnout serva. Taky jsem měl docela vydundanou baterku, možná i to má vliv, tak ji teď přes noc nabíjím. Sotva mi to chytlo, abych zajel do garáže.
Na ten výstup z centrály jsem zapojil obyčejnou žárovkou zkoušečku (jeden konec výstup z centrály, druhý konec kostra) a i ta při zatáhnutí motorku mírně pohasla. Jak při zamykání, tak i odemykání. Zamykací signál je navíc tak příšerně krátký, trvá asi jako práce motorků, takže při tom pohasnutí už nedosáhne plné intenzity. Když tím samým tlačítkem na dálk. ovladači otevírám kufr, zamykací tlačítko se drží 5 sekund, tak k pohasnutí žárovky nedojde, stejně tak byly OK i blikače u auta.
Odemykací signál taky na chvíli pohasne, ale je dostatečně dlouhý, tedy delší, než samotný akt vytáhnutí motorků, již minule zmíněné cca 2 sec.
Ty dráty pod volantem byly modrý a modro-černý. Stejné dráty, na samostatném vývodu jsou i u toho spínače varovných světel.
Btw. kolik ty motorky vlastně žerou, že už neutáhnou 4x21W + 2x5W + 2x1,2W? To pohasnutí při práci 4 motorků normální není...
Roman: taky dík
Dodge Avenger 2.0 VVT
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Musim trochu opravit moj prispevok o prude do blinkrov, prud do jednej strany je zhruba dvojnasobny, t. j. cca 3,3 az 3,5 A ale napriek tomu tie trojamperove diody s tym nemaju problem. (ja som pred par dnami totizto meral odber na Audi A3 a tam su zvlast aj predne aj zadne ziarovky). Ale to tvoje slabe svietenie je divne. Odkial beries napajanie pre to ovladanie?
Roman
Tavri, píšeš že jsi odpojil svorkovnici z přepínače směrovek, tam kde bylo stálých 12 V jsi připojil zkoušečku a zřejmě hrotem zkoušečky jsi hledal na pinech kde se rozsvítí. Tímto postupem jsi našel dva vývody, kde zkoušečka svítí, našel jsi tedy 2x kostru. Ale nejde mi do hlavy, proč hledáš kostru na přepínači směrovek ? Proč? Navíc ti to může kostřit přes žárovky, což je úplně špatně.
Začneme tedy znovu.
Předně je třeba mít řádně nabitou baterii, jinak se do toho ani nepouštěj.
Zapojení tohoto dálkového ovládání je velmi jednoduché :
1. Černý - kostra
2. Červený - stálých +12 V. Je to silové vedení, takže se musíš připojit někam na silové vedení, třeba na spínací skřínku.
3. Oranžový - rozdělíš diodami na dvě větve a připojíš na přepínač směrovek
4. Signál na otevření kufru. Připojíš na tlačítko pro otevření kufru na drát který vede k motůrku do kufru
5. zelený - připojením tohoto drátu určíš polaritu, která se bude do kufru posílat.
6. Růžový - zůstane nezapojen - není ho potřeba
7. Modrý - mínusový zamykací impuls pro centrálu CZ
8. Hnědý - kostra
9. Fialový - zůstane nezapojen
10. Bílý - mínusový odemykací impuls pro centrálu CZ
nejsnažší je napojit se na dráty co vedou do předních dveří řidiče. Krokodýlek žárovkové zkoušečky dáš na kostru a hrotem postupně napichuješ jednotlivé dráty až centrál odemkne, nebo zamkne. Takto je najdeš spolehlivě.
Nebo je připoj až u centrály CZ, to už je jedno.
Pokud to takto vše zapojíš, musí to spolehlivě fungovat.
Začneme tedy znovu.
Předně je třeba mít řádně nabitou baterii, jinak se do toho ani nepouštěj.
Zapojení tohoto dálkového ovládání je velmi jednoduché :
1. Černý - kostra
2. Červený - stálých +12 V. Je to silové vedení, takže se musíš připojit někam na silové vedení, třeba na spínací skřínku.
3. Oranžový - rozdělíš diodami na dvě větve a připojíš na přepínač směrovek
4. Signál na otevření kufru. Připojíš na tlačítko pro otevření kufru na drát který vede k motůrku do kufru
5. zelený - připojením tohoto drátu určíš polaritu, která se bude do kufru posílat.
6. Růžový - zůstane nezapojen - není ho potřeba
7. Modrý - mínusový zamykací impuls pro centrálu CZ
8. Hnědý - kostra
9. Fialový - zůstane nezapojen
10. Bílý - mínusový odemykací impuls pro centrálu CZ
nejsnažší je napojit se na dráty co vedou do předních dveří řidiče. Krokodýlek žárovkové zkoušečky dáš na kostru a hrotem postupně napichuješ jednotlivé dráty až centrál odemkne, nebo zamkne. Takto je najdeš spolehlivě.
Nebo je připoj až u centrály CZ, to už je jedno.
Pokud to takto vše zapojíš, musí to spolehlivě fungovat.
Naposledy upravil(a) tonda dne stř kvě 02, 2007 15:01, celkem upraveno 1 x.
Baterka je už plně nabitá, nicméně se to chová jako včera. Centrál šlape OK, jakmile připojím zátež všech blikačů, kucká se to.
Chybu asi už vidím v bodě 2. Červený - stálých +12 V. Je to silové vedení, takže se musíš připojit někam na silové vedení, třeba na spínací skřínku Já to píchnul společně se zeleným (polarita pro bagážnik) na tenký růžový (stálé napětí), co vede k původní ŘJ centrálu. Nedošlo mi, že oranžový pak bude krmit všechny blikače. Snad ten růžový ještě neshořel.
Zkusím ho tedy napojit na skříňku.
Zbytek mám zapojený tak jak píšeš, kufr taky funguje.
A diody jsem už sehnal taky...
Chybu asi už vidím v bodě 2. Červený - stálých +12 V. Je to silové vedení, takže se musíš připojit někam na silové vedení, třeba na spínací skřínku Já to píchnul společně se zeleným (polarita pro bagážnik) na tenký růžový (stálé napětí), co vede k původní ŘJ centrálu. Nedošlo mi, že oranžový pak bude krmit všechny blikače. Snad ten růžový ještě neshořel.
Zkusím ho tedy napojit na skříňku.
Zbytek mám zapojený tak jak píšeš, kufr taky funguje.
A diody jsem už sehnal taky...
Dodge Avenger 2.0 VVT