Poruchy

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Z tohoto vôbec nemusíš byť smutný. Ak idú ľahko bubny dole, tak je to radosť opraviť. A oblolženia by mali v čechách stáť niečo cez 300 čk. Ešte z toho čo viem, ak sa mení obloženie na jednej strane, tak potom sa musí vymeniť aj na druhej strane. Pre istotu by som ešte skontroloval stav brzdového bubna či sa tým náhodou nepoškodil. Zároveň si všimni stav všetkých pružiniek, stav brzdového valčeka.
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Mě se na jedné straně odlepilo z části obložení u zadní brzdy na straně spolujezdce. A to díky tomu, že jsem zatáhl ručku a asi byla v brzdách voda. Pak jsem to zkoušel ráno utrhnout, bylo asi - 20. Na tak jsem to opravdu utrhl. :Hangman: Ale vzhledem k cenám jsem rovnou na obou stranách vyměnil jak obložení i brzdové válečky.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

obložení mam objednané rovnou na obě strany,protože druhá strana,kterou jsem nerozdělával na tom asi nebude lépe...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Obložení jsem nechával měnit i s bubnama. Když jsem si na jaře zajel na válce, byly bubny pekelně oválný. (problém koroze mezi hliníkem a litinou) Obložení bylo také částečně odlepené. Ale jen na krajích....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

No vida, to jsem si zadní brzdy na mém autě chválil jako ukázkový bezúdržbový příklad. radek_mb: nevěš hlavu, jestli mělo auto najeto 120 tis. km (pokud si to dobře pamatuji) a pakny byly původní, nastal čas na jejich výměnu. Při téhle kilometráži samozřejmě na více věcí.
Dodge Avenger 2.0 VVT
franta
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Příspěvek od franta »

Zdar přátelé, po delší době s problémy kolem občasného pocukávání jsem přišel na to, co to je. Alespoň si to myslím, protože jsem experimentoval s váho vzduchu, respektive s odpojením a zapojením, takže mě vyšlo, že s odpojenou váhou vzduchu to jede bez problémů, kdežto se zapojeno jsou problémy, takže ji vyčistím a dále vyšistím vše kolem. Jen mám problém se k ní dostat, protože má hvězdicovyté šrouby s trnem. Máte někdo zkušenost, jak to rozšroubovat i bez spešl nářadí? Za kolik se dá sehnat nová váha? Já našel v pop artu za 4600kč. Jde to někde levněji?
Franta
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Franta: tady http://www.ladadily.eu/detail.php?item_id=46
Ty hvězdicové šrouby by měly být Torxy. Mám ty nástavce, můžu ti jeden poslat zadara. :wink: (mám k dispozici TX 8, TX10, a TX20 Jestli je větší, tak smůla)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak su to torxy s "trnem", tak sa da kupit sada torxovych nastavcov s dierkami asi za 250Sk. Ja som ich kupil na nejakej burze, ale videl som ich aj v obchode..
Roman
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Jardo, vaha vzduchu mi odesla 2x zadne cisteni nepomuze, proste neni co cistit. nevyhoda tohodle cidla je ze je to fakt hi-tech produkt ktery je dost citlivy a zivotnost nic moc. da se otestovat i s pomoci multimetru ale uz nevim na kterem dratu dava signal ktery nejak odpovida prutoku vzduchu ( nanem se ma menit napeti az o cele volty pokud je mrtva tak je zmena mala nebo dokonce zadna).
do te doby nez budes koupis novou vahu tak ji prost odpoj a pojede to "normalne"
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

torxy.. no taky mam nejakou cinskou sadu zvlasninch a bezpecnostnich klicu kdysi davno od Conrada, nedavno jsem jinou takovou maxisadu videl v Globusu na Zlicine asi tak 300kc.
Rozebirani je zbytecny ale pro potechu oka a ukojeni zvedavosti se to da udelat tak že za hlavu sroubu vezmes klestema :-)) neni to ono ale jde to ( a da se tomu pomoct i tak že hlavu sroubu trochu ohrejes pistolovou pajkou)
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

Jiri píše:Jardo, vaha vzduchu mi odesla 2x zadne cisteni nepomuze, proste neni co cistit. nevyhoda tohodle cidla je ze je to fakt hi-tech produkt ktery je dost citlivy a zivotnost nic moc. da se otestovat i s pomoci multimetru ale uz nevim na kterem dratu dava signal ktery nejak odpovida prutoku vzduchu ( nanem se ma menit napeti az o cele volty pokud je mrtva tak je zmena mala nebo dokonce zadna).
do te doby nez budes koupis novou vahu tak ji prost odpoj a pojede to "normalne"
Maš pravdu, jen nevím, že bych tu v poslední době řešil váhu vzduchu. Mě odešla před pár lety, druhá zatím drží. Jsou to "kvalitní" německé výrobky.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Jarda: omlouvam se ten prispevek mel byt pro Frantu :-))

ad kvalitni nemecke vyrobky:)) o vaze vzduchu si to nemyslim - boschacke vahy vzduchu na TDI motorech odchazeji taky a problem je v tom že se jedna o prilis citlivou soucastku (je to dan za presne mereni a rychlost odezvy)
samotny senzor je u tehle vahy reseny pomoci tenke polovodicove vrstvy ktrera je orivana konstantnim prikonem a prochazejici vzduch ji chladi protoze pod polovodicem nemuzeme moc "zatopit" aby zustal polovodicem tak musime jeste udelat korekci na okolni teplotu a pak z udaju teplot udelat sigal pro ridici jednotku.
jina koncepce je že se ohriva tenky platinovy dratek ( na radove vyssi teplotu ) pokud vim ma to pomalejsi odezvu ale vetsi zivotnost a vetsi cenu....

Zajimave je ze když jsem se na tu vahu vzduchu ptal primo u Bosche tak jejich katalogy nic takoveho neznaly, po zmince že jde o vahu pro ladu rekli ze dodaci doba je 1 tyden a cena asi 9000kc.
CS autolada je ma za polovic ..... a ten internetovy prodejce jak tu byl na nej link jeste o 2000 mene .....
taky jsem slysel ze vahy vzduchu dolady se daji použit i do jinych aut kde je podobny typ vahy od bosche.
na te vaze je napsano sice made in germany ale bosch ma myslim nejednu fabriku v rusku a diky globalizaci.. buh sam vi kde se chipy do tech senzoru delaji:-))) cina ? rusko? .....:-)

btw na brasne od notebooku mam krasny napis GERMAN QUALITY AND DESIGN a malymi pismeny made in china
tot firma DICOTA....
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

Jiri píše:Jarda: omlouvam se ten prispevek mel byt pro Frantu :-))

ad kvalitni nemecke vyrobky:)) o vaze vzduchu si to nemyslim ....
Aha, nic se nestalo.
Kvalitní německé ... jsem samozřejmě myslel ironicky. V mé Ladě byla váha vzduchu s těmi zahřívanými drátky, delší životnost se nepotvrdila. Největším problémem bylo, že si s tím servismani nevěděli rady. Nakonec jsem si ji stejně vyměnil sám, takže příště už to problém nebude.
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

Po výměmě brzdového obložení (paken) to kopalo, jako bych měl ABS. Už jsem se děsil, že mám šišaté bubny, jen mi bylo divné, že se starými paknami to nekopalo, Pak mi jeden servisman co dělá v Toyotě řekl, že to asi chytají okraje paken, protože v bubny jsou už trochu vybroušené, ale ne až do krajů. A že si to sedne, až se zbrousí okraje (hrany) nového obložení. Trvalo to dost dlouho (cca 1000km) ale sedlo si to a kopání zcela ustalo. Že to bylo těmi hranami potvrzuje i ruční brzdy, která nyní zabírá zcela nahoře (při výměně paken byla seřízena) a budu ji muset opět dotáhnout.

Jak už tu kdosi psal, brzdy je třeba občas prohlédnout a namazat pístíky - většinou jsou pod prachovkou zcela suché a zareznou. Já na to léta kašlal, a nevyplatio se. Poraďte, co pod ty prachovky nacpat, bude grafitová vazelina vhodná?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Spíše bych tam nacpal LA2 nebo něco takového, grafitka mi připadá moc suchá. Ja se o zadní válečky nikdy nezajímal neb s nimi je málo problémů, ale pod přední prachovky stříkám při kontrole WDčko. Vím o člověkovi co nacpal pod tuhnoucí přední pístky vazelínu a od té doby neví co je to přibržďování kol aniž by musel měnit pístky, které se tvářily velice špatné.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Zamčeno

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“