Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Z tohoto vôbec nemusíš byť smutný. Ak idú ľahko bubny dole, tak je to radosť opraviť. A oblolženia by mali v čechách stáť niečo cez 300 čk. Ešte z toho čo viem, ak sa mení obloženie na jednej strane, tak potom sa musí vymeniť aj na druhej strane. Pre istotu by som ešte skontroloval stav brzdového bubna či sa tým náhodou nepoškodil. Zároveň si všimni stav všetkých pružiniek, stav brzdového valčeka.
Mě se na jedné straně odlepilo z části obložení u zadní brzdy na straně spolujezdce. A to díky tomu, že jsem zatáhl ručku a asi byla v brzdách voda. Pak jsem to zkoušel ráno utrhnout, bylo asi - 20. Na tak jsem to opravdu utrhl. Ale vzhledem k cenám jsem rovnou na obou stranách vyměnil jak obložení i brzdové válečky.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Obložení jsem nechával měnit i s bubnama. Když jsem si na jaře zajel na válce, byly bubny pekelně oválný. (problém koroze mezi hliníkem a litinou) Obložení bylo také částečně odlepené. Ale jen na krajích....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Zdar přátelé, po delší době s problémy kolem občasného pocukávání jsem přišel na to, co to je. Alespoň si to myslím, protože jsem experimentoval s váho vzduchu, respektive s odpojením a zapojením, takže mě vyšlo, že s odpojenou váhou vzduchu to jede bez problémů, kdežto se zapojeno jsou problémy, takže ji vyčistím a dále vyšistím vše kolem. Jen mám problém se k ní dostat, protože má hvězdicovyté šrouby s trnem. Máte někdo zkušenost, jak to rozšroubovat i bez spešl nářadí? Za kolik se dá sehnat nová váha? Já našel v pop artu za 4600kč. Jde to někde levněji?
Franta
Franta
Franta: tady http://www.ladadily.eu/detail.php?item_id=46
Ty hvězdicové šrouby by měly být Torxy. Mám ty nástavce, můžu ti jeden poslat zadara. (mám k dispozici TX 8, TX10, a TX20 Jestli je větší, tak smůla)
Ty hvězdicové šrouby by měly být Torxy. Mám ty nástavce, můžu ti jeden poslat zadara. (mám k dispozici TX 8, TX10, a TX20 Jestli je větší, tak smůla)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Jardo, vaha vzduchu mi odesla 2x zadne cisteni nepomuze, proste neni co cistit. nevyhoda tohodle cidla je ze je to fakt hi-tech produkt ktery je dost citlivy a zivotnost nic moc. da se otestovat i s pomoci multimetru ale uz nevim na kterem dratu dava signal ktery nejak odpovida prutoku vzduchu ( nanem se ma menit napeti az o cele volty pokud je mrtva tak je zmena mala nebo dokonce zadna).
do te doby nez budes koupis novou vahu tak ji prost odpoj a pojede to "normalne"
do te doby nez budes koupis novou vahu tak ji prost odpoj a pojede to "normalne"
torxy.. no taky mam nejakou cinskou sadu zvlasninch a bezpecnostnich klicu kdysi davno od Conrada, nedavno jsem jinou takovou maxisadu videl v Globusu na Zlicine asi tak 300kc.
Rozebirani je zbytecny ale pro potechu oka a ukojeni zvedavosti se to da udelat tak že za hlavu sroubu vezmes klestema ) neni to ono ale jde to ( a da se tomu pomoct i tak že hlavu sroubu trochu ohrejes pistolovou pajkou)
Rozebirani je zbytecny ale pro potechu oka a ukojeni zvedavosti se to da udelat tak že za hlavu sroubu vezmes klestema ) neni to ono ale jde to ( a da se tomu pomoct i tak že hlavu sroubu trochu ohrejes pistolovou pajkou)
Maš pravdu, jen nevím, že bych tu v poslední době řešil váhu vzduchu. Mě odešla před pár lety, druhá zatím drží. Jsou to "kvalitní" německé výrobky.Jiri píše:Jardo, vaha vzduchu mi odesla 2x zadne cisteni nepomuze, proste neni co cistit. nevyhoda tohodle cidla je ze je to fakt hi-tech produkt ktery je dost citlivy a zivotnost nic moc. da se otestovat i s pomoci multimetru ale uz nevim na kterem dratu dava signal ktery nejak odpovida prutoku vzduchu ( nanem se ma menit napeti az o cele volty pokud je mrtva tak je zmena mala nebo dokonce zadna).
do te doby nez budes koupis novou vahu tak ji prost odpoj a pojede to "normalne"
Jarda: omlouvam se ten prispevek mel byt pro Frantu )
ad kvalitni nemecke vyrobky:)) o vaze vzduchu si to nemyslim - boschacke vahy vzduchu na TDI motorech odchazeji taky a problem je v tom že se jedna o prilis citlivou soucastku (je to dan za presne mereni a rychlost odezvy)
samotny senzor je u tehle vahy reseny pomoci tenke polovodicove vrstvy ktrera je orivana konstantnim prikonem a prochazejici vzduch ji chladi protoze pod polovodicem nemuzeme moc "zatopit" aby zustal polovodicem tak musime jeste udelat korekci na okolni teplotu a pak z udaju teplot udelat sigal pro ridici jednotku.
jina koncepce je že se ohriva tenky platinovy dratek ( na radove vyssi teplotu ) pokud vim ma to pomalejsi odezvu ale vetsi zivotnost a vetsi cenu....
Zajimave je ze když jsem se na tu vahu vzduchu ptal primo u Bosche tak jejich katalogy nic takoveho neznaly, po zmince že jde o vahu pro ladu rekli ze dodaci doba je 1 tyden a cena asi 9000kc.
CS autolada je ma za polovic ..... a ten internetovy prodejce jak tu byl na nej link jeste o 2000 mene .....
taky jsem slysel ze vahy vzduchu dolady se daji použit i do jinych aut kde je podobny typ vahy od bosche.
na te vaze je napsano sice made in germany ale bosch ma myslim nejednu fabriku v rusku a diky globalizaci.. buh sam vi kde se chipy do tech senzoru delaji:-))) cina ? rusko? .....
btw na brasne od notebooku mam krasny napis GERMAN QUALITY AND DESIGN a malymi pismeny made in china
tot firma DICOTA....
ad kvalitni nemecke vyrobky:)) o vaze vzduchu si to nemyslim - boschacke vahy vzduchu na TDI motorech odchazeji taky a problem je v tom že se jedna o prilis citlivou soucastku (je to dan za presne mereni a rychlost odezvy)
samotny senzor je u tehle vahy reseny pomoci tenke polovodicove vrstvy ktrera je orivana konstantnim prikonem a prochazejici vzduch ji chladi protoze pod polovodicem nemuzeme moc "zatopit" aby zustal polovodicem tak musime jeste udelat korekci na okolni teplotu a pak z udaju teplot udelat sigal pro ridici jednotku.
jina koncepce je že se ohriva tenky platinovy dratek ( na radove vyssi teplotu ) pokud vim ma to pomalejsi odezvu ale vetsi zivotnost a vetsi cenu....
Zajimave je ze když jsem se na tu vahu vzduchu ptal primo u Bosche tak jejich katalogy nic takoveho neznaly, po zmince že jde o vahu pro ladu rekli ze dodaci doba je 1 tyden a cena asi 9000kc.
CS autolada je ma za polovic ..... a ten internetovy prodejce jak tu byl na nej link jeste o 2000 mene .....
taky jsem slysel ze vahy vzduchu dolady se daji použit i do jinych aut kde je podobny typ vahy od bosche.
na te vaze je napsano sice made in germany ale bosch ma myslim nejednu fabriku v rusku a diky globalizaci.. buh sam vi kde se chipy do tech senzoru delaji:-))) cina ? rusko? .....
btw na brasne od notebooku mam krasny napis GERMAN QUALITY AND DESIGN a malymi pismeny made in china
tot firma DICOTA....
Aha, nic se nestalo.Jiri píše:Jarda: omlouvam se ten prispevek mel byt pro Frantu )
ad kvalitni nemecke vyrobky:)) o vaze vzduchu si to nemyslim ....
Kvalitní německé ... jsem samozřejmě myslel ironicky. V mé Ladě byla váha vzduchu s těmi zahřívanými drátky, delší životnost se nepotvrdila. Největším problémem bylo, že si s tím servismani nevěděli rady. Nakonec jsem si ji stejně vyměnil sám, takže příště už to problém nebude.
Po výměmě brzdového obložení (paken) to kopalo, jako bych měl ABS. Už jsem se děsil, že mám šišaté bubny, jen mi bylo divné, že se starými paknami to nekopalo, Pak mi jeden servisman co dělá v Toyotě řekl, že to asi chytají okraje paken, protože v bubny jsou už trochu vybroušené, ale ne až do krajů. A že si to sedne, až se zbrousí okraje (hrany) nového obložení. Trvalo to dost dlouho (cca 1000km) ale sedlo si to a kopání zcela ustalo. Že to bylo těmi hranami potvrzuje i ruční brzdy, která nyní zabírá zcela nahoře (při výměně paken byla seřízena) a budu ji muset opět dotáhnout.
Jak už tu kdosi psal, brzdy je třeba občas prohlédnout a namazat pístíky - většinou jsou pod prachovkou zcela suché a zareznou. Já na to léta kašlal, a nevyplatio se. Poraďte, co pod ty prachovky nacpat, bude grafitová vazelina vhodná?
Jak už tu kdosi psal, brzdy je třeba občas prohlédnout a namazat pístíky - většinou jsou pod prachovkou zcela suché a zareznou. Já na to léta kašlal, a nevyplatio se. Poraďte, co pod ty prachovky nacpat, bude grafitová vazelina vhodná?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Spíše bych tam nacpal LA2 nebo něco takového, grafitka mi připadá moc suchá. Ja se o zadní válečky nikdy nezajímal neb s nimi je málo problémů, ale pod přední prachovky stříkám při kontrole WDčko. Vím o člověkovi co nacpal pod tuhnoucí přední pístky vazelínu a od té doby neví co je to přibržďování kol aniž by musel měnit pístky, které se tvářily velice špatné.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107